Bár a papír újrahasznosítása egyszerűbb lehet, mint a műanyagé, nem szabad figyelmen kívül hagyni a papírgyártás környezeti költségeit sem.
Színt vallott rögzített kupakjairól a Coca-Cola: ez elől nincs menekvés, emiatt utálhatják ennyien
A Coca-Cola az EU-s határidőhöz képest (2024 nyara) több mint 1 évvel korábban bevezette a rögzített kupakokat üdítős flakonjain. Ennek viszont sok vásárló nem örült, a vállalat viszont üzent nekik: idő lesz megszokni az újdonságot. Sokaknak ugyanakkor azért lehet baja az új kupakkal, mert nem tudják miként kellene azokat használni helyesen. Mutatjuk, mit gondol a cég a kupakmizériáról, illetve hogy mit javasolnak a fanyalgó fogyasztóknak.
A Coca Cola még 2022 decemberében számolt be arról legelőször, hogy az EU által adott 2024-es határidővel szemben, ők már 2023 elején bevezetik a műanyag üvegekhez rögzített kupakokat. Az unió ugyanis 2024 júliusától életbe léptet egy olyan törvényt, amely az egyszer használatos műanyagflakonok kapcsán kimondja, a kupakot a palackhoz kell rögzíteni.
Az irányelv tehát adott, a különböző közösségi médiafelületeken azonban azt látni, a vásárlók egy jó része nem igazán örül az új kupakoknak. Meglehetősen sok problémájuk van azok használatával, amiket nem győznek videóikkal és egyéb bejegyzések garmadájával is alátámasztani. A jól detektálható népharag miatt, 5 hónappal a bevezetés után megkerestük a Coca-Colát, mondják el, hallják-e a kritikákat, mit gondolnak ezekről, illetve hogy terveznek-e bárminemű változtatást a kupakokat illetően.
Rögzített kupak = botrány
Az új, rögzített kupak dizájnját beszállítóinkkal együtt végzett széleskörű kutatást követően úgy alakítottuk ki, hogy a csomagolás minden részét egyben tartsuk. Ezzel könnyebbé tesszük annak begyűjtését és újrahasznosítását, és hozzájárulhatunk annak megelőzéséhez is, hogy a hulladék a természetben végezze, míg a csomagolás a fogyasztóknak kényelmesebb, higiénikusabb élményt nyújt
- válaszolta a bevezetés előtti metódusról a Coca-Cola. A cég elmondta azt is, hallják a kritikákat, és mivel kiemelten fontos számukra a fogyasztók elégedettsége, ezért termékeikkel, csomagolásaikkal kapcsolatos véleményüket, visszajelzéseiket folyamatosan nyomon követik.
Ugyanakkor tudjuk, hogy a rögzített kupak megfelelő használata során a fogyasztóknak évtizedes megszokásukon kell változtatniuk, ami időbe telik. Bízunk benne, hogy az új csomagolással idővel minden fogyasztónk elégedett lesz
- tették hozzá a Pénzcentrumnak.
Soha nem térnek vissza a régi kupakok
Kíváncsiak voltunk arra is, visszatérhetnek-e a régi kupakok akkor, ha a vásárlók az újakat ténylegesen nagyon nem fogják szeretni. Erre a kérdésre viszont egyértelműen nem a válasz, hiszen ahogy a bevezetőnkben is írtuk, a vonatkozó európai uniós iparági szabályozás 2024 júliusától nem teszi lehetővé a hagyományos kupakok használatát.
Mindez pedig a teljes piacra vonatkozik, így a Coca-Colát követően a fenti határidőig a többi iparági szereplő is hasonló italcsomagolásokat vezet majd be, melyeken a kupakok és fedelek az italtárolóhoz rögzítve maradnak a termék rendeltetésszerű használata során.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A cég azonban arra is felhívta az ellenző/fanyalgók figyelmét, hogy az új kupakok megfelelő használata roppant egyszerű, mint azt a Pénzcentrumnak is kiemelték,
a kupakot a megszokott módon kell eltekerni, majd kattanásig hátrahajtani a palackhoz rögzítő gyűrű letépése nélkül. A palack és a kupak megfelelő használata esetén a palackból ugyanúgy lehet inni vagy tölteni, mint a régi palackokból.
Van baj a műanyaggal
Az Európai Unióban 2020-ban egy emberre átlagosan 34,6 kg műanyag csomagolási hulladék jutott. Ebből viszont csak 13 kg került újrahasznosításra – derült ki az Eurostat legújabb adataiból. Magyarországon viszont az átlagosnál rosszabb a helyzet, nálunk egy főre 47,5 kg csomagolás jutott, amiből újrahasznosításra csupán 11,8 kg jutott.
További aggodalomra ad okot az is, hogy 2010 és 2020 között az EU-ban 23 százalékkal nőtt a műanyaghulladék termelése, és bár közben az újrahasznosítás mértéke is növekedett, még így is
2010 óta 3,4 kg-mal nőtt az újra nem hasznosított műanyag csomagolás mennyisége EU-s szinten.
Ennél is aggasztóbb előrejelzés, hogy az unióban 2060-ra az előrejelzések szerint évi 100 millió tonnára nő az összes műanyaghulladék mennyisége. Ennek pedig jelentős részét a csomagolási hulladék teszi ki. Ez utóbbi egyébként már 15,5 millió tonnára rúgott 2020-ban, miközben 2010-ben még csak 12,3 millió tonna volt. Az újrahasznosított csomagolás mennyisége ezidő alatt azonban csak 1,5 millió tonnával nőtt.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok