Nemcsak a belvárosban szaladtak el az árak: a Városliget mellett is turistákra szabott összegekkel találkozni a karácsonyi vásárban.
Ennek sokan nem fognak örülni húsvét előtt: ezért nem lesz olcsóbb se a csokinyuszi, se a csokitojás
Március 29-én tartott sajtótájékoztatót a Magyar Édességgyártók Szövetség, amin a Pénzcentrum is részt vett. Az eseményen fókuszában az előttünk álló húsvét állt, de szóba kerültek az ágazatot érintő legnagyobb nehézségek is. Ahogy az is, hogy miért nem lesznek olcsóbbak a csokoládék most húsvétkor.
"Háború, válság ide vagy oda az emberek mindig szeretik a csokoládét" – mondta el a Magyar Édességgyártók Szövetség sajtótájékoztatóján Dr. Török Róbert a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum igazgatója, aki hozzátette, az édességipar mindig megtalálja a megfelelő válaszokat a vészterhes időkben is.
A vészterhes időkről már a HUNBISZ szervezeti titkára tartott előadást, ebben elhangzott hogy a legfrissebb becslések szerint a magyar édességpiac forgalmi értéke 2022-ben 20 százalékkal, 310 milliárd forintra emelkedett. Elhangzott az is, stagnáló a fogyasztás, és ami meglepő tavaly nem zuhant ez be olyan mértékben, mint anno a 2008-as válságkor, vagy éppen a pandémiakor vagy a NETA első bevezetésekor.
A szövetség beszámolt arról is, egyértelműen dráguló piacról beszélhetünk, de az édességek még így is az országos átlagos élelmiszerinfláció alatt drágultak. Kiemelték, hogy ez annak köszönhető, hogy a gyártók jókora olyan költséget nyelnek be, ami egyébként a vásárlókra hárulna. Az áremelkedések fő okai között szerepel egyébként: az alapanyagok drágulása, az energiaárak és munkabér költségek növekedése, illetve a NETA emelése.
A stagnáló 2022-es évnek azért volt egy nagy nyertese is, a beszámoló szerint a jégkrémek piaci majd 5 százalék növekedést tudott felmutatni olyan környezetbe, ahol minden más forgalom inkább 1-4 százalék között csökkent.
Húsvét és édesség
Friss kitekintés szerint 2020-ban „tragikus” volt az értékesítés, 20-25 százalékkal visszaesett a forgalom húsvétkor. 2021-ben viszont az édességpiac már visszapattant a 2019-es szintre, nem maradtak készleten édességek. 2022-ben már kilőtt a húsvéti édességpiac, idén viszont a forgalom tényleg növekedhet, de az értékesített mennyiség stagnálhat.
„Azt mondják a kereskedők, van egyfajta lefelé vásárlás, de a minőséget nehezen engedik el a vásárlók” – hangzott el, de arra is számítanak az szakemberek, hogy a gyakorlatilag mára eltűnt édességbevonós termékek nem fognak tömegével visszatérni a boltok polcaira. Az adatok egyébként azt mutatták, hogy a 2022-es húsvéti időszak forgalomban 5,3 milliárdról 7 milliárdra nőtt, míg az eladott mennyiség 800 tonnáról 1000 tonnára nőtt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Kiemelték azt is, továbbra is a csokinyúl a legnépszerűbb, de nagyon közel van hozzá a csokitojás, egymáshoz képest 52-48 százalékban állnak. Egy korábbi kutatás azt is mutatta, a vásárlók 49 százaléka továbbra is a minőséget keresi, míg 37 százalékuk helyzettől függően, de ez azt jelenti, hogy a vásárlók minimum fele mindig inkább minőségi terméket vásárol.
Az eseményen felhívták a figyelmet arra is, hogy a jégkrém esete különösen érdekes, hiszen igen energiaköltséges, ennek okán ez a termék is jócskán drágult, mégis többet vásároltak belőle az emberek. A szövetség beszélt arról is, hogy reményeik szerint az alapanyagárak stabilizálódni fognak, és gyorsabb lefolyású válságra készülnek, mint ami volt 2008-ban.
Nem lesz olcsóbb az édesség
Intődy Gábor, újságírói kérdésre elmondta, ő nem számít árcsökkenésre a húsvéti édességek terén. Ennek több oka is van, véleménye szerint a gyártók most örülnek, hogy kicsit felszabadultak az alapanyagárak nyomása alól, hiszen már eddig is sok költséget nyeltek be. A kereskedők viszont könnyen tudják többletköltségeiket szétporlasztani az édességeken, hiszen ahogy a titkára mondta „ha a csokinyuszi nem 500 forintba fog kerülni, hanem 580-ba, akkor is mindenki meg fogja venni húsvét előtt”.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








