Stanislas Wawrinka bejelentette, hogy a 2026-os szezon végén visszavonul, lezárva 24 éves profi pályafutását.
Ahhoz már lassan hozzászoktunk, hogy napról napra egyre többet fizetünk a boltok kasszáinál, még a KSH legfrissebb adatai szerint is brutálisan kilőttek az árak. Az is nyilvánvaló, hogy nem vagyunk egyedül ezzel a problémával, Európa többi országa is hasonló gondokkal küzd - azonban nem mindenhol ilyen tragikus a helyzet, mint nálunk. A híresen drága Svájcban már egyes termékekhez, például a tojáshoz olcsóbban lehet hozzájutni, mint a hazai diszkontokban.
Nem csak Magyarországot, egész Európát, sőt az egész világot sokkolja a mostani infláció: persze más-más mértékben. Egy friss Tik-Tok videó szerint, amit egy Svájcban élő magyar készítette, a kinti Lidlben sokkal olcsóbban lehet hozzájutni a tojáshoz, mint itthon.
30 darab tojás 5 frankba kerül, azaz mostani árfolyamon számolva 2145 forint, tehát darabja 71 forint. Itthon a Lidlben október 7-én 97 forint volt darabja, 30 vásárlása esetén, de azóta 120-130 forintos darabárral is találkozhattunk már.
@sonono79 ♬ Epic Music(863502) - Draganov89
A KSH legfrissebb jelentése szerint, amiben már a rezsiemelés helyt kap, az éves infláció mértéke szeptemberre meghaladta a 20 százalékot. Ez pedig gyakorlatilag azt jelenti, hogy átlagosan csaknem mindenfajta termék és szolgáltatás ára a negyedével növekedett hazánkban tavaly szeptember óta.
12 hónap alatt, 2021. szeptemberhez viszonyítva az élelmiszerek ára 35,2%-kal emelkedett, ezen belül leginkább a kenyér (76,2%), a sajt (68,0%), a tejtermékek, valamint a vaj és vajkrém (66,3%), a margarin (61,2%), a száraztészta (60,2%), a tojás (53,7%) drágult.
Persze nem csak Magyarországon szabadultak el az árak, egész Európában többet kell fizetni a termékekért és szolgáltatásokért, de az élelmiszer inflációját külön is méri az Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet, az OECD.

Ahogy a grafikonon is jól látszik, Magyarországon az augusztusi (a KSH a szeptemberi adatokat hozta most nyilvánosságra) élelmiszerinfláció 33,1 százalékos volt, míg a Svájcban csupán 2,5 százalék. Nem is csoda, tehát, hogy az itthon a boltokba kerülő tojás ára megelőzte a svájcit.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Simán átváltva a forintot frankra is olcsóbb tehát a tojás Svájcban, mint itthon, arról nem is beszélve, hogy a kinti átlagkereset havonta 94,212 CHF, azaz 3,6 millió forint.A 2021-es árak alapján ez a fizetés annak felel meg, mintha valaki itthon nettó 1,4 millió forintot kapna havonta.
Évi 240 tojás fejenként
A hazai tojástermelők a kedvezőtlen gazdasági környezet és az aszálykárok miatt kényszerültek áremelésre. A tojás fogyasztói ára a statisztikai adatok alapján idén 37-39 százalékkal nőtt, vagyis szinte pontosan annyival, amennyivel az áram és a gáz, valamint a takarmány-alapanyagok drágultak - hangsúlyozta a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége (Magyar Tojásszövetség) egy október 12-i közleményében - írja az Agrárszektor.
Az elmúlt évben a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a magyar lakosság fejenként évente átlagosan 240 tojást fogyasztott, az adat 2014 óta folyamatos, kismértékű növekedést mutat.
Svájcba ömlik a külföldi tojás
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) tojás- és tojástermékimportja 1,7 százalékkal 13 ezer tonnára nőtt 2022. január–júniusban az előző év azonos periódusához képest. Az import 54,7 százaléka Ukrajnából (+32,9 százalék), 14,8 százaléka Argentínából (+135 százalék) származott. A közösség tojás- és tojástermékexportja 15,3 százalékkal 121 ezer tonnára csökkent ugyanezen időszakok összevetésében.
Az unió legnagyobb célországai, Japán (29,1 százalék részesedés az exportból) és Svájc (15,5 százalék) együttesen 54 ezer tonna tojást és tojásterméket vásároltak a közösségtől 2022 első hat hónapjában. Japánba 5,7 százalékkal, Svájcba 10,6 százalékkal csökkent a kivitel, míg 35,9 százalékkal nőtt a kiszállítás Szingapúrba, ami 5,9 százalékát adta az uniós kivitelnek az év első felében.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








