A 300 forintos napidíj bevezetése óta átlagosan egy-két nappal csökkent esetenként a kórházban tartózkodás ideje. Míg korábban az okozott problémát, hogy a kórházak - anyagi megfontolások miatt - indokolatlanul hosszúra nyújtották az ápolási időt, "szándékosan" növelve ezzel az egészségbiztosító kiadásait, mostanában az ellenkezője okoz gondot, vagyis az, hogy az intézményekből - szintén pénzügyi okokból - idejekorán távoznak a betegek - írja a Napi Gazdaság.
Egyelőre nincs összesített adat arról, hogy a betegek hány százaléka megy haza az indokoltnál hamarabb a napidíj-fizetési kötelezettség miatt. Azt sem tudni pontosan, hogy eddig milyen arányban fordult elő, hogy a beteg fizetés nélkül távozott az intézményből. Azonban ilyen esetben a kórház feladata az elmaradt napidíj "behajtása".
A végrehajtási rendelet értelmében az intézményeknek két tanú aláírásával kell igazolniuk, hogy a bent ápolt személy fizetés nélkül távozott.
A kórházak ezt követően felszólíthatják a renitens beteget a számla kiegyenlítésére. Amennyiben az írásos felszólítás is eredménytelen marad, az intézmény akár bírósági úton is kezdeményezheti az elmaradt napidíj behajtását. Kérdéses azonban, hogy vajon megéri-e a költséges és időigényes procedúra a kórházaknak. A hatályos törvény alapján ugyanis húsz nap után, azaz hatezer forint felett nem kell napidíjat fizetni, így egy esetleges végrehajtási eljárás is legfeljebb ezt az összeget célozza.
Az Egészségügyi Minisztérium tájékoztatása szerint májusban az intézményeknek összesen mintegy 810 millió forintos bevételük származott kórházi napidíjból és vizitdíjból, ebből a napidíj csaknem 251 millió forintot tett ki. A kórházak havi bevétele több mint tízmillió forinttal nőtt a vizitdíj és a kórházi napidíj bevezetése óta. Egy korábbi kormányszóvivői tájékoztatón elhangzott az is, hogy volt olyan kórház, amelynek bevételei több mint 20 millió forinttal nőttek a beszedett díjakból. A legkevesebb beszedett vizit- és napidíj 600 ezer forint, a legtöbb 22,7 millió forint volt.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








