Piaci helyzet Többek között ez derült ki a Kékkúti Ásványvíz Zrt. vezérigazgatójával, Jean-Philippe Lebon-nal, valamint a Nestlé Waters elnök-vezérigazgatójával, Carlo Donatival folytatott háttérbeszélgetésből. Nézzük, milyen információkat osztottak meg velünk!
Néhány szóban a piacról
2006 során a Nestlé Waters csoport összesen 72 márkán keresztül 6,1 milliárd eurós (mintegy 1,5 ezer milliárd Ft) értékesítéssel büszkélkedhetett, az EBIT pedig 530 millió eurót (134 milliárd Ft) tett ki. A becsült világpiaci részesedést 19 százalékra teszik. Mindezen eredményekhez az európai piac is számottevően hozzájárult, a palackozott vizek piacán elért pozíciók tekintetében Magyarországon, de Németországban, Franciaországban és Olaszországban is első helyezést ért el a Nestlé Waters.
A 2006. évi értékesítés márkák szerinti megoszlásában az "oroszlánrész" a nemzeti (vagy helyi) márkáké (63,1%), a nemzetközi márkák 22,4 százalékos részesedést tettek ki, a saját márkás értékesítés pedig 14,5 százalékos. A földrajzi zónák tekintetében a két legfőbb piac Észak-Amerika (50 %) és Európa (42,7 %).
Mint az a sajtókonferencián kiderült, a Nestlé Waters számára fontos volt az egyes nemzeti márkák megtartása, melyet a háttérbeszélgetés során Jean-Philippe Lebon, a Kékkúti vezérigazgatója is megerősített. A vezérigazgató elmondta, a Theodora ásványvizek kizárólag a Káli-medencéből származnak, csupán a palackozás, illetve az ízesítés történik külföldön, Lengyelországban.
Ami a hazai piacot illeti, tehát a 155 alkalmazottat foglalkoztató Kékkúti 2006 során első helyen végzett mind a volumen (15,3 százalékos részesedés), mind az érték (22,5 százalékos részesedés) tekintetében. Itthon 147 millió liter ásványvizet értékesítettek 2006 során, ami értékben 8,5 milliárd forintot jelent.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mit lehet tudni a jövőről?
Mik a tervek?Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza