5 °C Budapest

Betör a Kékkúti az ízesített vizek piacára! - óriási növekedés szerepel a tervekben

Pénzcentrum
2007. március 9. 08:00

Piaci helyzet Többek között ez derült ki a Kékkúti Ásványvíz Zrt. vezérigazgatójával, Jean-Philippe Lebon-nal, valamint a Nestlé Waters elnök-vezérigazgatójával, Carlo Donatival folytatott háttérbeszélgetésből. Nézzük, milyen információkat osztottak meg velünk!

Néhány szóban a piacról

2006 során a Nestlé Waters csoport összesen 72 márkán keresztül 6,1 milliárd eurós (mintegy 1,5 ezer milliárd Ft) értékesítéssel büszkélkedhetett, az EBIT pedig 530 millió eurót (134 milliárd Ft) tett ki. A becsült világpiaci részesedést 19 százalékra teszik. Mindezen eredményekhez az európai piac is számottevően hozzájárult, a palackozott vizek piacán elért pozíciók tekintetében Magyarországon, de Németországban, Franciaországban és Olaszországban is első helyezést ért el a Nestlé Waters.

A 2006. évi értékesítés márkák szerinti megoszlásában az "oroszlánrész" a nemzeti (vagy helyi) márkáké (63,1%), a nemzetközi márkák 22,4 százalékos részesedést tettek ki, a saját márkás értékesítés pedig 14,5 százalékos. A földrajzi zónák tekintetében a két legfőbb piac Észak-Amerika (50 %) és Európa (42,7 %).

Mint az a sajtókonferencián kiderült, a Nestlé Waters számára fontos volt az egyes nemzeti márkák megtartása, melyet a háttérbeszélgetés során Jean-Philippe Lebon, a Kékkúti vezérigazgatója is megerősített. A vezérigazgató elmondta, a Theodora ásványvizek kizárólag a Káli-medencéből származnak, csupán a palackozás, illetve az ízesítés történik külföldön, Lengyelországban.

Jean-Philippe Lebon
Forrás: FEP

Ami a hazai piacot illeti, tehát a 155 alkalmazottat foglalkoztató Kékkúti 2006 során első helyen végzett mind a volumen (15,3 százalékos részesedés), mind az érték (22,5 százalékos részesedés) tekintetében. Itthon 147 millió liter ásványvizet értékesítettek 2006 során, ami értékben 8,5 milliárd forintot jelent.

Mit lehet tudni a jövőről?

Mik a tervek?

Rengeteg munkavállaló készül most erre: már ezt is kaphatnak a bónusz mellé

Már csak pár hét van karácsonyig, így minden cégnél napirenden van a kérdés, hogy milyen formában köszönjék meg a dolgozók egész éves munkáját.

A Brancs megmondja: ezek kellenek, hogy megvalósítsd vállalkozás ötleted

A Brancs kampányait készítő szakemberekkel beszélgettünk arról, hogy mi a receptje egy sikeres vállalkozásnak.

Új őrület terjed Magyarországon: ez lesz 2023 slágere a magyar wellnessekben?

Nem csoda hát, hogy egyre több panzió igyekszik az egész szezon alatt különlegesebb programokat, lehetőségeket kínálni az arra utazóknak.

Valósítsd meg vállalkozói ötleted vevőid segítségével! (x)

Ha régóta motoszkál a fejedben egy világmegváltó ötlet, de eddig nem mertél belevágni, akkor most itt a tökéletes alkalom, hogy a tettek mezejére lépj.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 9. péntek
Natália
49. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?