Mennyit ér a Szentkirályi? - Interjú Balogh Leventével, a cég ügyvezető igazgatójával

Pénzcentrum
2007. február 20. 08:00

Szinte napra pontosan két éve beszélgettünk utoljára Balogh Leventével, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. ügyvezető igazgatójával, aki akkor egy dinamikusan növekvő, kapacitásait folyamatosan bővítő, a külföldi piacok felé is kacsingató, itthon csaknem piacvezető, mintegy 10 milliárd forintot érő családi vállalkozás képét vázolta elénk. Időszerűnek látjuk megnézni, mi is történt azóta hazánk egyik sikercégénél, hogyan halad az akkor előrevetített tőzsdére menetel és egyáltalán miből finanszírozzák a jelentős növekedést.

Pénzcentrum.hu: Két éve hallhattuk, hogy 11%-os részesedéssel rendelkezik a Szentkirályi a magyar ásványvízpiacon, mellyel 1 százalékponttal a Theodora mögé szorult. 2005 végére 15-20%-os szelet kihasítása volt a terv, hogy áll most a vállalat ezen a téren?

Balogh Levente: A Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács adatai szerint 2006-ban Magyarországon összesen 700 millió liter ásványvíz került értékesítésre, melyből 120 millió litert a Szentkirályi termékei tettek ki. Ez tehát 17%-os szeletet jelent.

Pénzcentrum.hu: Korábban hallhattuk, hogy a vállalat termékei iránt világszerte számottevő kereslet mutatkozik, a piacok kiszolgálásának elsősorban kapacitáskorlátjai voltak. Megvalósult azóta a tervezett bővítés, illetve várható-e a közeljövőben újabb üzem létrehozása?

Balogh Levente: Igen, a korábbi éves 100 millió literes kapacitást 220 milliósra növeltük, áprilisban pedig sor kerül egy új gyár átadására, melynek eredményeképpen éves szinten 500 millió liter víz kiadására leszünk képesek.

Pénzcentrum.hu: Említette, hogy az arab-régióban több országban is élénken érdeklődnek a Szentkirályi vizei iránt, illetve hogy volt Dubai-ban tárgyalni. Mi lett a tárgyalás eredménye és jelenleg a forgalom mekkora hányadát teszi ki az export-értékesítés? Mi a terv ezen a téren?

Balogh Levente: A szóban forgó tárgyalás sikeres volt, szállítunk Dubaiba is, de Nyugat-Európában, Amerikában, Közép-Kelet-Európában és Ausztráliában is keresettek a vizeink. Mindent összevetve jelenleg az export mintegy 5%-át adja az értékesítésünknek, de ez az arány az idei évben elérheti a 10%-ot is.

(Korábban a vezető 20%-ra tette az export várható arányát - a szerk.)

Pénzcentrum.hu: Az ízesített ásványvizek iránt továbbra is elsősorban külföldön van érdeklődés vagy valami itthon is beindult?

Balogh Levente: Az itthoni eladás is határozottan növekszik, de az idei évben kezdünk komolyabban foglalkozni ezzel a területtel. A három ilyen vizünktől idén összesen 5 millió literes forgalmat remélünk.

Pénzcentrum.hu: A tulajdonosi háttér tekintetében történt bármilyen változás? Akadnak komoly érdeklődők, akik forrásbevonási szempontból reális ajánlattal állnak elő?

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Balogh Levente: Érdeklődők folyamatosan vannak, de továbbra is családi tulajdonban van a vállalat.

Pénzcentrum.hu: Miből tudják akkor finanszírozni a dinamikus növekedést? Korábban említette, hogy 2007 táján reális alternatíva lehet a cég tőzsdére vitele, lesz ebből valami?

Balogh Levente: Egyelőre nem megyünk tőzsdére, a növekedéshez a nyereség visszaforgatása mellett hitelfelvétel és lízing teremt forrást, ezek pontos mértéke azonban nem publikus.

Pénzcentrum.hu: Két éve nagyságrendileg 10 milliárd forintra tette a Szentkirályi Ásványvíz Kft. értékét, mekkora most a cégérték?

Balogh Levente: Készíttettünk egy felmérést egy nemzetközi tanácsadó részvénytársasággal, mely 60 millió eurós (15 milliárd Ft) cégértéket határozott meg.

Pénzcentrum.hu: Számíthatunk a közeljövőben új termékekre a Szentkirályitól?

Balogh Levente: Igen, folyamatos újítások lesznek, az idén 2-3 új termék kerülhet a piacra, de ezekről egyelőre nem árulok el konkrétumokat, mert nem szeretném, ha megelőznének minket.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. június 19. csütörtök
Gyárfás
25. hét
EZT OLVASTAD MÁR?