Már a bevezetéstől számított néhány napon belül sok kérdés merült fel a fogyasztókban az új betétdíjas rendszerről.
Szinte napra pontosan két éve beszélgettünk utoljára Balogh Leventével, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. ügyvezető igazgatójával, aki akkor egy dinamikusan növekvő, kapacitásait folyamatosan bővítő, a külföldi piacok felé is kacsingató, itthon csaknem piacvezető, mintegy 10 milliárd forintot érő családi vállalkozás képét vázolta elénk. Időszerűnek látjuk megnézni, mi is történt azóta hazánk egyik sikercégénél, hogyan halad az akkor előrevetített tőzsdére menetel és egyáltalán miből finanszírozzák a jelentős növekedést.
Pénzcentrum.hu: Két éve hallhattuk, hogy 11%-os részesedéssel rendelkezik a Szentkirályi a magyar ásványvízpiacon, mellyel 1 százalékponttal a Theodora mögé szorult. 2005 végére 15-20%-os szelet kihasítása volt a terv, hogy áll most a vállalat ezen a téren?
Balogh Levente: A Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács adatai szerint 2006-ban Magyarországon összesen 700 millió liter ásványvíz került értékesítésre, melyből 120 millió litert a Szentkirályi termékei tettek ki. Ez tehát 17%-os szeletet jelent.
Pénzcentrum.hu: Korábban hallhattuk, hogy a vállalat termékei iránt világszerte számottevő kereslet mutatkozik, a piacok kiszolgálásának elsősorban kapacitáskorlátjai voltak. Megvalósult azóta a tervezett bővítés, illetve várható-e a közeljövőben újabb üzem létrehozása?
Balogh Levente: Igen, a korábbi éves 100 millió literes kapacitást 220 milliósra növeltük, áprilisban pedig sor kerül egy új gyár átadására, melynek eredményeképpen éves szinten 500 millió liter víz kiadására leszünk képesek.
Pénzcentrum.hu: Említette, hogy az arab-régióban több országban is élénken érdeklődnek a Szentkirályi vizei iránt, illetve hogy volt Dubai-ban tárgyalni. Mi lett a tárgyalás eredménye és jelenleg a forgalom mekkora hányadát teszi ki az export-értékesítés? Mi a terv ezen a téren?
Balogh Levente: A szóban forgó tárgyalás sikeres volt, szállítunk Dubaiba is, de Nyugat-Európában, Amerikában, Közép-Kelet-Európában és Ausztráliában is keresettek a vizeink. Mindent összevetve jelenleg az export mintegy 5%-át adja az értékesítésünknek, de ez az arány az idei évben elérheti a 10%-ot is.
(Korábban a vezető 20%-ra tette az export várható arányát - a szerk.)
Pénzcentrum.hu: Az ízesített ásványvizek iránt továbbra is elsősorban külföldön van érdeklődés vagy valami itthon is beindult?
Balogh Levente: Az itthoni eladás is határozottan növekszik, de az idei évben kezdünk komolyabban foglalkozni ezzel a területtel. A három ilyen vizünktől idén összesen 5 millió literes forgalmat remélünk.
Pénzcentrum.hu: A tulajdonosi háttér tekintetében történt bármilyen változás? Akadnak komoly érdeklődők, akik forrásbevonási szempontból reális ajánlattal állnak elő?
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Balogh Levente: Érdeklődők folyamatosan vannak, de továbbra is családi tulajdonban van a vállalat.
Pénzcentrum.hu: Miből tudják akkor finanszírozni a dinamikus növekedést? Korábban említette, hogy 2007 táján reális alternatíva lehet a cég tőzsdére vitele, lesz ebből valami?
Balogh Levente: Egyelőre nem megyünk tőzsdére, a növekedéshez a nyereség visszaforgatása mellett hitelfelvétel és lízing teremt forrást, ezek pontos mértéke azonban nem publikus.
Pénzcentrum.hu: Két éve nagyságrendileg 10 milliárd forintra tette a Szentkirályi Ásványvíz Kft. értékét, mekkora most a cégérték?
Balogh Levente: Készíttettünk egy felmérést egy nemzetközi tanácsadó részvénytársasággal, mely 60 millió eurós (15 milliárd Ft) cégértéket határozott meg.
Pénzcentrum.hu: Számíthatunk a közeljövőben új termékekre a Szentkirályitól?
Balogh Levente: Igen, folyamatos újítások lesznek, az idén 2-3 új termék kerülhet a piacra, de ezekről egyelőre nem árulok el konkrétumokat, mert nem szeretném, ha megelőznének minket.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Száz éve nem látott pusztítást végzett a fagy a cseh gyümölcsösökben
- Egy kilencéves fiú nyerte a sikító Európa-bajnokságot – videó
- Számít Balogh Botondra a Parma
- Függőny: aláírták az Operaház új kollektív szerződését
- Titokzatos nagy vásárlás előtt az OTP
- Több száz világháborús bombát találtak a régi athéni repülőtér alatt