2011-re tervezi a lengyel kormány az euró bevezetését. A közép-európai ország volt az egyedüli a 2004-ben az EU-hoz csatlakozott új tagállamok között, mely nem rendelkezett hivatalos céldátummal a közös pénz bevezetését illetően. A miniszterelnök szerint 2009-ben megindulhatnak a tárgyalások a közös pénz bevezetéséről, 2011-től pedig már euróval lehet fizetni Lengyelországban. A lengyel
2011-re tervezi a lengyel kormány az euró bevezetését. A közép-európai ország volt az egyedüli a 2004-ben az EU-hoz csatlakozott új tagállamok között, mely nem rendelkezett hivatalos céldátummal a közös pénz bevezetését illetően.
A miniszterelnök szerint 2009-ben megindulhatnak a tárgyalások a közös pénz bevezetéséről, 2011-től pedig már euróval lehet fizetni Lengyelországban. A lengyel gazdaság az adósság és inflációs kritériumot már most is teljesíti, a deficitet illetően az idei évben várhatóan 3% fölé kerülnek. Kazimierz Marcinkiewicz miniszterelnök szerint azonban 2007-ben visszatérhet a 3% alatti szint, így nem lesz komolyabb akadálya a maastrichti feltételek teljesítésének. A képet árnyalja, hogy a deficitadatok a nyugdíjpénztári korrekció utáni számok, ha viszont Brüsszelben a korrekciót nem engedik, akkor a hiányt tovább kell mérsékelni.A lengyel konvergencia program 2007-re 2.2%-os deficittel számol, ugyanakkor a hiány a nyugdíjkorrekció nélkül elérheti a 4.1%-ot is.
A céldátum ellenére azonban a lengyel gazdasági és politikai vezetés igen megosztott. A most alakult kormánykoalíció kisebb, populistának nevezhető pártjai jellemzően elutasítják a közös pénz bevezetését, egyes hangok az EU-csatlakozást sem helyeselték. Itt említhető meg, hogy a Jog és Igazságosság párt elnöke (vezető párt a kormánykoalícióban), Lech Kaczinski sem támogatja túlzottan az eurót. Leszek Balcerowicz jegybankelnök szerint a közös pénz bevezetése a lengyel gazdaság növekedését 0.2%-kal gyorsítja.
Az euró-zóna az újonnan csatlakozott államok közül először Szlovéniával bővülhet 2007-ben, melyet 2008-2009 között Litvánia, Észtország, Ciprus, Málta és Szlovákia követhet. Csehország és Magyarország 2009 után csatlakozhat Lengyelországgal együtt.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








