A megfázás kezelésére rengeteg házi praktika létezik, de ezek hatékonysága gyakran megkérdőjelezhető.
Az étrendkiegészítők és speciális élelmiszerek piaca fellendülésben van, évi 8-10%-kal növekszik, egyre szélesebb ezen termékek fogyasztói bázisa. Nem véltelen tehát, hogy 20 milliárd forintos növekménnyel zárta a 2022-es évet a BioTechUSA-cégcsoport. Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő- és speciális élelmiszer gyártójának és forgalmazójának árbevétele elérte a 80,4 milliárd, EBIDTA mutatója pedig meghaladta a 11,5 milliárd forintot – hangzott el a cégcsoport csütörtöki sajtótájékoztatóján. A magyar tulajdonban levő vállalatcsoport 300 új termékkel bővítette portfólióját és 17 új üzletet nyitott.
Az étrendkiegészítők és speciális élelmiszerek piaca fellendülésben van, évi 8-10%-kal növekszik, egyre szélesebb ezen termékek fogyasztói bázisa. Természetesen a gyártókat és forgalmazókat az üzleti környezet ezen a piacon is kihívások elé állította: érdemi alapanyaghiánnyal- és áremelkedéssel, megnövekedett szállítási- és energiaköltségekkel, árfolyamingadozással, inflációival szembesültek. A fehérje-alapanyagok beszerzési ára rövid idő alatt a duplájára nőtt, időszakosan hiánycikknek is számított ez az alapanyag.
A vásárlók a pandémiát követően sokkal nagyobb arányban tértek vissza az üzletekbe, mint amilyen arányban korábban jelen voltak, párhuzamosan pedig a webshopok forgalmában is erőteljesen növekedő tendencia tapasztalható.
A BioTechUSA tájékoztatása szerint a tavalyi év legnépszerűbb készítményei a tavalyi év értékesítési statisztikái szerint a
- fehérjeporok és a proteinszeletek;
- az edzés előtti készítmények;
- és az aminosavkészítmények voltak.
Megerősödtek a kollagén- és az ízületet támogató kategóriák és egyre nagyobb az érdeklődés a lifestyle termékek iránt. A vírushelyzet alatt jelentősen megugrott a vitamin-portfólió népszerűsége, ez a lendület 2023-ban is tart.
Új kontinenseken is terjeszkednek
A cégcsoport közlése szerint 2022-ben 80,4 milliárd forintos árbevétel mellett 11,5 milliárd forintos EBIDTA-t ért el. Ez 2021-hez 41%-os forgalomnövekedést jelent.
„12 milliárd forintos eredmény mellett gyakorlatilag nullára futott a cashflown-k az elmúlt évben” – érzékeltette a helyzetet a csütörtöki sajtótájékoztatón Lévai Bálint, a cég vezérigazgatója. Ezt alapvetően az intenzív fejlesztési és terjeszkedési folyamatokkal indokolta: a 11,5 milliárd forintból megvalósuló fejlesztések keretében a szadai gyártóüzemben prémium fehérjeszelet gyártására alkalmas két új gyártósor felállítása valósul meg a közeljövőben, illetve a hozzá tartozó raktári és szociális épületrészek is megépülnek. A negyedik gyártósor beüzemelése után 110 millió darabra emelkedik az éves szeletkapacitás, a beruházással pedig 100 új munkahely jön létre. Emellett 2022-ben befejeződött az új alapanyagraktár kialakítása is, mely további 5000 raklap tárolására alkalmas felületet biztosít.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 18 917 331 forintot 10 éves futamidőre már 6,55 százalékos THM-el, havi 214 520 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,73% a THM, míg a MagNet Banknál 6,85%; az Erste Banknál 6,91%, a K&H Banknál 6,98%, a Raiffeisen Banknál pedig 7,00%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ún. omnichannel stratégiájának köszönhetően a cégcsoport nemcsak online felületeken, hanem saját és partneri hálózatban működő boltokban, edzőtermekben, hipermarketekben, élelmiszerbolt-láncokban, drogériákban, töltőállomásokon és patikákban is értékesíti termékeit. Lévai elmondta azt is, hogy fejlesztéseiket elsősorban saját tőkéből, kisebb részben pályázati forrásból biztosítják.
A magyar tulajdonú cégcsoport folytatja nemzetközi terjeszkedését: megőrizték piacvezető helyüket Görögországban, emellett Norvégiában és Franciaországban is rekord árbevételt könyvelhettek el, de jelen vannak Spanyolországban, Olaszországban és Portugáliában is. Franciaországban, Németországban és Szlovákiában új egységek nyíltak, amelyeket 2023-ban továbbiak követnek majd.
A vállalatcsoport terjeszkedési tervei között az idei évben új kontinensek is szerepelnek: Kolumbia, Mexikó, Chile, Peru, Ecuador, Délkelet-Ázsia, Kína, India, Omán, Szaúd-Arábia és Indonézia. Ezen eredményeknek is köszönhetően a teljes árbevétel mindegy 80 százaléka származott exportból, a nemzetközi bolthálózat pedig 216 százalékos forgalomnövekedést produkált.
Bővítették partnereik listáját Magyarországon: az Ecofamily és Plus Market boltok 30-30 helyszínen kínálják termékeiket, elkezdtek dolgozni a CBA-val, és újraindult együttműködésük a Lidl-lel. Több nagyobb edzőteremhálózattal komolyabb együttműködést kötöttek.
Címlapkép: A szadai logisztikai központ és gyár Fotó: BioTechUSA
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.