4 °C Budapest
Smiling mature female architect in discussion while working on project on digital tablet in sample library

Óriási bajban a magyar cégvezetők: ha ezeket nem fogadják meg, szinte garantált a bukás

2022. február 14. 22:01

Az elmúlt két év a bizonytalanság jegyében telt az üzleti világban. A globális járvány gyökeresen felforgatta a kereskedelmet, a munkavégzést és a pénzügyi világot is, de talán egyetlen egy szektor sem nézett szembe annyi nehézséggel, mint a kisvállalkozások. A Visa szakértői öt fontos trendet mutattak be, amelyek 2022-ben a kis- és középvállalkozások világára alapvető hatást gyakorolnak.

A Visa 2021-es felmérése szerint a globális mikro- és kisvállalkozások több mint fele (54%) arról számolt be, hogy az előző év kihívást jelentett számukra, és még mindig nem tudtak a pandémia előtti állapothoz visszatérni. A világjárvány miatt megváltozott viselkedésformák állandósulásával új trendek rajzolódnak ki. Világossá vált, hogy azok a kisvállalkozások, amelyek bátran vágtak bele a digitalizációba és az online értékesítésbe, sokkal jobban vészelik át a pandémia időszakát. Ezek a folyamatok már nem csak a túlélésről szólnak, hanem a vállalkozói szellem fellendülését, valamint egy új, a digitalizációba már beleszülető vállalkozói generáció megjelenését is jelenthetik.

Ebben segített ez a kezdeményezése is, amelynek célja, hogy világszerte 50 millió kisvállalkozást segítsen a digitális átállásban, hiszen a megfelelő eszközök birtokában magabiztosan tudnak majd megfelelni az új vásárlói elvárásoknak.Hogyan szerezhetnek tehát a versenytársakkal szemben előnyt az innovatív vállalkozások az előttünk álló évben?

A COVID-19 alapjaiban változtatta meg a kiskereskedelmet – újradefiniálta az online és a bolti vásárlás közötti határokat, valamint megnyitotta a többcsatornás kereskedelem világát. Az utóbbi években a mobilfizetési megoldások megjelenése pedig tovább erősítette ezt a trendet. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a tavalyi év harmadik negyedévének végére a mobiltárcákba regisztrált kártyák száma már meghaladta az 1,1 milliót Magyarországon. Ezen folyamatok miatt a kisvállalkozások egyre kevésbé engedhetik meg maguknak, hogy leragadjanak a régi fizetési módoknál. A hazai vásárlói kör bővítése, a kényelmes és egyszerű vásárlás biztosítása érdekében kulcsfontosságúvá válik az új módszerek integrálása, legyen szó akár az üzletben történő, akár az online vagy az applikáción belüli fizetésről.

A világjárványról azt jósolták, hogy a környezettudatosságot háttérbe szorítja majd a vásárlói döntések során, de ennek éppen az ellenkezője történik. Az Európai Bizottság fogyasztói felmérése is azt erősítette meg, hogy a fogyasztók zöldebb döntéseket hoznak: a vásárlók nagyobb része tisztában van vásárlásainak környezeti hatásával, 2/3-uk pedig környezetbarát termékeket vett még akkor is, ha ezek drágábbak voltak. Jó hír, hogy a magyar fogyasztók környezettudatos elköteleződése sem marad el lényegesen az európai átlagtól.

Az Y és Z generáció továbbra is kiemelt érdeklődést mutat[4] az etikusan és fenntartható módon beszerzett kézműves termékek, valamint a környezetbarát módon előállított élelmiszerek és italok irányába. A kisvállalkozások sok szempontból ideálisak arra, hogy megfeleljenek a tudatos fiatal fogyasztók igényeinek, különösen a világméretű járvány alatt. A Bizottság tanulmánya szerint az emberek 81%-a emellett a korábbinál közelebb vásárolt otthonához, illetve erősebben támogatta a helyi vállalkozásokat – ami a felmérés alapján elmondható a magyar fogyasztókról is (76%).

A gördülékeny fizetés központi szerepben

Az ügyfelek egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fizetési élmény gyorsaságára, biztonságára és kényelmére egy olyan világban, ahol a tranzakciók a készpénz helyett egyre inkább kártyák és digitális eszközök használatával zajlanak. A vásárlók pedig elvárják, hogy minden interakció egyszerűen és zökkenőmentesen történjen. Egy nemrégiben készült tanulmány szerint az emberek átlagosan 68%-a hagyta félbe az online vásárlást a tranzakció befejezésének nehézségei miatt – sokan a bonyolult vagy hosszadalmas fizetési folyamatra hivatkoztak, ezért egyáltalán nem vásároltak vagy máshol vették meg a terméket.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A bolti vásárlások terén pedig Magyarországon is folytatódik az érintésmentes fizetés előretörése. A fizikai kereskedői elfogadóhelyeken üzemelő POS terminálok száma 2021 harmadik negyedévének végére már elérte a 236 ezret az MNB adatai szerint. A mobiltárcás technológia térnyerésének köszönhetően a hazai kibocsátású kártyákkal lebonyolított mobiltárcás vásárlási tranzakciók darabszáma és értéke is 110% körüli növekedést mutatott 2020 harmadik negyedévéhez lépest.

A fizetés azonban nem csak egy üzlet nyélbe ütéséről szól. A kisvállalkozók számára ez az utolsó lehetőség, hogy a vásárlás során ügyfeleikben pozitív benyomást hagyjanak, legyen szó akár pénztári, akár online fizetésről, ezért érdemes a lehető legegyszerűbb és leggyorsabb megoldásokra törekedni.

A Világbank szerint a kkv-k a vállalkozások mintegy 90%-át teszik ki és a foglalkoztatás több mint 50 százalékáért felelősek globálisan. Magyarországon a KSH legutóbbi felmérése szerint a vállalkozások 99% kis- és középvállalkozás volt, míg ezek a vállalatok a szférában foglalkoztatottak közel kétharmadának biztosítottak munkalehetőséget. Az elmúlt két év digitális átállásának és a fejlődő technológiának köszönhetően a kisvállalkozásoknak egyedülálló lehetőségük van arra, hogy termékeiket és szolgáltatásaikat világszerte eljuttassák a vásárlókhoz. Régebben csak a nagyvállalatok tudtak növekedésük során más országok ügyfeleihez is eljutni, de a fizetési technológiák megjelenése lehetővé teszi, hogy a kis- és középvállalkozások is kilépjenek az országhatárok keretei közül.

Sok szó esett már arról, hogy a mesterséges intelligencia (Artificial Intelligence, AI), a gépi tanulás (Machine Learning, ML) és a mélytanulás (Deep Learning, DL) miként alakítja át az üzleti folyamatokat a hitelezési döntésektől a készletgazdálkodásig. Ahogy a szoftver- és hardverköltségek csökkennek, egyre több olyan megoldás válik elérhetővé a kisvállalkozások számára, amelyek a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulást használják. Miért fontos ez? Az AI által működtetett szolgáltatások nagyobb hatékonyságot, több védelmet és végső soron nagyobb nyereséget jelenthetnek. A kisvállalkozások sok tekintetben már most is alkalmazzák a mesterséges intelligenciát. Az olyan szervezetek, mint a Visa, AI-t és mélytanulást használnak a kisvállalati tranzakciók valós idejű engedélyezési döntései során, a pénzügyi szolgáltató cégek pedig az ügyfelek számára részletfizetési hitelek nyújtásához használják a technológiát. Egy olyan évben, amelyet új elvárások és tapasztalatok határoznak meg, jó hír, hogy a technológia új lehetőségeket nyit meg a globális digitális gazdaságban a legkisebb méretű vállalkozás előtt is.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm