Már a finanszírozói piacon is érezhető, hogy azok, a kis- és középvállalkozások, amelyek túlélték a válságot, elindították beruházásaikat. A hitellel szemben a lízinget részesítik előnyben, a svájci frank helyett pedig elsősorban az euró alapú finanszírozást választják.
A válság és az azt követő gazdasági átrendeződés több szempontból is negatívan érintette a kis- és középvállalatokat, hiszen miközben beszűkültek piaci lehetőségeik, a finanszírozási forráshoz jutási feltételek is romlottak. Azok a kis- és középvállalatok, amelyek túl tudták élni ezt a nehéz időszakot, most megerősödve kerültek ki a hullámvölgyből, és a finanszírozói piac számára ismét kedvelt célponttá váltak. A piaci túlélést segíti, hogy elindult egy nagyon intenzív, támogató kormányzati kommunikáció, ami mind a kkv szektoron belül, mind a finanszírozási piac szereplői között jelentős várakozásokat kelt. Az időközben beindult nagy autóipar beruházások - Mercedes, Audi - pedig már ebben az évben dinamikusan növeli a potenciális beszállítói kör rendelésállományát.
"A kkv szektor finanszírozásában a lízing szerepe ismét erősödni látszik, a 2008 év végétől bekövetkezett drámai visszaesést - 40-80%-kal csökkent a lízing az egyes szegmensekben - követően 2009-2010-ben ezen az alacsony szinten stagnált a lízingfinanszírozás. A trend az elmúlt év végén megfordult, és mérsékelt növekedés volt tapasztalható az első negyedévben." - hangsúlyozta Kozma Gábor, a Lombard Lízing Csoport hálózati igazgatója.
A kis- és középvállalkozások számára releváns eszköz szegmensekben dinamikus növekedés volt tapasztalható 2010 első negyedévéhez viszonyítva: a mezőgazdasági gépek esetén duplájára, az IT és szoftver berendezések esetében még azt is meghaladóan nőtt a finanszírozott érték. A tehergépjármű beruházások lízingfinanszírozásának aránya 12%-kal volt magasabb, mint egy évvel korábban, ám a volumen jóval nagyobb mértékben, csaknem ötven százalékkal nőtt, mert a korábban elhalasztott beruházásokat most pótolták a cégek. Több gép, berendezés beruházást finanszírozott a lízingpiac, mint egy évvel korábban, a finanszírozott összeg azonban csökkent, mert a tehergépjárműhöz hasonlóan itt is jelentősen nőtt a kkv ügyfelek által megfizetett saját erő mértéke.
A személygépjármű piacot a kkv szegmens megrendelései tartották életben, itt a visszaesés mértéke jóval alacsonyabb volt, mint a lakossági gépjárművásárlások finanszírozásában.
"A lízingfinanszírozás felfutása annak köszönhető, hogy a szabályozó rendszer az ügyfelek számára kedvezőbb feltételeket teremt a lízing, mint a hitel esetén. A finanszírozó kockázata pedig lízing esetén sokkal kisebb, mint a hitelezésnél. Az ügyfelek jól járnak, hiszen rugalmas feltételekkel végre forráshoz juthatnak. Ennek következtében mára a pénzügyi lízing népszerűbb forma lett, mint a hitel." - tette hozzá Kozma Gábor.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kkv szektoron belül elsősorban a fuvarozással és a gépgyártással foglalkozó cégek oldaláról érkezik finanszírozási igény, és jellemzően 4-6 éves konstrukciót választanak a vállalkozások. Mivel első körben az export orientált cégek érzik meg a nemzetközi gazdasági fellendülést, ezért az euró alapú finanszírozás most népszerűbb, mint a forint alapú, miközben a svájci frank alapú lízing teljesen eltűnt a piacról.

Gondoltál már arra ki fogja örökölni a vállalkozásod? Ezt sokan elrontják, komoly bukás lehet belőle
A családi vállalkozásokat érintő változások gyakran váratlanul következnek be.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


