A klasszikus magyar röviditalok nem halnak ki — sőt, egyre menőbb long drinkek születnek belőlük. Vajon az Unicum képes megújulni? Kattints és tudd meg!
A gazdasági válságra a felmérések szerint a családi vállalkozások voltak a legkevésbé érzékenyek, őket azonban egészen más veszély fenyegeti.
A közép- és kelet-európai vállalkozások fordulóponthoz, sőt generációváltáshoz érkeztek, hiszen a húsz évvel ezelőtt alakult, mára naggyá nőtt cégek életében az öregedés miatt egyre aktuálisabb kérdéssé válik az utódlás kérdése. Csakhogy az Unió felmérése szerint a staféta átadását minden három családi vállalkozásból csak egy vészeli át zökkenőmentesen.
A családi vállalkozásokat sajátos gondolkodásmódjuk segíti abban, hogy zökkenőmentesen vegyék a mostanihoz hasonló válsághelyzeteket. A cég dolgozói maguknak érzik a vállalatot: közösségként gondolkodnak, így inkább mindannyian feláldozzák magukat a nehézségek leküzdésében, minthogy például egyes dolgozók kirúgásával reagáljanak a válságra. A családi vállalkozások jellemzően generációs időtávban - legalább húsz évben - gondolkodnak, szemben a nagyvállalatokkal, melyek egy szépen festő negyedéves jelentésért hajlamosak beáldozni hosszú távú céljaikat - hangoztatta a Felelős Családi Vállalkozások Egyesületének (FBN-H) mai sajtótájékoztatóján Dr. Rudas László elnök. Ez a gondolkodásmód a jövőben hatalmas előnyhöz juttathatja a társaságokat.
A családi vállalkozások a globális GDP 45-65 százalékáért felelősek egy, az Economic Intelligence Unit által készített felmérés szerint. Ugyanakkor az öröklés egyik generációról a másikra korántsem megy zökkenőmentesen, a kelet-közép-európai régió cégeinek pedig gyakorlatilag semmi gyakorlata nincs ebben. Ehhez a kérdéskörhöz szeretne segítséget nyújtani a novemberben alakult FBN-H.
A családi vállalkozások megítélésére jellemző, hogy nyugat-európai országokban hosszú évtizedekre visszanyúló múltja van az öröklési problémák felismerésének és kezelésének. Hollandiában a családi cégek vezetői 55. éves korukban ajánlásokkal teletűzdelt "transzfer-csomagot" kapnak a kormánytól, más országokban a kormány küld ki a céghez örökítési tanácsadót. A kelet-európai régióban ugyanakkor még nincs ennek kialakult hagyománya. Az egyesület azt a feladatot vállalta magára, hogy az e körhöz tartozó vállalkozások kulcsszereplőit összegyűjti, s a témában felgyülemlett szakmai és közösségi évtizedes tapasztalatot megosztja - mondta Dr. Gelléri Péter, az egyesület szakmai tanácsadója.
Az egyesület tagjai jellemzően legalább 50 főt tömörítő hazai tulajdonú vállalkozások, minimum több tízmilliós éves adóbefizetéssel. Közéjük tartozik Magyarországról többek között a Zwack, a Petrányi és a Kürt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az idei évet az FBN-H egy zártkörű konferenciával indítja február 25-én, ahol a hasonló problémákkal küzdő cégek képviselői ismerkedhetnek meg a hazai és nemzetközi tapasztalatokkal. De az egyesület tagjai nagyjából hat hetes időközönként találkozhatnak eszmecsere céljából, a problémák megismerését egymás cégeinek meglátogatásával is megtámogatnák. Ezen felül a Gutmann Bank támogatásával egy felmérést is készítenének az érintett cégek körében a problémák felismerésére és oktatási koncepciót is előkészítenek.
Fontos kérdés az öröklésben a procedúra jogi-pénzügyi lebonyolítása. Jelenleg ugyanis az uniós ajánlások nincsenek beemelve a magyar jogrendszerbe: az örökítés hagyományos nyugat-európai módjaira, mint a magánalapítvány, illetve -trust egyáltalán nincs is jogi lehetőség. A joghézag miatt ma egyszerűbb egy vállalatot egyszerűbb eladni és a pénzt örökíteni, mint magát a vállalkozást. Ennek az anomáliának eltörlését is célul tűzte ki az egyesület.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








