Világszínvonalú konzerveket gyártanak főként exportra a mátészalkai hátrányos helyzetű kistérségben. A látványos eredményekhez 6 millió eurónyi befektetésre volt szükség az elmúlt négy évben - írja a Világgazdaság.
Mindössze 3 cég gyártja a világon a legújabb konzervipari technológiával készülő alumínium fedőfóliás konzerveket. Az új, Easypeel illetve Easip nevet viselő csomagolás amellett, hogy megtartja az acélfedeles konzervek által kínált tartósítási előnyöket, a régebbi konzervfedeleknél könnyebben eltávolítható és kevésbé balesetveszélyes. Emellett az sem utolsó szempont, hogy az alumíniumfólián esztétikusan, ugyanakkor költségkímélően lehet elhelyezni a termék márkajelzését.
A gyártósor megvalósításhoz tavaly 3 millió eurónyi, az elmúlt négy év során pedig összesen 6 millió euró beruházásra volt szükség. A fejlesztést Magyarország egyik legszegényebb területén, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében található Vaján hajtotta végre az angol befektetői hátterű Impress Vaja Fémcsomagoló Kft.
A csúcskonzervek mintegy 85%-a kerül exportra, az európai országok mellett szállítanak termékeket Dél-Koreába és az Egyesült Államokba is. A cég várakozásai szerint a jelenlegi évi 120 millió darabos gyártást néhány éven belül jelentősen bővíthetik, ami által a vállalat mostani 8 milliárdos árbevétele több milliárd forinttal megugorhat.
A 25 éves múlttal rendelkező vajai konzervgyár az alumíniumfedeles konzerveken kívül gyárt hagyományos acélfedelű konzervdobozokat is, ezeknek mintegy 98%-át a hazai piacon értékesíti a vállalat. A gyár éves átlagban 140 főt foglalkoztat, szezon idején akár 200-at is, szezonon kívül mindössze 92 főt. Az Impress 2008-ban összesen 28,5 millió eurónyi terméket értékesített, aminek 35%-a, közel 10 millió eurónyi áru került közvetlen exportra.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság
- Jön a vége: nem lehet megúszni a külföldi autós szabálytalanságokat
- Vigyázat, már támadnak a pénzkicserélős csalók is – erre kell figyelni