20 °C Budapest

High-tech élelmiszeripar a legrosszabb helyzetű régióban

2009. október 15. 09:32

Világszínvonalú konzerveket gyártanak főként exportra a mátészalkai hátrányos helyzetű kistérségben. A látványos eredményekhez 6 millió eurónyi befektetésre volt szükség az elmúlt négy évben - írja a Világgazdaság.

Mindössze 3 cég gyártja a világon a legújabb konzervipari technológiával készülő alumínium fedőfóliás konzerveket. Az új, Easypeel illetve Easip nevet viselő csomagolás amellett, hogy megtartja az acélfedeles konzervek által kínált tartósítási előnyöket, a régebbi konzervfedeleknél könnyebben eltávolítható és kevésbé balesetveszélyes. Emellett az sem utolsó szempont, hogy az alumíniumfólián esztétikusan, ugyanakkor költségkímélően lehet elhelyezni a termék márkajelzését.

Bealkonyult a hagyományos technológiának?


A gyártósor megvalósításhoz tavaly 3 millió eurónyi, az elmúlt négy év során pedig összesen 6 millió euró beruházásra volt szükség. A fejlesztést Magyarország egyik legszegényebb területén, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében található Vaján hajtotta végre az angol befektetői hátterű Impress Vaja Fémcsomagoló Kft.

A csúcskonzervek mintegy 85%-a kerül exportra, az európai országok mellett szállítanak termékeket Dél-Koreába és az Egyesült Államokba is. A cég várakozásai szerint a jelenlegi évi 120 millió darabos gyártást néhány éven belül jelentősen bővíthetik, ami által a vállalat mostani 8 milliárdos árbevétele több milliárd forinttal megugorhat.

A 25 éves múlttal rendelkező vajai konzervgyár az alumíniumfedeles konzerveken kívül gyárt hagyományos acélfedelű konzervdobozokat is, ezeknek mintegy 98%-át a hazai piacon értékesíti a vállalat. A gyár éves átlagban 140 főt foglalkoztat, szezon idején akár 200-at is, szezonon kívül mindössze 92 főt. Az Impress 2008-ban összesen 28,5 millió eurónyi terméket értékesített, aminek 35%-a, közel 10 millió eurónyi áru került közvetlen exportra.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 12. péntek
Gyula
15. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem