Világszínvonalú konzerveket gyártanak főként exportra a mátészalkai hátrányos helyzetű kistérségben. A látványos eredményekhez 6 millió eurónyi befektetésre volt szükség az elmúlt négy évben - írja a Világgazdaság.
Mindössze 3 cég gyártja a világon a legújabb konzervipari technológiával készülő alumínium fedőfóliás konzerveket. Az új, Easypeel illetve Easip nevet viselő csomagolás amellett, hogy megtartja az acélfedeles konzervek által kínált tartósítási előnyöket, a régebbi konzervfedeleknél könnyebben eltávolítható és kevésbé balesetveszélyes. Emellett az sem utolsó szempont, hogy az alumíniumfólián esztétikusan, ugyanakkor költségkímélően lehet elhelyezni a termék márkajelzését.

A gyártósor megvalósításhoz tavaly 3 millió eurónyi, az elmúlt négy év során pedig összesen 6 millió euró beruházásra volt szükség. A fejlesztést Magyarország egyik legszegényebb területén, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében található Vaján hajtotta végre az angol befektetői hátterű Impress Vaja Fémcsomagoló Kft.
A csúcskonzervek mintegy 85%-a kerül exportra, az európai országok mellett szállítanak termékeket Dél-Koreába és az Egyesült Államokba is. A cég várakozásai szerint a jelenlegi évi 120 millió darabos gyártást néhány éven belül jelentősen bővíthetik, ami által a vállalat mostani 8 milliárdos árbevétele több milliárd forinttal megugorhat.
A 25 éves múlttal rendelkező vajai konzervgyár az alumíniumfedeles konzerveken kívül gyárt hagyományos acélfedelű konzervdobozokat is, ezeknek mintegy 98%-át a hazai piacon értékesíti a vállalat. A gyár éves átlagban 140 főt foglalkoztat, szezon idején akár 200-at is, szezonon kívül mindössze 92 főt. Az Impress 2008-ban összesen 28,5 millió eurónyi terméket értékesített, aminek 35%-a, közel 10 millió eurónyi áru került közvetlen exportra.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


