A polcok 80 %-án magyar árut kínálnak Hosszú és vitákkal tarkított egyeztetést követően tegnap a termelők, a feldolgozók, illetve a kereskedők érdekképviseletei aláírták az élelmiszer termékpálya-kódex alkalmazásáról szóló megállapodást. A kódexben foglalt önként vállalható üzleti-etikai szabályokat július 1-jétől alkalmazzák, addig az érintettek felkészülnek a vállalások teljesítésére - például a megfelelő mennyiségű árualap előállítására, a 30 napos fizetési határidők betartására.
Ekkortól az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) tagjaként működő bolthálózatban, továbbá a Coop- és CBA-üzletekben a polc- és raklapfelületek 80 %-án magyar termékeket kínálnak majd. Ez várhatóan nem vezet majd jelentősebb fogyasztói áremelkedéshez, mivel az utóbbi időben alig nőttek az élelmiszerárak.
Feiner Péter az OKSZ képviseletében elmondta, a forint tartósnak tűnő gyengülése is a hazai beszállítói kör felé tereli a kereskedelmet. A megállapodástól a mezőgazdasági termelés, illetve az élelmiszeripar működésének stabilizálódását várjuk, bár a kódexnek az idén még nem lesz mérhető hatása a termelés növekedésére, ez talán jövőre kezdi éreztetni hatását. A termelők vállalták, hogy áruikat elsősorban hazai feldolgozóknak értékesítik, akik a késztermékeket főleg itteni forgalmazóknak adják el.
Az aláírók az utolsó pillanatig tárgyaltak egyes részkérdésekről. Ezek közé tartozott például a magyar termék definíciója, a másodlagos visszatérítések ügye is. Az alapcikkek esetében az számít magyarnak, amit itt termeltek és hazai bejegyzésű cég állította elő. A húsipari készítmények és a tejtermékek esetében annyi a könnyítés, hogy a feldolgozók importot is felhasználhatnak, ha nem áll rendelkezésre a szükséges mennyiségű hazai alapanyag. A visszatérítéseknél végül nem határoztak meg %-os mértéket, ilyet csak valós szolgáltatásért kérhetnek a láncok.
Aláíró szervezetek
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Moszkva: a kranogorszki merényletet több ország polgárai szervezték
- Építkezés falusi CSOK-kal? Ezek a kevésbé közismert szabályok!
- Még mindig ezrek kapnak el influenzaszerű légúti fertőzést - térkép
- Tragédia Dunaföldváron
- Barcalonában bármi megtörténhet: Xavi meggondolta magát, és mégis marad
- Kylie Minogue is érkezik az idén 30 éves Szigetre