Bár 2008 - különösen a negyedik negyedévi óriásüzleteknek köszönhetően - a rekord bérbeadások éve volt a budapesti irodapiacon, az üresedés mértéke is nagyobb, mint egy évvel korábban.
A Budapesti Ingatlan-tanácsadók Egyeztető Fóruma (BIEF) nemrégiben publikálta átfogó jelentését a budapesti irodapiacról. 2008 a rekord bérbeadások éve volt, összességében 330 289 m² irodaterület talált gazdára. Ez elsősorban a negyedik negyedévben aláírt, kiemelkedő bérleti tranzakcióinak köszönhető. "Nem szabad, hogy a kiugró bérleti adatok elfedjék azt a tényt, hogy az üresedési ráta 16,8% volt a teljes piac tekintetében (ideértve az A és B kategóriás irodákat), illetve hogy elérte a 17,9%-os értéket az A kategóriás irodaépületek esetében. Az A kategóriás üresedés 2007 negyedik negyedévében még csupán 12,6% volt." - nyilatkozta Rémi Couture, a Colliers International budapesti irodájának piackutatási vezetője.
A piackutatási vezető hangsúlyozta, hogy ez a tendencia várhatóan 2009-ben is folytatódni fog, és az A kategóriás irodaházak üresedési rátája tovább fog emelkedni. A BIEF ugyan kiemelkedő bérleti szerződésekről adott jelentést, mint például a K&H Bank és a TriGranit Millennium City irodaépületének három különböző bérleti konstrukciója, amely összességében 47 000 m² irodaterületre vonatkozik. Mindazonáltal, a K&H üzletkötések nem lesznek hatással a teljes üresedési szintre, hiszen ahogy beköltöznek az új központba, a régi épületeik megüresednek.
Couture szerint további cégek is várhatóan követni fogják a K&H és a MÁV példáját. A vasúti társaság kb. 21 000 m² irodaterületre írt alá bérleti szerződést a Parkway irodaházban. "Várakozásaink szerint számos vállalat használja majd ki az alkalmat és bérel irodát új átadású épületekben, amelyek sokkal költséghatékonyabb megoldást nyújtanak."
"A rekord bérbeadásokból még mindig sok cég bérlőképviselet nélkül indul neki az új irodahelyiség megtalálásának. Biztos vagyok benne, hogy egy bérlőképviseleti csapat a lehető legkedvezőbb feltételeket tudja kiharcolni ügyfele megbízásából. Mi olyan cégeket képviselünk, akik fontosnak tartják a költségmegtakarítást és a jól megalapozott, racionális döntés előkészítését egy felkészült szakembergárda támogatásával, legyen szó akár költözésről, akár maradásról. Megtaláltuk már a lehető legjobb megoldást többek között az Orange Business Services, UCB Ingatlanhitel, a Capgemini, a Celanese Corporation vagy a Deloitte számára is, csak hogy néhányat említsek referenciáink közül," - mondta Saly Miklós, a Colliers International bérlőképviseleti csapatának igazgatója.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








