Az M7-es autópályán zajló felújítások miatt több benzinkút is zárva tart, tehát érdemes áttervezni a tankolást.
Újabb teszttel rukkolt elő a német autóklub (ADAC), akik ezúttal azt vizsgálták, hogy a piacon kapható autós kerékpárszállítók közül melyik a legjobb.
Újabb teszttel rukkolt elő a német autóklub (ADAC), akik ezúttal azt vizsgálták, hogy a piacon kapható autós kerékpárszállítók közül melyik a legjobb. Emellett a szakértők arra is kíváncsiak voltak, hogy tényleg számít-e az ár: jobbak-e a drágább modellek a többinél. Az vizsgált bicajszállítók átlagára 500 euró (162 ezer forint) volt: ezek közül a legdrágább az Uebler i31-es modell volt, amit 698 euróért, átszámolva 227 ezer forintért lehet megvásárolni. A legolcsóbb, 215 eurós (70 ezer forintos) Bullwing SR3 volt. Összességében öt modell kapott "jó" minősítést, négyet "kielégítőnek" értékeltek, és csak kettő került a legrosszabb kategóriába.
Már az elején gond volt
Az ADAC szakemberei azt is megvizsgálták, hogy milyen nehéz összerakni az egyes modelleket, majd pedig felszerlni őket a kocsi hátuljára. A Bullwing és a Menabo termékét kb. egy óra volt összeszerelni, a Thule biciklitartójánál pedig a tartókeret felszerelése vett igénybe sok időt. Az Uebler és a Yakima pozitív csalódást okozott a németeknek: állításuk szerint "csak ki kellett csomagolni", aztán pár perc szerelés után már biztonságosan el is lehet indulni.
Megjegyezték azt is, hogy a Norautó, a Bullwing és a Menabo biciklitartók egyikében sem volt megfelelő védelem a kábeleknek, így azok könnyebben sérülhetnek meg. Ezen felül a három említett tartó - és a Westfalia - csatlakozóvezetékét nem lehet rögzíteni, ha a kerékpárszállítót esetleg levennénk a kocsiról - a lengedező vezeték pedig elég idegesítő tud lenni.
Súlyproblémák
Fontos megmérni a bicikliszállító súlyát is, hiszen az autó terhelhetőségét nem szabad túllépni - tehát minél könnyebb egy-egy kerékpárhordó, annál jobb. A legkönnyebb modell az Uebler volt, 16,4 kilóval, a Westfalia, a Bosal és az Eufab 23 kilós súlya is elfogadhatónak mondható, ám az Mft kerékpárszállítójának 30,6 kilós tömege már komoly aggályokat vethet fel.
Emellett az ADAC tapasztalatai szerint a gyártók hiányosan adják meg a biztonsági utasításokat: ebben a tekintetben a Westfalia volt a legjobb, ellenben a Menabónál semmilyen instrukciót nem adtak.
Ezeket nézték még
A szakértők három tényező alapján hozták össze a végső értékelést. A tervezés vizsgálatakor (az összes pont 20%-a) azt nézték meg, hogy milyen minőségű anyagokból készültek a bicikliszállítók, és a többi mellett az összecsukhatóságot, praktikusságot is pontpzták. A kezelhetőség (az osztályzat 50%-a) tesztelésekor arra voltak kíváncsiak, hogy milyen bonyolult összerakni a különféle kerékpártartókat, mennyire bonyolult a használati utasítás, mennyire könnyű feltenni és rögzíteni a bicikliket.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A biztonság is fontos szempont volt a teszten (a végső pontszám 30%-át tette ki), itt főképp azt vizsgálták, hogy hogy viselkedik a bicikliszállító fékezéskor, és egy hátultól érkező ütközést is szimuláltak.
És akkor lássuk a végső pontszámokat! Az ADAC rendszerében minél alacsonyabb a pontszám, annál jobb értékelést kapott az adott kerékpárszállító. Íme a pontszámok:
- Uebler i31 - 1,9 pont
- Thule VeloSpace XT3 - 2 pt.
- Eufab Premium 3 - 2,3 pt.
- Bosal Traveller III - 2,3 pt.
- Yakima FoldClick 2,5 pt.
- Artea Strada Sport M3 - 2,6 pt.
- Westfalia Bikelander - 2,8 pt.
- Norauto Rapidbike 3P plus - 3 pt.
- Mft BlackPower - 3,5 pt.
- Menabo Alphard Plus - 3,6 pt.
- Bullwing SR3 Plus - 3,8 pt.
Az összegzésben az ADAC is emlékeztet, hogy a legjobban a legdrágább Uebler teljesített, és a legolcsóbb Bullwing végzett az utolsó helyen - a biztonságra a legrosszabb osztályzatot kapta. Ugyanakkor voltak olyan közepes árkategóriás termékek (mint az Eufab, vagy a Bosal), amelyek remekül teljesítettek.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok