2020. december 4. péntek Borbála, Barbara

Így alakul át a szemünk előtt a budapesti közlekedés: nem mindenki örül ennek


A taxisok szerint még ideiglenesen sem szabad rendeleteket hozni társadalmi egyeztetés nélkül - a biciklisek szerint viszont nincs más út, mint a bátor cselekvés.

A Budapest TE meg ÉN podcast műsorvezetői - Veress Dóra és Gellért Gábor - ezúttal a főváros közlekedéséről beszélgetnek Metál Zoltánnal, az Országos Taxis Szövetség elnökével és Halász Áronnal, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettesével, szóvivőjével. Két sarkos vélemény ütközik egymással, cél a megoldás.

Budapest közlekedése változtatásokra szorul - ez tény. A belváros élhetetlen, fuldoklik a kipufogógőzben, a zajszint az esti órákban is igen magas. A változtatások azonban mindig fájdalmasan érintik a közlekedőket, kényelmetlenségeket okoznak, és olyan áldozatokat követelnek meg a közlekedőktől, amelyekről szívesen beszélgetünk, de nem szívesen hozzuk meg őket.

Budapesten - a pandémia miatti forgalomcsökkenést kihasználva - ideiglenesen új biciklisávokat hozott létre a Fővárosi Önkormányzat. Ráadásul ezeket fontos utakon tette, amelyeken eddig is mindennaposak voltak a több órán át tartó dugók.

Metál Zoltán szerint - bár igaz, hogy hangsúlyozták a változtatások ideiglenességét - a döntéseket társadalmi egyeztetés nélkül hozták meg. A taxisok sok problémát látnak. Az Üllői út megoldásait például balesetveszélyesnek gondolják. A kihelyezett betontömbök már okoztak baleseteket.

Szerinte a biciklisávok helyett olyan buszsávokat kellene létrehozni, ahol a buszok mellett a kerékpárosok, motorosok, taxisok és segédmotorosok is közlekedhetnek. Azt gondolja, hogy a kerékpárosok és a rendelet alkotói sok haragost szereztek az elmúlt hetekben.

Ingyenes P+R parkolók és kedvezményes, profi tömegközlekedés nélkül nem lehet változtatni. Halász Áron szerint a képlet egyszerű: az emberek szeretnének eljutni A pontból B pontba, és ehhez a megfelelő közlekedési eszközt akarják kiválasztani. Eddig a kerékpározás lépéshátrányban volt. Ha ezen változtatunk, sokkal többen fogják a biciklit választani.

A Magyar Kerékpárosklub készített egy reprezentatív felmérést az országban. Eszerint az emberek 67 százalékának van arra lehetősége, hogy a kerékpár mellett döntsenek. Sokan azonban nem mernek elindulni, egyrészt az autóforgalom, másrészt az utak állapota miatt.

Az új biciklisávok kipróbálása szerinte előremutató döntés. Sok kerékpáros használja az utakat, de ez kevésbé látszik, hiszen a piros lámpánál álló 2-3 bicikli nem annyira impozáns látvány, mint ugyanannyi ott várakozó autó. Eddig a körúton 2 sávban álltak az autók, most egy sávban állnak. Az emberek ugyanazt élik át, csak kevesebb autóval.

Címlapkép: Getty Images

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk

Súlyos problémára világított rá a járvány második hulláma: ideje észbe kapni!
Egyre többen keresnek olyan megoldást, melyben biztonságba érzik saját magukat és a családtagjaikat.


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS

  Ajánlatunk