2019. február 21. csütörtök Elenonóra

Ezek a legrosszabb új autók most a piacon: 111 járgányt teszteltek


Félig-meddig igaz, hogy manapság már nincsenek rossz autók, de azért vannak szabályt erősítő kivételek, amelyek ugyan még mindig jó minősítést kaptak, de azért már a német autóklub inkább más kocsikat ajánl helyettük. Az ADAC 111 járművet tesztelt tavaly, ezek közül állított fel toplistát. Mutatjuk a dobogó tetején, és a felsorolás végén helyet kapó autókat!

Sokszor hallhatjuk azt a kijelentést, hogy rossz autók ma már nem léteznek. A felvetés nem teljesen téves, legalábbis a német autóklub szerint, akik tavaly 111 új kocsit teszteltek - ezek közel fele pedig "jó" minősítést kapott a teszten. Ugyanakkor az ADAC azt is kiemelte: még ennek ellenére is szép számmal vannak olyan autók, amelyeket kevésbé tudnak ajánlani megvételre.

A szervezet a honlapján található összegzésben aláhúzza: nem tudták a teljes piaci kínálatot kipróbálni, de a több mint 100 letesztelt autó után kijelenthető, hogy minőségi különbségek márpedig vannak.

Most mutatunk öt olyan verdát, ami az ADAC listájának a végén van - a teljes, 111-es összesítést itt találod, németül. A teszten egyébként 1-től 6-ig pontozták a járgányokat, minél több pontot kapott egy autó, annál rosszabbul teljesített.

Fiat Panda 1.2 8V LPG (3,8 pont)

111. helyen áll a listán a gázüzemű (LPG) Fiat Panda. Pedig így első blikkre nem tűnik olyan rossznak a gázüzemű - ezért olcsóbb üzemeltetésű - kisautó, ám az ADAC "ecotesztjén" mégis kétcsillagot kapott. Emellett a németek a szegényes felszereltséget, a kevés helyet említették, és az a Panda "bűnlajstromán" szerepel, hogy hosszú a fékútja, és alig vannak segédrendszerei. Emellett szerintük a forma, a dizájn egy kicsit elavult már, hiszen a Fiat nagyjából a 80-as évek óta ilyen dobozként árulja.

Máshonnan is ismerős lehet a Panda neve: korábban megírtuk, hogy elég gyalázatosan szerepelt az Euro NCAP töréstesztjén. Konkrétan nulla csillagot kapott, elég nagy szerencse kell hozzá, hogy valaki ép bőrrel megússzon egy frontális ütközést.

Dacia Sandero Stepway TCe 90 (3,6 pont)

Az ADAC is azzal kezdi, hogy ennél olcsóbb új kocsit nehezen lehet találni, ám az ár nem minden. Ugyanis a Sandero, vélhetően az alacsonyabb árfekvés miatt igen kevés pontot kapott a biztonságra - a kevés légzsák volt a németek fő érve. Emellett azt is kiemelteék, hogy kellett volna egy "finomhangolás" még a kocsira, mert ok helyütt észrevenni benne a spórolást. Kiemelték azt is, hogy a 90 lóerős benznes turbómotor károsanyag-kibocsátása sem a legjobb annak ellenére, hogy a teszten 6,9 litert fogyasztott 100 kilométeren. Például a Renault Clio hasonló motorja métereket ver rá a részecskekibocsátás tekintetében, sokkal tisztább.

Suzuki Jimny 1.5 Allgrip (3,5 pont)

A Suzuki évek óta kínál SUV-okat a kis autóosztályban. A Jimny még az ADAC szerint is tökéletes, ha valaki terepen akarja használni. Ám az már más tészta, ha aszfalton, normál körülmények között akarunk közlekedni vele: ekkor nem a legjbb vezetni a kocsit, a fékútjáról pedig egyszerűen azt írta az ADAC, hogy "kimondhatatlan". Az Ecotest szerint pedig 8 litert evett a kocsi 100 kilométeren, ami elég magas, illetve az értékelés kimondja, hogy az autó hosszú távon nem túl kényelmes. Bár az árcédulája rendben van, aki ilyet akar venni, annak tisztában kell lennie azzal, hogy szinte minden mutatóban lehet sokkal jobbat találni a kategóriában.

Mazda 2 Skyaktiv-G 90 (3,4 pont)

Azonnal felismerhető, tipikus Mazda, amely a cégtől megszokott dizájnelemeket hozza is, igaz kicsiben. Az ADAC szerint ez is az egyik baj: kényelmesen csak két felnőtt tud elférni benne, nem olyan kényelmes, mint a nagyobb testvérek. A 90 lóerős motorja ideális a városi szaladgáláshoz, ám az Ecotesztben olyan szakaszokon is mérték a fogyasztást, ahol full gázon kell menni a kocsival - például autópályán -, ekkor pedig megugrott a fogyasztás, illetve magas fordulaton a kipufogórendszer nem semlegesítette megfelelően a szén-monoxidot. Ezét komoly pontlevonást is kapott a Mazda, csak két csillagot kapott az Ecoteszten. Emellett az ADAC a hosszú féktávra is panaszkodott, de jó tulajdonságokként említették a magas felszereltséget és az alacsony karbantartási költségeket.

Fiat 500X 1.4 MultiAir Start&Stopp 4x2 DCT (3,4 pont)

Egy újabb kis autóból "faragott" SUV: a Fiat 500-ast bár kényelmes, biztonságos vezetni, az ADAC szerint a motorja például nem igazán meggyőző. Az 1,4 tonnás gép erőforrása 8 litert fogyasztott 100-on, de cserébe dinamikus a maga 140 lóerejével. Emellett az volt a bajuk vele, hogy technikailag viszonylag kevés dolog változott benne az alap 500-ashoz képest, észrevehetően zajosan jár és a felfüggesztésen is lehetett volna még dolgozni. "Csak egy elég átlagos járműt rejt az amúgy elegáns héj" - írták.

Dízelek és e-autók az élen

A dobogó legtetején négy elég különböző jármű tanyázik - mindegyik 1,9 pontot kapott az ADAC-tól.  Bár manapság sokat hallani arról, hogy rengeteg német városból tiltanák ki a dízeles kocsikat - és a magyarok is egyetértenek ezzel -, a Mercedes C 220d 9G-Tronic-ot írták a 111-es toplista élére. Kitűnő kivitelezés, minőségi anyagok, majdnem maximális biztonság - így jellemezték a német gyár tömegautóját. Ellene szól, hogy bonyolítottak a rendszeren, és kicsi a tank, ellenben elég drága megvenni.

A legjobbak között van egy prémium modell is, a Mercedes S 400d 9G-Tronic. Az ADAC majdnem maximális pontot adott a motorra, a kényelemre és a biztonságra is, valamint nagyon tiszta a kipufogórendszer is. Egyetlen, ugyanakkor elég nagy hátránya, hogy baromi drága megvenni, és fenntartani.

1,9 pontos még a teljesen elektromos üzemű Tesla Model X 100D is, ami  motorjára 0,9 pontot, tehát majdhogynem a maximumot kapta. Az amerikai gyártó SUV-ja még különlegesebb, extravagánsabb, mint a kisebb Model S. Ezzel a nagy batárral akár 4-500 kilométert is lehet menni egy töltéssel, és 5 másodperc alatt van százon. Emellett nagyon kényelmes, és rengeteg hely van benne és akár egy hegyet is elvontat. Negatívum vele kapcsolatban, hogy drága megvenni és fenntartani és a korlátolt hatótáv is véges. Valamint a motor nem mindig adja le a maximális teljesítményt, a melegszik.

Holtversenyben első még a Volkswagen e-Golf, amely a Teslához hasonlóan szintén teljesen elektromos. Ez ugyan "csak" 200 kilométert tud menni egy töltéssel, de városi közlekedésre a németek szerint ideális. Az nyomatékos villanymotornak köszönhetően annak ellenére is nagyon fürge, hogy az akksik miatt 1,6 tonnát nyom a kis kompakt autó. Emellet nem szennyezi a környezetet, ahogyan a Tesla sem, és olcsóbb üzemeltetni is, mint egy benzines, vagy dízel kocsit. Ugyanakkor pont emiatt sorolták fel hátrányként a korlátozott hatótávot, és a töltés szükségességét - valamint azt, hogy a gyorstöltő csak extraként vehető meg.

Ugyanakkor, ha esetleg elektromos autót vennél, akkor a magyar állam még valamennyi ingyenpénzt is hozzád vág! Már több ezren adták be a kérelmeket, és a kifizetések folyamatosan tartanak. Maximum 1,5 millió forinttal támogatják meg az autóvásárlásodat, ha e-autót veszel 20 millió forintos értékhatárig. Nem tudni, meddig tart ki a keret, de nem árt sietni.

A magyar pénztárcára is gondoltak

Nyilván a győztes kocsikat csak nagyon kevés honfitársunk engedheti meg magának, de szerencsére korábban az ADAC összeállított egy másik listát is, amelyen az ár-érték arányt nézték. Az ezen szereplő verdák már az átlag magyar családoknak is elérhetők, és nagyon kevés az esély arra, hogy mellényúlsz velük. Van itt SUV, kompakt kisautó és családi kocsi is - kinek mi tetszik.

Ugyanakkor ezek sem feltétlenül a legolcsóbb autók a piacon, de megérik a befektetett pénzt. Azon a toplistán a Volkswagen-konszern valósággal tarolt, de nem csak maguk felé hajlott a kezük a német szakembereknek. Ha autóvásárlás előtt állsz, mindenképpen böngészd át a listát!

Jól jönne 4 millió forint?

A Pénzcentrum kalkulátorával könnyedén megtalálhatod a legolcsóbb személyi kölcsönt. Íme, itt egy konkrét példa: 4 millió forintos hitelösszeget, és 72 hónapos futamidőt adtunk meg, ezen kívül bepipáltuk "250 000 Ft feletti havi nettó jövedelem", illetve a "Jövedelmem a kiválasztott bankba utalnám" opciókat. A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legolcsóbb konstrukciót, havi 69 428 forintos törlesztővel a Budapest Bank (THM 7,9 %) nyújtja; de nem sokkal marad el ettől a K&H Bank (69 141 Ft/hó; THM 8,02%) ajánlata sem. Némileg lemaradva követi őket a Raiffeisen (69 064 Ft/hó; THM 8,25 %) ajánlata, de érdemes megnézni az Erste és az OTP Bank ajánlatát is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS