A Toyota Motor, Japán legnagyobb autógyártó vállalata a cég történetében a legtöbb, 9,97 millió autót gyártott tavaly.
A Toyota 6,4 millió autót kényszerül visszahívni világszerte, köztük Magyarországon is.
6,4 millió gépjármű visszahívására kénszerül a Toyota, ráadásul a lépés nem csak saját modelleket, de a Pontiac és a Subaru egy-egy modelljét is érinti - írja a Marketwatch. Bár a visszahívás mögött nincsenek pontos indokok, a Toyota állítása szerint a hiba miatt nem sérült, vagy halt meg bárki a gyár autóiban.
Legutóbb a General Motors 1,3 millió darab járművet volt kénytelen visszahívni, a szervókormány meghibásodása miatt. Az amerikai autógyártó idén már több mint 6 millió gépjárművet volt kénytelen visszahívni. A jelenség nem ritka: a Volkswagen már 1971-ben egy 3,7 millió gépjárművet érintő visszahívást rendelt el azt követően, hogy több mint 70 bejelentés érkezett a T1-es ablaktörlőlapátját tartó csavar meglazulása miatt. A Honda szintén 3,7 millió autót hívott vissza 1995-ben a biztonsági öv csatjának meghibásodása miatt, az érintett típusok az Accord, Prelude és Civic voltak. A General Motors is 3,7 millió autó visszahívását rendelte el azt követően, hogy a Buick, Chevrolet, Oldsmobile és a Pontiac esetében is gyakori jelenség volt, hogy az útról kövek kerültek a gépjármű motorterébe.
A Toyota 2007 és 2010 között hajtott végre nagyszabású visszahívási sorozatot, melynek oka a gázpedál meghibásodásának problémája volt. Ezért az akciójáért az amerikai Állami Forgalombiztonsági Hivatal 16 millió dollárra büntette a társaságot. A 2012-es évet sem úszta meg a japán vállalat problémák nélkül, ebben az évben az elektromos ablakemelő miatt kellett elrendelni visszahívásokat a társaságnak. Ebben a kategóriában a Ford rekordernek számít, a cég az elmúlt évtizedek során négy nagyszabású visszahívás keretében összesen 48 millió darab autót rendelt vissza, a legkülönfélébb problémákkal. A gyártó gépjárműveinél tapasztaltak rövidzárlatot a gyújtáskapcsolónál, meghibásodott a fordulatszám szabályozó és a sebességváltó is, de volt olyan esett, amikor a biztonsági öv anyaga nem volt megfelelő.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok