Több autó is lerobbant, miután vízszennyezett benzint tankoltak az M7-es autópálya egyik Shell-kútjánál.
Az elmúlt két év pandémiás viszontagságai után, idén végre covidmentesen élvezhetjük a nyarat. Az Ynsight Research a tavalyi évhez hasonlóan ismét megvizsgálta a nyaralásról szóló online tartalmakat a netnográfia módszerével.
Kíváncsiak voltak a csapat kutatói, hogy az előző évhez képest hogyan változott a nyaralásról szóló online diskurzus: vajon idén melyik a legnépszerűbb úticél, illetve milyen érzésekkel indulnak neki a netezők az idei vakációnak? A kutató csapat ennek fényében lelkesen csobbant bele a magyar webtérben zajló kommentelések és posztolások tengerébe, hogy ezen kérdésekre mihamarabb választ kapjanak. Az általuk vizsgált időszak most 2022. január 1-től június 20-ig tartott.

A vizsgált közel 7 hónap alatt összesen 26 901 online tartalom (cikkek, blogbejegyzések, kommentek, fórumtémák, Twitter megjelenések) született a témában, amelyekre több mint 115 ezer felhasználói reakció érkezett. A beszélgetés trendvonalán jól tükröződik, hogy a jó idő közeledtével a bejegyzések száma is egyre inkább megugrott. A legtöbb tartalom idén júniusban született, amelyeket a balatoni nyaralási költségek megemelkedéséről beszámoló cikkek generáltak főként.
A magyar tenger mellett persze számos más hely is szóba került a netezők körében, elsősorban ár-érték szempontjából. Idén nem volt elég a szállás helyét és árát nézni, az odajutás is további kérdéseket vetett fel a benzinárak miatt. Így már a repülőjegy nézegetés mellé becsatlakozott a hol mennyiért lehet tankolni kérdés is, amennyiben külföld mellett döntünk.
A nyaralással kapcsolatban összegyűjtötték, hogy melyek a netezők által preferált úticélok, valamint melyek voltak a legtöbbször előkerülő kérdések/gondolatok, amelyeket megosztottak a nagyvilággal. Az elsődleges szempont továbbra is az ár/érték arány. A Balatonnál idén is az árakat hozták fel negatívumként a kommentelők
Természetesen nem mindenki vágyik külföldre, ha a nyaralását tervezi. Árak ide vagy oda, a Balaton továbbra is az egyik legnépszerűbb úti cél, de többen kiemelték, hogy hazánk emellett még rengeteg csodás tájat és pihenőhelyet rejt. A külföldet preferálók közül a tengerparti nyaralások arattak osztatlan sikert a netezőknél, ezen belül is Görögországot emlegették nagy kedvencként. A horvátországi nyaralást beárnyékoló negatív hírek hatására többen is hangoztatták, hogy ők inkább más tengerpartokat preferálnak, de természetesen az ország továbbra is népszerű választás maradt.
Hol zajlik a beszélgetés?
Az online diskurzus közel felét a szerkeszett hírportálokon megjelenő cikkek tették ki, amelyeket szinte minden esetben saját Facebook oldalukon is megosztottak. Nem csoda hát, hogy a második helyen a Facebook felülete áll, a netezők ugyanis itt kommenteltek a legtöbbet a nyaralásról.
A blogok felületei állnak a harmadik helyen, ahol olyan főként informatív tartalmakkal találkozhattak a felhasználók, mint például milyen bőröndöt érdemes választani a különböző utazásokra, vagy akár kedvcsináló bejegyzéseket is olvashattak arról, hogy a korlátozások eltörlésével milyen izgalmas helyekre utazhatnak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A Twitter oldalán is számos alkalommal találkozhattunk a hírportálok által „kitweetelt” cikkekkel, de a netezők sokszor amúgy is megosztották az idei nyárról szóló gondolataikat, vagy kértek segítséget a többi felhasználótól. A fórumokon leginkább a Reddit felületén zajlott a beszélgetés, ahol a felhasználók egymás között tárgyalták ki az olyan témákat, mint az, hogy kinek mi a véleménye Rubint Réka alakreform táboráról.
Kik beszélnek?
A téma leginkább a 18-34 év közöttieket mozgatta meg. A 18-24 éves korosztály számára az elmúlt két évben a járvány miatt rengeteg nyári élmény kimaradt, mint a fesztiválok vagy akár a gólyatáborok, így nem csoda, hogy idén az online diskurzus 35,1%-át az ő bejegyzéseik és kommentjeik tették ki. A legnagyobb mértékben azonban a fiatal felnőttek (25-34 év közöttiek) tartották fenn a témát.
Ha a diskurzusban résztvevők családi állapotát nézzük, láthatjuk, hogy leginkább a családi nyaralások tervezése volt a fő téma, hiszen a posztolók és kommentelők több mint fele szülő volt. A második legnagyobb arányban a gyermek nélküli házaspárok vitatták meg az idei pihenés kérdéseit a többi netezővel, míg az egyedülálló vakációzók és a nyugdíjasok aránya igencsak lemaradt e két kategóriától.
Az idei hashtag-trend
Az idei online diskurzust viszonylag kevés hashtag dominálta. Az előző évhez képest legnagyobb örömünkre szinte teljesen eltűnt a beszélgetésből a #koronavírus hashtag és a hozzá kapcsolódó egyéb kifejezések is. Az ukrajnai események viszont ezen témával kapcsolatban is előkerültek néhány esetben, így sajnos nem mondhatjuk azt, hogy az idén már teljes egészében csak a pihenésre fókuszáltak a netezők ha nyaralásról van szó.
A hashtag-használatban az élre törtek azonban olyan kifejezések, melyek a tényleges kikapcsolódáshoz köthetők, mint a #szállás, #apartman, #utazás, #panzió. Megjelentek olyan konkrét úticélok is, mint #Balaton, #Spanyolország, #Horvátország, #Balatonfüred, vagy #Balatonboglár. Ezekből is láthatjuk, hogy itthon továbbra is a Balaton a legnépszerűbb, ha külföldről gondolkodunk, akkor legtöbbször Horvátországot vagy Spanyolországot emlegetjük, a szállások terén pedig a panziók és apartmanok a legnépszerűbbek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








