Egy országos kutatás szerint a magyarok zöme 40 Celsius-fokon mos, de biztos kell ennyi?

Egyre rosszabb a lakásvásárló magyarok helyzete: nem csökkennek az árak, vajon mikor lesz ennek vége?
A társasházi lakás a vásárlók kedvence, ugyanakkor új építésű ingatlant továbbra is csak kevesen engedhetnek meg maguknak – derült ki az egy ingatlanos cég vevőprofilt összegző kimutatásából. Az elmúlt évekhez hasonlóan a legtöbbet a középkorúak költik az ingatlanpiacon, míg a harminc alattiak jóval szerényebb árú lakásokban gondolkodhatnak.
Az Otthon Centrum összegzéséből az is kiderült, hogy a korosztályok közötti preferenciák továbbra is élesen elkülönülnek egymástól. Soóki-Tóth Gábor, az Otthon Centrum (OC) elemzési vezetője a tavalyi év adatairól azt is elmondta, a generációs különbségekre fókuszáltak, és eszerint az ügyfelek átlagosan 49,7 millió forintot fizettek ingatlanjukért. A legtöbbet, átlagosan 53,4 millió forintot a negyvenes éveikben járók költöttek. Ettől az árszinttől jócskán elmaradtak a 30 év alattiak, a korosztály tagjai ugyanis átlagosan 42 millió forintért tudtak ingatlant vásárolni.
A hálózat közreműködésével vásárló ügyfelek 63,2 százaléka készpénzzel fizetett, míg 28,4 százalék hitel felvételével, 8,3 százalék pedig valamilyen állami támogatással kombinálva jutott ingatlanhoz. A készpénzes vásárlók aránya a 65 évnél idősebbek körében a legmagasabb 96 százalék, míg a 30-40 éves korcsoport tagjai közül csupán 39,6 százalék választotta ezt a fizetési módot. Hitel felvétele körükben a legmagasabb: a generáció 40,9 százaléka élt ezzel a megoldással. Az állami támogatást igénybe vevők aránya ellenben a legfiatalabbaknál volt a legmagasabb, 21,1 százalékkal.
Az ingatlantípusok között is eltérő preferenciák érvényesültek a korosztályok között, jegyezte meg a szakember, aki elmondta: az összes vásárló 39,6 százaléka döntött társasházi lakás mellett, míg 34,6 százalék választott családi házat. A panellakás aránya 17,5 százalék, miközben új építésű ingatlant csak az összes vásárló 8,4 százaléka engedhetett meg magának. A családi ház a 30-as éveikben járók körében a legnépszerűbb, 40,6 százalékkal, a panellakás pedig a nyugdíjas korosztályban érte el a legmagasabb arányt 20,1 százalékkal.
Az ingatlanvásárlók közül legtöbben tavaly a belvárost és a külső pesti kerületeket választották, ugyanis az összes vásárló harmada vett itt ingatlant (17-17 százalék), de ugyancsak nagyon kedvelt Pest vármegye (15,2 százalék).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A korcsoportok közötti különbség a lokáció alapján is leírható, a belváros leginkább a nyugdíjasok körében kedvelt, hiszen minden ötödik nyugdíjas itt vett lakást
– árnyalta az adatokat Soóki-Tóth Gábor, aki elmondta, a külső pesti kerületeket, valamint az agglomerációt a harmincas éveikben járók választották a legnagyobb arányban (18,9 és 18,2 százalék), egyúttal kiemelte a harminc év alattiak hangsúlyos belvárosi jelenlétét. A nemek között lényegében nincs különbség a férfi és női vásárlók aránya között, utóbbiaknál minimális többlet jelentkezett (50,6 százalék), azonban 50 éves korig a férfiak aránya magasabb.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


