Szoboszlai Arsenalnak rúgott találatától Dzsudzsák és Vitális szabadrúgásáig: ezek voltak szerintünk a naptári év legnagyobbjai.
Nagy bajba került a magyar kémiaoktatás: évről évre kevesebben jelentkeznek, és azok közül, akik lediplomáznak tanárszakon csak a fele választja végül ezt az utat. Tavaly mindössze 11 diák jelentkezett kémiaszakra, míg évente 80-ra lenne szükség a Világgazdaság cikke szerint.
Azt már régóta lehet tudni, hogy évek óta kevesebben választják a tanári pályát: matematikaszakos tanárból 43 százalékos hiány van jelenleg, de a természettudományos tárgyak körében még nagyobb a baj Német Szilvia oktatáskutató szerint.
Szalay Luca egyetemi adjunktus, az ELTE kémiaszakmódszertan-oktatója a Szabó Szabolcs Alapítvány által szervezett kerekasztal-beszélgetésen mondta el, hogy 2013-ban még negyvenen jelentkeztek az ELTE kémiatanári szakára, de a hallgatók száma az elmúlt négy évben jelentősen elkezdett csökkenni. Az idén már csak tizenegy hallgató választotta ezt a szakot, és szintén tizenegyen diplomáztak le. Ráadásul csak a végzősök fele szeretne elhelyezkedni a közoktatásban, a többiek a magánszférában helyezkednek el.
A szakértő szerint a közoktatásnak évente 80 újonnan végzett kémiatanárra lenne szüksége, és kiemelte, hogy a magyar kémiaoktatást az orvostudományi egyetemek felvételi eljárása tartja még életben. Szalay Luca elmondta, hogy a felvételizők közül is egyre kevesebben választják ezt a szakmát, főleg azért, mert egy pedagógus kezdő fizetése nem vonzó.
Az alapítvány felmérése szerint hazánkban 2078 iskolában nincs elég kémiatanár, továbbá 214 gimnáziumban és 125 kombinált általános iskola-gimnáziumban sincs, ami a budapesti iskolák közel 40 százalékát érinti. Szalay Luca szerint már az is felmerült, hogy érdemes lehet scince típusú oktatást bevezetni, ami a kémia, fizika, földrajz és biológia tárgyakat váltaná ki. De erről a kérdésről nagyoin megoszlik a szakemberek véleménye.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Tavaszi szünet 2026: mikor lesz és meddig tart a húsvéti szünet? Itt az összes iskolai szünet dátuma
Mikor lesz pontosan a tavaszi szünet, mikor lesz a húsvét 2026-ban? Mutatjuk, hogyan alakul a további iskolai szünetek rendje a 2025/2026-os tanév során.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








