Bankváltásba menekül a magyar! Máshol jobb lesz?

Pénzcentrum
2007. július 6. 05:55

Közhelyszámba megy, hogy a lakossági bankpiacon a szereplők már régen elfoglalták állásaikat és a fejlettség jelenlegi stádiumában szinte csak egymás kárára tudnak növekedni, ha jobban belegondolunk ehhez azonban ösztönözniük kell a bankváltást konkurenseik ügyfélkörében. Miközben a bankváltás hazánkban egyelőre korántsem megy olyan simán, ahogy a fejlettebb országokban, a magyar lakosság az adatok szerint így is bátran nekivág a kalandnak. Lássuk, mit érdemes tudni a bankok törekvéseiről és magáról a bankváltásról!

Gombamód szaporodnak a bankfiókok, zúdulnak a hirdetési milliárdok...

Az elmúlt években heves vita bontakozott ki arról, hogy a közeljövőben az internet mint értékesítési csatorna visszaszoríthatja-e a fiókok jelentőségét. Összességében elmondható, hogy számos fejlett országban is azt tapasztalták a pénzintézetek, hogy a fiókbeli személyes kapcsolatra továbbra is szükség van, csak a rutinműveleteket lehet és tanácsos a költséghatékonyabb útra terelni.

Miközben hazánkban is dinamikus növekedést mutat az internetes bankolás elterjedése, megállapíthatjuk, hogy a kiélezett versenyben mindenki igyekszik olyan bankot választani, mely interneten is elérhető (14 ilyen van hazánkban) és fizikailag, fiókszinten is megtalálható lakóhelye és/vagy munkahelye közelében. Ennek fényében nem meglepő a fióknyitási hullám újraindulása, melynek eredményeképpen hazánk az Európai Unió egyik legnagyobb fióképítési rátájával büszkélkedhet. (Az elmúlt 3 év során mintegy 300 új fiók épült és az elkövetkező 3 évben legalább további 600 fióknyitásra számíthatunk a bankok kommunikált tervei alapján.)


Az ügyfelek a fizikai kontaktus mellett a hirdetésekben is egyre gyakrabban találkoznak a bankokkal, illetve azok legfelkapottabb szolgáltatásaival, az ügyfelek tájékoztatására fordított költség ugyanis az elmúlt 4 év során megduplázódott a szegmensben.


Mivel a fogyasztók egyre tudatosabban igyekeznek választani (az internetet elsősorban összehasonlítási és nem tranzakciós célra használják) és sikertelenség esetén egyre inkább közvetítőkhöz fordulnak, a bankok igyekeznek minél nagyobb kommunikációs nyomást kifejteni és slágertermékeikkel (pl.: jelzáloghitelek) hosszú évekre magukhoz láncolni az ügyfeleket.

Lévén, hogy a legfrissebb kutatási eredmények szerint a hazai felnőtt lakosság 74%-a rendelkezik már bankkapcsolattal és elsősorban a 19 év alattiak és a 60 év felettiek nem kötődnek még senkihez, igazi tömeget csak bankváltásra való buzdítással lehet elcsábítani. Lássuk, hogyan kellene ennek működnie!

Segítőkész bankok, számlaszám-átirányítás

Amint arról korábbi összeállításainkban többször beszámoltunk, Magyarországon még nem éppen zökkenőmentes a bankváltás. A folyamatot egyszerűbbé és kényelmesebbé tehetné a számlaszám-átirányítás megoldása, ez azonban még odébb van.

Szerencsére akadnak bankok, melyek - az amerikai példából okulva - felajánlják segítségüket az ügyfélnek és elintézik az állandó megbízások, valamint a csoportos beszedések áthozatalát, sőt egyes esetekben a munkáltatóval szembeni eljárást is segítik.

A körülmények ellenére mégis elmondható, hogy a magyar banki ügyfelek uniós szinten kimagasló arányban váltanak bankot, mely az alábbi grafikonon is látszik.


Az eredmények fényében elmondható, hogy az intenzív bankváltás az ügyfél-elégedettség meglehetősen magas szintjével párosul, úgy tűnik tehát, hogy a legtöbben ha néhány kerülőutat közbeiktatva is, de megtalálják a számukra legmegfelelőbb pénzintézetet.


Az ügyfél-elégedettség vizsgálatánál meg kell jegyezni, hogy hazánk emelkedő trendben van, 2003-ban a fenti százalékos érték még 83%-os volt.

A kiélezett verseny mostanra oda jutott, hogy már kampányszinten konkrét üzenetként is megjelenik, hogy "most érdemes bankot váltani", kíváncsian várjuk, hogy a tisztán kirajzolódó irányvonal mellé mikor társulnak kedvezőbb feltételek.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2022. december 1. 15:59
A nemzetközi kommunikációért felelős államtitkárral készült interjú közben jól kivehető a kormány mé...
Kasza Elliott-tal  |  2022. december 1. 15:02
Kis vásárlás és sok osztalék gyűjtögetés volt a novemberi teljesítményem.VáltozásokKétszer vásárolta...
Számvető  |  2022. december 1. 12:24
A pénzügyi szakértők által aktívan kezelt befektetési alapok semmivel sem teljesítenek jobban, mint...
Bankmonitor  |  2022. december 1. 08:53
Kevesen tudják, hogyan számolják ki az állami nyugdíjat. Nekik szeretnénk segíteni az alábbi videóva...
Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Megszólalt a magyar befektetési guru: a profit ne a cél, hanem az eszköz legyen

A panelbeszélgetésen megvitatták, hogy mi számít a befektetőnek, mi a fejlődés alapja, illetve hogy mi az alapja a hazai vállalkozásoknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 1. csütörtök
Elza
48. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?