Hosszú hónapokkal ezelőtt számoltunk be arról, hogy a hazánknál fejlettebb pénzügyi kultúrával rendelkező országokban már régóta igyekeznek a bankok úgy magukhoz édesgetni versenytársaik ügyfeleit, hogy az átállással kapcsolatos feladatokat leveszik az ügyfél válláról. Úgy tűnik, végre itthon is megmozdult valami...
A magyarok meglehetősen nehezen szánják rá magukat a számlavezető bank megváltoztatására, ekkor ugyanis állandó átutalási, közüzemi beszedési megbízásaik mellett fizetésüket is át kell irányítani, esetleg még folyószámla hitelkeretüket is át kell menteni, ez pedig elég sok vesződséggel járt eddig.
A Világgazdaság körképe alapján úgy tűnik, mostanra akadnak bankok, melyek igyekeznek levenni a terheket az új ügyfelek válláról. Az Erste például vállalja a közüzemi számlák és egyéb állandó megbízások áthozatalát, a munkabér átutalással kapcsolatban pedig csupán egy nyilatkozatot kell kitöltenie az ügyfélnek és azt kell a munkáltatónál leadni.
Az MKB tapasztalatai szerint a legnagyobb gondot a csoportos beszedési megbízások szokták okozni, a bank azonban felveszi a kapcsolatot a közüzemi szolgáltatókkal, melyek többsége az előző számlaszámot automatikusan törli is a rendszerből.
A CIB még azt is vállalja, hogy az ügyfél más banknál fennálló folyószámla hitelkeretét áthozza, és a bírálati díjat is elengedi.

Nem járnak jól a magas inflációval a befektetők sem: így aztán nehéz lesz félretenni kockázat nélkül
A korábbi években megszokott "nyugalmi" állapotot egy bizonytalanabb világ váltotta fel megtakarítások piacán.
-
Indul a szezon! Mire figyelj, ha most vásárolsz kerti bútort?
Az XXXLutz szakértői szerint folyamatosan nő az érdeklődés a kerti termékek iránt.
Sustainable World 2022
Portfolio Digital Transformation 2022
Külföldi piacra lépés 2022


