Az Európai Unióba tartozó országok között a turisztikai szektorban munkát vállaló nők bére Belgium esetében éri el az ugyanezen a területen dolgozó férfiak jövedelmének legmagasabb hányadát, míg a bérkülönbözet a közép-európai államokban, és köztük is hazánkban a legnagyobb.
A nemzetközi turisztikai világnap jegyében tette közzé az Eurostat legfrissebb tanulmányát a turisztikai szektor munkavállalóinak nemek szerinti megoszlásáról, illetve a bérekben tapasztalható különbségekről. A felmérés tanulsága szerint a turizmus területén munkát vállalók között jóval magasabb a nők aránya, mint a gazdaság egyéb ágazataiban.
A legnagyobb számban a Balti-államokban vannak jelen, ahol a turisztikai szektorban dolgozók között a nők aránya mindenhol eléri a 76 százalékot, de akár a 100 százalékot is megközelítheti, ahogy Lettország (95 százalék) esetében is. A legtöbb turizmusban tevékenykedő férfival pedig Máltán, Görögországban, Franciaországban és Olaszországban, tehát az európai turista-paradicsomokban találkozhatunk.
Az EU 27 átlagát nézve a nők a turisztikai szektorban is kevesebbet keresnek, mint a férfiak, bár ennek hátterében elképzelhető, hogy nem a nemek közötti bérkülönbség növekedése, hanem az általuk betöltött különböző pozíciók játsszák a kulcsszerepet.
Ennek ellenére is elgondolkodtató azonban, hogy míg hazánkban egy turizmussal foglalkozó nő 38 százalékkal keres kevesebbet mint egy férfi, addig ugyanez az érték Belgium esetében csak 7, Dánia, Málta és Finnország esetében pedig 13 százalékra rúg. A turisztikai szektorban foglalkoztattak megoszlásának tekintetében Magyarország az átlagot közelíti.
Forrnak az indulatok a diákbérek körül: valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak az idősebbeknél?
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Mégsem a luxusüzlet kirablóit fogták el, újabb fordulat az ügyben
- Sulyok Tamás fogadta a svájci elnököt
- Babaváró hitel: nem születik baba? Íme a következmények!
- Szombat délutánig jelentkezhetnek a tévék, rádiók az NVB-nél
- Vitézy Dávid programadója: Gyurcsányozás és Budapest-ellenes minisztérium helyett a város legyen a középpontban!
- Az első 5 helyen különböző csapat pilótái végeztek - őrületesen kezdődött a kínai F1-hétvége