A német fogyasztói bizalom erőteljesen emelkedhet februárban köszönhetően annak, hogy a GfK piackutató intézet februári előretekintő felmérésében jelentős ugrás figyelhető meg a fogyasztók fizetésemeléssel kapcsolatos várakozásainak indexében , és 3 éves csúcspontra emelkedett a fogyasztók vásárlási hajlandóságának indexe.
A GfK piackutató intézet ma reggel közzétett jelentése szerint az adatok arra utalnak, hogy a fogyasztói hangulat pozitív fordulatot vett Németországban, melynek hatására a gazdasági folyamatokban a belső fogyasztás ismét egyre nagyobb szerephez juthat. A német GDP-növekedésben a lakossági fogyasztás mintegy 60%-os súlyt képvisel.
Az előretekintő fogyasztói (összefoglaló) bizalmi index februári értéke 4.1 pontra emelkedett a januári felfelé módosított 3.1 pontról (2004. február: 4.4 pont). A vásárlási hajlandóság indexe -14.4 pontra ugrott a januári -22.3-ről (2004. február: -41.7 pont). A jövedelemre vonatkozó várakozások februári indexe 6.7 pontra emelkedett a januári -13.5 pontról (2004. február: -14.5), míg a fogyasztók üzleti ciklusra vonatkozó várakozásainak indexe -5.9 pontra emelkedett a januári -18.3 pontról (2004. február: -5.8 pont).
Az első elemzői kommentárok kisebb meglepetésként, és mindenképpen kedvezőnek értékelik a GfK adatait, bár kiemelik, hogy a februári 4.1 pontos összegző érték még mindig alatta marad az index hosszú távú 8.2 pontos átlagának, ugyanakkor a jövedelmek alakulására vonatkozó index februári adata felette van az átlagnak (6.7 pont az 5.8-del szemben).
Szakértők kiemelik, hogy az emberek egyre inkább bíznak abban, hogy a német kormány intézkedései enyhe emelkedéshez járulhatnak hozzá a nettó jövedelmekben(adóreform hatásai). Óvatosabb szakértők hangsúlyozzák, hogy még túl korai egyértelműen javuló fogyasztói bizalomról beszélni.
A GfK adatai mindenképpen megerősítik az IFO-index tegnap közzétett januári adatait, melyek szintén kiemelték, hogy pozitív tendenciák figyelhetők meg a lakossági fogyasztói hangulatban, mely a német gazdaság konjunkturális kilátásai szempontjából nagy jelentőséggel bírnak.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Másképp járnak a reptéri BKK-járatok a következő napokban
- Rájöttek, mi okozhatta az áradást hozó dubaji felhőszakadást
- Késelés lett a társasházi vita vége
- Nem minden kérdésben ragaszkodnak a lengyelek a vétójoghoz
- Szijjártó Péter: megkezdődött Paks 2 reaktortartályának gyártása
- Száz éve nem látott pusztítást végzett a fagy a cseh gyümölcsösökben