Tavaly ősszel még arról adtunk számot, hogy a korábbi évek tendenciája visszájára fordult, és egyre kevesebben vesznek igénybe fogyasztási - azon belül folyószámlahitelt, mostanra azonban ismét fordulat következett be.
A válság előtti években a lakossági folyószámlahitelek állománya negyedévente mintegy 9 százalékkal emelkedett. Ez a tendencia 2009 év elejére látványosan megtört, ekkor ugyanis mintegy 10 százalékkal csökkent a hitelállomány az év végi záróértékhez képest.
Az év során, főleg a nyári hónapokban aztán ismét növekedni kezdett a folyószámla-eladósodottság, a harmadik negyedéves adatok alapján pedig már a tavaly év végi szintet is meghaladta a hitelállomány. Ugyan a decemberi statisztikák még nem ismertek, de az ünnepek közeledtével feltehetően bankszámla-eladósodottság csak emelkedett.

Év elején a legtöbb bank még szigorított a hitelezés feltételein, illetve megemelte a folyószámlahitelek kamatait, mostanra azonban egyetlen olyan bank sem akadt, amelyik emelt volna a teljes hiteldíj mutatóján, sőt, négy hitelintézet esetében még csökkent is a THM.
Az MNB kamatstatisztikái is azt mutatják, hogy tavaly év vége óta az átlagos évesített kamatlábak folyamatosan csökkennek.

Ez tehát magyarázatul szolgálhat arra, hogy ismét egyre többen, illetve nagyobb mértékben nyújtózkodunk a takarónkon túl, és egészítjük ki bankszámlánkat némi hitellel is.
A folyószámlahitelek legnagyobb előnyének az egyszerűségét tekintik, hiszen a legtöbb helyen nem kérnek kezest, továbbá szabadon, vagyis hitelcél megjelölése nélkül, tetszés szerinti ütemezésben felhasználható. Nem véletlen, hogy főként olyan ügyfelek fordulnak ehhez a forráshoz, akik hónap végén kifutnak számlakeretükből, ezért ezt "megtoldva", hitelkeretükből költekeznek.
A bank a hitelbírálatot követően egyedi hitelkeret állapít meg, amellyel bankszámlánkat túlterhelhetjük. Fedezetül általában a bankszámla rendszeres jóváírás tételei szolgálnak, de akadnak már olyan ajánlatok is, melyek a banknál elhelyezett lekötött betét fedezete mellett nyújtanak hitelt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
További előnyeként szokták emlegetni, hogy az igénybevett hitel egyben vagy részletekben is visszafizethető, méghozzá a rendszeres jóváírás folyamatos felhasználásával. A hitelkeret a törlesztéssel így mindig újratöltődik, majd ismételten felhasználható. A hitelnek egyes bankok esetében nincs futamideje (legtöbb esetben a futamidő automatikusan meghosszabbodik), azonban rendszeres időközönként felülvizsgálják a hitelfeltételeknek való megfelelést.
A gyors és könnyű hitelszerzésnek persze ára van: a folyószámlahitel ugyanis az egyik legdrágább forrásszerzési lehetőség, ahol az éves kamat 25 százalék körül mozog, és akkor még a hitelbírálati díjakról, a rendelkezésre tartási jutalékról, adminisztrációs díjról és egyéb tételekről még nem is beszéltünk.
A legtöbb pénzintézet ugyan nem számít fel rendelkezésre tartási jutalékot, előfordul azonban olyan is - például a Volksbanknál - ahol a keret fel nem használt része után évi 1 százalékot kell fizetni ezen a címen. A hitelkeret nagysága általában a bankszámlára érkező rendszeres jóváírás maximum 2-szerese, egyes bankoknál a háromszorosa is elképzelhető.
Az alábbi táblázatban az egyes bankok jelenleg elérhető hitelajánlatait, illetve azok egyes jellemzőit gyűjtöttük össze. Mint az látszik, néhány bank esetében - a tavaly őszi összehasonlítás óta - csökkent a hitelteher, sőt, volt ahol a hitelkeret maximumát is megemelték, ami tehát egyértelműen a hitelfeltételek enyhülésére utal.

-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








