Annak ellenére, hogy az alapkamat nyár óta folyamatosan csökken, a jelzálog alapú forinthitelek kamatai nem hogy csökkentek volna, inkább nőttek az elmúlt hónap során.
Megérkeztek a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb statisztikái a háztartási kamatlábakról. Az augusztusi adatok szerint a háztartások új euró lakáscélú hiteleinek szerződéses értéke és a forint alapúak szezonálisan igazított új szerződéses értéke csökkent, míg a svájci frank alapúaknál az előző havi, nagyon alacsony szinten maradt.
A forintalapú lakáshitelek állományát taglaló táblázatból jól látszik, hogy a kereslet nyár közepén jelentősen megugrott, köszönhetően a támogatott lakáshitelek, valamint a "szocpol" megszüntetése előtti rohamnak. Bár a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa a nyár közepe óta több lépésben is csökkentette az alapkamatot, a bankok nem hogy csökkentették volna a hitelek kamatterheit, inkább növelték, ezzel is kompenzálva valószínűleg a szokottnál jóval magasabb betéti kamatok kifizetését.

A tendencia jól látszik a szabad felhasználású forint alapú jelzáloghitelek piacán is: a szezonális szinten mérve is magas magasabb júliusi folyósítási összeg után augusztusban megugrott az átlagos THM.

Igaz, a szabad felhasználású jelzáloghitelek terén a forint csak minimális súlyt képvisel, a legnagyobb piaci részesedése tavaly év vége óta töretlenül az eurónak van.

Az euró alapú hitelek esetében viszonylag stabilan alakult az utóbbi 9 hónapban a THM: 10 és 11 százalék között. Ugyanakkor ez idő alatt az eurózóna alapkamata 2,5 százalékról 1,0 százalékra csökkent, vagyis a banki kamatok itt sem tükrözik túl markánsan a monetáris politikában végbement változásokat.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A személyi hitelek piacát gyakorlatilag a forint uralja a tavalyi év vége óta. A svájci frank eltűnt, az euró állomány töredéke a forinténak.

E területen sem érzékelhető komoly változás a kamatok területén, igaz a személyi hitelek kamata egészen messze fekszik az alapkamattól. A tavaly őszi pénzpiaci felfordulás idején 25-ről 30 százalékra ugrott az átlagos kamat mértéke, s azóta is 30-32 százalék körül ingadozik, függetlenül attól, hogy az MNB alapkamat ez idő alatt 11,5 százalékról 8,0 százalékra csökkent.

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








