Az intézmény erről szerdán adott tájékoztatást a saját közösségi oldalán.
Indul az oltási program Magyarországon: már lehet időpontot foglalni - itt vannak a helyszínek
Takács Péter egészségügyért felelős államtitkár múlt heti nyilatkozata szerint a kormány 700-800 ezer adag, az új omikron variánsokra frissített Moderna oltóanyagot vásárolt, melyekkel elindulhat az idei oltási kampány. A időpontfoglalás, ahogy a korábbi években, az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér, vagyis az EESZT-n (új nevén Egészságablakon) keresztül lesz lehetséges. A mai napon már vannak szabad időpontok a fővárosban és egyes megyeszékhelyeken.
A Népszava kérdésére, miért éppen a Moderna vakcinájára esett a választás, Takács Péter elmondta, hogy a Moderna gyártója adta a legkedvezőbb árat, a Pfizer nem is adott ajánlatot. Ez a jelenleg folyamatban lévő jogi eljárás tükrében, amelyet a Pfizer-BioNTech indított a magyar kormánnyal szemben, nem is meglepő. A vakcinát elsősorban azoknak ajánlják, akik a térítésmentes influenza-elleni oltásokra jogosultak, vagyis a veszélyeztetett korosztályokhoz tartozók - 14 év alattiak és 60 év felettiek -, krónikus betegek és várandósok számára.
A Pénzcentrum ellenőrizte, van-e már elérhető időpont az oltási időpont foglaló rendszerben, melyre az EESZT Lakossági Portálon keresztül lehet belépni a TAJ-szám és a születési dátum megadásával. Foglalni egyelőre emlékeztető oltásra (3-4. dózis) lehet.
A fővárosban a 8. kerületben a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézetbe, a 9. kerületben a Dél-Pesti Centrumkórház-Országos Hematológiai és Infektológiai Intézetbe, a 11 kerületben a Dél-Budai Centrumkórház Szent Imre Egyetemi Oktatókórházba, és a 13. kerületben az Észak-Pesti Centrumkórházba (Honvédkórház) lehet. Az oldalt feltehetően folyamatosan frissítik, így várhatóan új oltási helyszínek is lesznek.
- Baranya vármegyében az oltási helyszín a Pécsi Tudományegyetem (Pécs) - I. sz. Belgyógyászati Klinika Infektológiai Tanszék Infektológia I. Szakambulancia,
- A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Központi Kórház És Egyetemi Oktatókórház Miskolcon,
- Csongrád-Csanádban a Szegedi Tudományegyetem (Szeged) - Infektológiai ambulancia I.,
- Hajdú-Bihar vármegyében a Debreceni Egyetem (Debrecen) - Infektológiai Klinika, Infektológiai szakambulancia,
- A Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Hetényi Géza Kórház-Rendelőintézet Szolnokon,
- Komárom-Esztergomban az Esztergomi Vaszary Kolos Kórház,
- Pest vármegyében a Kistarcsai Flór Ferenc Kórház,
- A Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Oktatókórház Nyíregyházán,
- A Tolna Vármegyei Balassa János Kórház Szekszárdon,
- és a Zala Vármegyei Szent Rafael Kórház Zalaegerszegen.
Bács-Kiskun, Békés, Fejér, Győr-Moson-Sopron, Heves, Nógrád, Somogy, Vas és Veszprém vármegyékben még nincs elérhető időpont, de várhatóan hamarosan felkerülnek az oltási helyszínek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








