Az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hatóság a legsúlyosabb, úgynevezett fekete dobozos figyelmeztetés elhelyezését fontolgatja a Covid–19 vakcinák dobozán.
Az Oxfordi Egyetem tanulmánya szerint a koronavírus okozta Covid-19 az agy zsugorodását okozhatja, csökkentheti a szürkeállományt az érzelmeket és a memóriát irányító régiókban, és károsíthatja a szaglásérzékelésért felelős területeket.
A kutatásból kiderült, hogy a betegség hatásai olyanoknál is jelentkeztek, akiket nem kellett kórházban kezelni. A tudósok szerint további vizsgálatokkal lehet majd megállapítani, hogy ezek a szövődmények részben visszafordíthatók-e, vagy hosszú távon fennmaradnak.
Erős bizonyíték van arra, hogy a Covid-19 következtében agyi rendellenességek lépnek fel - írták a kutatók a hétfőn publikált tanulmányban. A kutatásban résztvevőknél, még az enyhe eseteknél is a koncentrációért és a szervezésért felelős "végrehajtó funkciók romlását" mutatták ki, és az agy mérete átlagosan 0,2-2 százalékkal zsugorodott. A Nature tudományos folyóiratban közzétett, szakértők által ellenőrzött tanulmányban 785, 51 és 81 év közötti pácienst vizsgáltak, akiknek az agyáról kétszer készítettek képalkotó eljárással felvételt. A résztvevők közül 401 a két felvétel között lett koronavírus-fertőzött. A második vizsgálatra az első vizsgálat után átlagosan 141 nappal került sor.
A kutatás idején Nagy-Britanniában a SARS-CoV-2 vírus alfa változata volt a domináns, és nem valószínű, hogy delta variánssal fertőzöttek is lettek volna a páciensek között - írták a kutatók. A tanulmány szerint a covidos páciensek egy részénél csökkent a figyelem, a koncentráció és az információfeldolgozás sebessége, valamint károsodott a memória.
A kutatók nem vizsgálták, hogy a koronavírus elleni védőoltás befolyásolta-e az állapotot, de a brit egészségbiztosító (UKHSA) februárban azt közölte, hogy 15 tanulmány eredményei alapján a beoltott embereknél körülbelül feleakkora valószínűséggel jelentkeznek a hosszú Covid-19 tünetei, mint a be nem oltottaknál.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








