Zelenszkij köszönetét fejezte ki az Ukrajna megerősítését célzó, valamint az igazságos és tartós béke érdekében nyújtott uniós támogatásért.

Sokkoló bejelentést tett a leköszönő Joe Biden: konkrétan betiltotta a kínai autókat az USA-ban
Joe Biden leköszönő kormányzata szigorú szabályozást vezet be, amely gyakorlatilag kizárja a kínai autók és teherautók amerikai forgalmazását, nemzetbiztonsági kockázatokra hivatkozva. A 2027-től és 2029-től életbe lépő korlátozások megtiltják a kínai szoftverek és hardverek használatát az amerikai járművekben, valamint az önvezető autók tesztelését. Az új szabályozás a Biden-kormányzat korábbi vámemeléseire épít, míg Donald Trump megválasztott elnök tervei részben az amerikai gyártás előmozdítására irányulnak.
Joe Biden leköszönő kormányzata kedden véglegesíti azokat a szabályokat, amelyek gyakorlatilag megtiltják szinte minden kínai autó és teherautó amerikai piacra jutását, részeként a Kínából származó járműszoftverek és -hardverek elleni fellépésnek.
Washington legújabb intézkedése a kínai járművek ellen azután történt, hogy a Kereskedelmi Minisztérium a hónap elején bejelentette, hasonló lépést fontolgat a Kínában gyártott drónokkal szemben, miután tavaly jelentősen megemelte az elektromos járművek importjára vonatkozó vámokat.
„Ez nagyon fontos, mert nem akarjuk, hogy kétmillió kínai autó legyen az utakon, majd rájöjjünk, hogy fenyegetést jelent” – mondta Gina Raimondo kereskedelmi miniszter a Reutersnek adott interjúban, nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva.
Szeptemberben a minisztérium átfogó tilalmat javasolt a kínai szoftverekre és hardverekre az amerikai utakon közlekedő, összekapcsolt járművek esetében, amelynek értelmében a szoftverekre vonatkozó tilalom a 2027-es modellévtől, a hardverekre vonatkozó pedig 2029-től lép életbe. A szabályok azt is megtiltják, hogy kínai autógyártók önvezető autókat teszteljenek az Egyesült Államok útjain.
A szabályozás az orosz járművekre és alkatrészekre is kiterjed. A Kereskedelmi Minisztérium végleges szabályaiban néhány változtatást is bejelentett, például mentesíti a 10 000 fontnál nehezebb járműveket, ami lehetővé teszi, hogy a kínai BYD továbbra is elektromos buszokat szereljen össze Kaliforniában.
A minisztérium hétfőn közölte, hogy hamarosan javaslatot tesz a kínai szoftverek és hardverek nagyobb kereskedelmi járművekben, köztük teherautókban és buszokban való alkalmazásának tilalmára. A végső döntést az újonnan hivatalba lépő Trump-kormány hozza meg.
JÓL JÖNNE 3,1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 107 405 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 66 220 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 67 312 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Egy változtatás értelmében a tilalom nem vonatkozik azokra a kínai szoftverekre, amelyeket a szabályok hatálybalépése előtt fejlesztettek, amennyiben azt nem kínai vállalat tartja fenn. Ez azt jelenti, hogy a General Motors és a Ford potenciálisan továbbra is importálhat néhány Kínában gyártott járművet az amerikai vásárlóknak. Az autógyártók szövetsége, amely többek között a GM-et, a Toyotát, a Volkswagent és a Hyundait képviseli, sikertelenül próbált egy további évet kérni a hardverkövetelmények teljesítésére.
A kínai Geely márkájaként működő svéd Polestar októberben arra figyelmeztetett, hogy változtatások nélkül a szabályozás „gyakorlatilag lehetetlenné teszi” számára, hogy járműveket értékesítsen az Egyesült Államokban. Egy kormányzati tisztviselő szerint a Polestarnak külön engedélyt kell kérnie a végleges szabály alapján. Szeptemberben a Biden-kormányzat jelentős vámemeléseket véglegesített a kínai elektromos járművek importjára vonatkozóan, és ebben a hónapban felvette a CATL nevű kínai akkumulátorgyártó céget a katonai támogatással vádolt vállalatok listájára.
Donald Trump megválasztott elnök, aki január 20-án lép hivatalba, meg akarja akadályozni a kínai autók importját, de nyitott arra, hogy a kínai autógyártók az Egyesült Államokban építsenek járműveket.

Továbbra is ezerrel pörög az autópiac, februárban sem volt lassulás: ezek a típusok a legkelendőbbek
A Carinfo adatai alapján 2025 februárjában minimálisan csökkent a frissen forgalomba helyezett autók száma a 2024 februári mennyiséghez képest.

Kiszivárgott, komoly taxidrágulás jöhet Budapesten: ekkora emelést kérnek a szervezetek a fővárostól
Tarifaemelésről egyeztetett a főváros több taxis szervezettel is, amelyek különböző mértékű emelésben gondolkodnak. A többség 27 százalékos díjemelést szeretne.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Lakáskampány 2025: ezekre a vagyontárgyakra ne felejtsd el kiterjeszteni a biztosításod
A melléképületeket, a hőszivattyút és a nagyobb üvegfelüteteket is érdemes fedezeti körbe vonni - hívta fel a figyelmet az Allianz Hungária.
-
Dürer Park: Exkluzív lakások a Városliget szomszédságában (x)
A Dürer Park a Városliget és a zuglói villanegyed határán épül, ötvözve a történelmi örökséget a modern építészeti megoldásokkal és a fenntarthatósággal.
-
MVM Edison: Hogyan segítheti egy nagyvállalat a B2B startupokat? (x)
Az első nagy ügyfél megszerzése kulcsfontosságú a startupok számára.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


