Egy különleges figyelmeztető tábla bukkant fel Alsóvároson, amely nem az autósokat, hanem a környék macskáit védi. A kezdeményezés egyszerű üzenetet közvetít!
A keretösszeg kétharmadát már megpályázták a vállalati e-autó programban - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook oldalán.
A minisztérium tájékoztatása szerint a hazai cégek flottáinak zöldítését támogató e-autó programban benyújtott igénylések összege meghaladta a 20 milliárd forintot.
A több mint 4300 pályázó közül körülbelül 3400 gazdasági társaság már megítélt támogatással és aláírt szerződéssel rendelkezik. A program 30 milliárd forintos keretösszegének több mint fele már gazdára talált, és a nyertesek körülbelül egyharmadának eddig összesen 4,7 milliárd forintot fizettek ki.
A program keretében a magyarországi vállalatok tisztán elektromos személyautó, kisteherautó vagy kisbusz vásárlására járművenként 2,8-4 millió forint állami támogatást igényelhetnek.
A támogatás mértéke a járműkategóriától és az akkumulátor teljesítményétől, míg a támogatható járművek száma a vállalat foglalkoztatotti létszámától függ. Egy cég akár 64 millió forint támogatást is elnyerhet.
A minisztérium kiemelte, hogy az október végén életbe lépett könnyített feltételek jelentősen növelték az érdeklődést. Mostantól a 2022-ben alapított cégek is pályázhatnak, bevételi elvárás nélkül, akkor is, ha korábbi kérelmüket visszavonták. Az új szabályok bevezetése óta a jelentkezők és az igényelt járművek száma, valamint a kért támogatás összege másfélszeresére nőtt az előző azonos időszakhoz képest.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Hangsúlyozták, hogy a tiszta és csendes elektromos járművek nemcsak élhetőbbé teszik a településeket, hanem üzemeltetési és karbantartási költségeik is alacsonyabbak. A közúti közlekedés zöldítése, mint az egyik legnagyobb szennyező szektor átalakítása, kiemelt szerepet játszik a klímacélok elérésében.
Az idén közel 20 ezer tisztán elektromos autó került forgalomba, így az ilyen járművek állománya 2020 eleje óta a kilencszeresére nőtt Magyarországon.
A kormány az elektromos járművek beszerzésének támogatása mellett a vidéki töltőhálózat hiányosságainak felszámolására is nagy hangsúlyt fektet. Két külön program keretében összesen 60 milliárd forintot biztosítanak erre a célra – olvasható a minisztérium közösségi oldalán közzétett bejegyzésben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








