Német, olasz és lengyel nyomásra az EU feladta korábbi terveit: nem tiltják ki teljesen a belső égésű motorokat 2035-től Európából.
Gigászi üzem kapott engedélyt, indul a filléres elektromos autók tömeggyártása: Magyarországra is jut belőlük?
A Nio elektromos járműgyártó engedélyt kapott Kínában egy harmadik, évi 600 000 darabos kapacitású gyár építésére, amely jelentősen növeli a cég gyártási kapacitását és versenyképességét - írja a Reuters. .
A Nio elektromos járműgyártó vállalat engedélyt kapott Kínában egy új, harmadik gyár építésére. Ez az új létesítmény lehetővé teszi a cég számára, hogy éves gyártási kapacitását 1 millió járműre növelje. Ez a szám közel áll a Tesla sanghaji üzemének 1,1 millió járműves kapacitásához, amely jelenleg a világ legnagyobb elektromos járműgyártó központja.
Az új üzem jóváhagyása különösen jelentős a Nio számára, tekintettel arra, hogy a kínai kormányzat 2022 óta fokozott óvatossággal kezelte az új elektromos járművek gyártásának terveit. Az óvatosság oka a túlkapacitás és a csökkenő kereslet miatti aggodalmak voltak. A Nio az előző év végén kapta meg az autógyártási engedélyt.
A cég jelenleg Kínában az eladások alapján a nyolcadik legnagyobb elektromos járműgyártó. Az újonnan jóváhagyott F3 néven ismert üzem Anhui tartomány Huainan városában épül és elsősorban az Onvo márkát fogja támogatni, amelyet a Nio nemrégiben mutatott be. Az Onvo márka célja, hogy megfizethető árú autókat kínáljon a piacra.
Az Onvo L60 SUV modellje példaként szolgál erre az irányvonalra; ennek listaárát 219 900 jüanban (30 300 dollár, kb. 11 millió forint) határozták meg, ami kedvezőbb árazást jelent a piacon jelen lévő más modellekhez képest, mint például a Tesla Model Y-hoz.
Ez az új gyárépítési projekt egybeesik azzal az időszakkal, amikor globális szinten aggodalmak merültek fel a kínai elektromos járműipar túlkapacitása miatt. Peking tagadta ezeket az állításokat és hangsúlyozta a kínai EV-gyárak versenyképességét. William Li, a Nio alapítója és vezérigazgatója kiemelte, hogy ezekkel kapcsolatos aggodalmak inkább külföldi márkákra vonatkoznak, mivel piaci részesedésük jelentős mértékben csökkent Kínában. A China Merchants Bank International által közzétett adatok szerint nagy kínai elektromos járműgyárak kihasználtságai jelentős eltéréseket mutattak 2023-ban. A Nio esetében ez az arány mindössze 33% volt, ami azt jelzi, hogy van tér további növekedésre és optimalizálásra ezen a területen.
A piacot és a kínai márkák térnyerését nagyban befolyásolhatja, hogy korábban kiderült, Kína és Európa tárgyalásokat folytat az elektromos járművekre kivetendő vámok megemeléséről. Az intézkedések célja a kereskedelmi konfliktusok enyhítése és a kölcsönös piaci hozzáférés elősegítése, miközben mindkét fél a saját gazdasági érdekeit igyekszik érvényesíteni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kínai gyártók egyébként egyre nagyobb szeletet követelnek az európai piacból, korábbi elemzésünkben megítuk, hogy a várakozások szerint a kínai márkák az EU autópiacának 11 százalékát fogják kitenni 2024-ben, és ez az arány 2027-re akár 20 százalékra is növekedhet. Magyarországon is egyre nagyobb a mozgolódás: az MG idén már több nagy európai gyártót is megelőzött a forgalomba helyezések számában, a BYD pedig éppen most kezd felfutni.
Az Allianz Global Auto Outlook jelentése szerint a geopolitikai feszültségek, a lassuló kereslet és a szabályozási bizonytalanságok nehezítik a közlekedés elektrifikációja felé vezető utat. Bár az autóipar valóban kulcsszerepet játszik a zöldátállásban, a hagyományos német és amerikai szereplőknek ugyanúgy egyre több kihívással kell szembenézniük, mint a trónkövetelő kínaiaknak.
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








