Egy 2008-ban devizaalapú autóhitelt felvevő ügyfél nyert a Merkantil Bank ellen a mosonmagyaróvári bíróságon.
Nem egységesen, és nem az augusztusi éves infláció (15,6 százalék) mértékével emelték meg az útdíjhasználati díjat, hanem azt elég differenciáltan tették: egyes matricák csupán 5, míg mások 20, 40 vagy akár 70 százalékkal fognak többe kerülni jövőre. Számtások szerin a NÚSZ ezzel a lépéssel jövő évre az infláció duplájának megfelelő mértékű bevételemelkedésre számíthat.
Összességében az ideinél 29 százalékkal fognak többe kerülni az autópálya-matricák – számította ki az Mfor, miután a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) közérdekű adatigénylésükre adott válaszában a lap rendelkezésére bocsátotta, hogy a különféle időtartamra szóló, különböző típusú matricákból mennyit vásároltak idén augusztus 31-éig.
Az értékesített matricák zöme heti (10 napos), illetve havi időtávra szól. Az év első nyolc hónapjában értékesített 11,3 millió matricából 6,4 millió darab volt heti (56,7 százalék), míg csaknem 2 millió darab szólt egy hónapra (17,5 százalék). Emellett természetesen nagyon népszerűek voltak a megyei matricák is, melyekből 2,3 millió darab fogyott (20,6 százalék). Az eladott éves matricák száma kevesebb mint 580 ezer, ez az összes matrica 5,1 százaléka.
A NÚSZ adatszolgáltatásából az is kiderül, az úthasználati jogosultságok elsöprő többségét, konkrétan a 11,3 millió matricából kis híján 10 milliót (88,3 százalék) a D1 díjkategóriára, azaz személyautókra vásárolták meg. Ezekből is 5,7 millió (az összes matrica 50,6 százaléka) heti matrica volt. A nagyobb kisbuszokra, kisteherautókra vonatkozó D2 kategóriából összesen 1 millió darabot adtak el augusztus 31-éig, ez az összes eladott matrica 9,2 százaléka. Némileg meglepő, de a buszok a B2 típusú matricákból meglepően keveset vásároltak, a nyolc hónap alatt eladott mindössze 47 ezer darab az összes úthasználati jogosultság 0,4 százaléka.
Az év első nyolc hónapjában 79 milliárd forint folyt be a sztrádamatricákból. Ebből 60 milliárdot a személyautósok fizettek ki, ebből is majdnem 22 milliárdot heti matricára. Ha azt feltételezzük, hogy nem változnak a sofőrök matricavásárlási szokásai, azaz jövőre is ilyen mennyiségben vásárolják ezeket a termékeket, de már a jövő évi áron, akkor a matricabevétel jövő augusztus végére 102 milliárd forint lesz, ami 29 százalékos emelkedést jelent pusztán az árak differenciált emelése miatt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Vagyis a NÚSZ a jövő évre az infláció duplájának megfelelő mértékű bevételemelkedésre számíthat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







