Hétfőn a BÉT részvényindexe, a BUX 101,21 pontos, 0,09 százalékos csökkenéssel 109 506,37 ponton zárt.
Nem egységesen, és nem az augusztusi éves infláció (15,6 százalék) mértékével emelték meg az útdíjhasználati díjat, hanem azt elég differenciáltan tették: egyes matricák csupán 5, míg mások 20, 40 vagy akár 70 százalékkal fognak többe kerülni jövőre. Számtások szerin a NÚSZ ezzel a lépéssel jövő évre az infláció duplájának megfelelő mértékű bevételemelkedésre számíthat.
Összességében az ideinél 29 százalékkal fognak többe kerülni az autópálya-matricák – számította ki az Mfor, miután a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) közérdekű adatigénylésükre adott válaszában a lap rendelkezésére bocsátotta, hogy a különféle időtartamra szóló, különböző típusú matricákból mennyit vásároltak idén augusztus 31-éig.
Az értékesített matricák zöme heti (10 napos), illetve havi időtávra szól. Az év első nyolc hónapjában értékesített 11,3 millió matricából 6,4 millió darab volt heti (56,7 százalék), míg csaknem 2 millió darab szólt egy hónapra (17,5 százalék). Emellett természetesen nagyon népszerűek voltak a megyei matricák is, melyekből 2,3 millió darab fogyott (20,6 százalék). Az eladott éves matricák száma kevesebb mint 580 ezer, ez az összes matrica 5,1 százaléka.
A NÚSZ adatszolgáltatásából az is kiderül, az úthasználati jogosultságok elsöprő többségét, konkrétan a 11,3 millió matricából kis híján 10 milliót (88,3 százalék) a D1 díjkategóriára, azaz személyautókra vásárolták meg. Ezekből is 5,7 millió (az összes matrica 50,6 százaléka) heti matrica volt. A nagyobb kisbuszokra, kisteherautókra vonatkozó D2 kategóriából összesen 1 millió darabot adtak el augusztus 31-éig, ez az összes eladott matrica 9,2 százaléka. Némileg meglepő, de a buszok a B2 típusú matricákból meglepően keveset vásároltak, a nyolc hónap alatt eladott mindössze 47 ezer darab az összes úthasználati jogosultság 0,4 százaléka.
Az év első nyolc hónapjában 79 milliárd forint folyt be a sztrádamatricákból. Ebből 60 milliárdot a személyautósok fizettek ki, ebből is majdnem 22 milliárdot heti matricára. Ha azt feltételezzük, hogy nem változnak a sofőrök matricavásárlási szokásai, azaz jövőre is ilyen mennyiségben vásárolják ezeket a termékeket, de már a jövő évi áron, akkor a matricabevétel jövő augusztus végére 102 milliárd forint lesz, ami 29 százalékos emelkedést jelent pusztán az árak differenciált emelése miatt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Vagyis a NÚSZ a jövő évre az infláció duplájának megfelelő mértékű bevételemelkedésre számíthat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







