Január közepétől módosultak a tulajdoni lap lekérdezésével kapcsolatos szabályok is, elindult az E-ING, vagyis az e-ingatlan-nyilvántartási rendszer.
Meglepő dolog derült ki a REpont automatákról: nem is a vásárlókhoz kerül vissza egy csomó pénz
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált kötelező palackvisszaváltási rendszer révén a fogyasztók naponta 5-6 millió italcsomagolást váltanak vissza, és a jótékonykodásra is figyelmet fordítanak: eddig összesen százmillió forintot ajánlottak fel karitatív célokra.
A kötelező visszaváltási rendszer (DRS) rövid időn belül megszokottá vált a fogyasztók körében, látványos sikert elérve: naponta átlagosan 6 millió italcsomagolás kerül vissza a körforgásos gazdaságba – olvasható a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. kommunikációjával foglalkozó ügynökség összegzésben. Mint írják, minden visszaváltási logóval ellátott csomagolás visszaváltható a kézi REpontoknál vagy a nagyobb élelmiszerüzletek automatáinál. Utóbbinál a vásárlók a bolti utalvány mellett azonnali, banki utalás formájában is visszaigényelhetik a visszaváltási díjat, valamint felajánlhatják jótékonysági célokra is.
A közlemény szerint 2024-ben a DRS részeként három intézményt támogathatnak a fogyasztók: a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézetet, a Magyarországi Református Egyház Bethesda Gyermekkórházát és a Semmelweis Egyetem Gyermekgyógyászati Klinikáját. Október első hetéig 57 millió forint gyűlt össze a felajánlásokból, alig két hónappal később, december elejére pedig az összeg meghaladta a 100 millió forintot - hangsúlyozzák.
A kórházakkal való jelenlegi együttműködés 2025. júliusáig tart. Az addig beérkezett összegeket egyenlő arányban osztja majd fel a MOHU a támogatott intézmények között. A kedvezményezett kórházak az összegyűlt támogatást új beruházásokra és fejlesztésekre fordítják majd, hogy a beteg gyermekek gyógyítása még hatékonyabbá válhasson – olvasható a közleményben.
Óriási dugó alakult ki a Lidl legújabb húzása miatt: szabályosan megrohamozták az üzletlánc boltjait
A német tulajdonú Lidl szupermarketlánc innovatív lépésre szánta el magát Csehországban: megnyitotta első outlet üzletét Prágában.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Milyen lakáscélod van? Vásárlás vagy felújítás?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy mit gondolnak olvasóinknak a lakás-előtakarékosságról.
-
Milliókat is bukhatnak a lakástulajdonosok, ha nem figyelnek erre
Arra keressük a választ, hogy az olvasóink a lakásukat vagy ingatlanjukat érinthető káresemények közül mitől tartanak a leginkább.