Bár az áruházak polcain még mindig találni jó néhány, árában csúcson lévő árut, vannak azért szép számmal olyanok is, amik olcsósodnak.

Jócskán átalakulóban vannak a vásárlási szokások az elektronikai-piacon is – hangzott el a Media Markt április 12-én tartott sajtóreggelijén, amin a Pénzcentrum is részt vett. A vállalat hazai ügyvezetője elmondta, a magyar vásárlókon mély nyomot hagytak az elmúlt évek gazdasági megpróbáltatásai, a szektorban is elindult a lefelé vásárlás, egyre többen keresik a sajátmárkás, de a használt elektronikai cikkeket is.
A magyarok többsége szerint nem javult itthon a gazdasági helyzet. A megkérdezettek 22 százaléka szerint stagnál, 42 százaléka szerint viszont romlott. Viszont a válaszadók egyharmada bizakodó a jövő tekintetében – derült ki a Media Markt friss, reprezentatív kutatásából. A felmérés rákérdezett arra is, hogy az embereknek mennyivel nőttek a kiadások az elmúlt időszakban.
A válaszadók többségének (23%) 31-50 ezer forinttal növekedtek a havi fix terhei, míg további 19% százalékának 21-30 ezer, illetve 18 százalékuknak 51-100 ezer forinttal nőttek a kiadásai. Az összegeket látva nem meglepő, hogy a válaszadók 26 százaléka kifejezetten kilátástalannak tartja a gazdasági helyzetét.
Mivel az emberek többségének romlott az anyagi helyzet, az elektronikai-piacon is egyre többen vásárolnak lefelé. Az élelmiszerek esetében a vásárlók 90 százaléka már azt mondja, vásárol sajátmárkás terméket, nálunk azért ez az arány még nem ilyen magas, de érezhető, hogy egyre többen keresik a sajátmákrás elektronikai cikkeket is. A kutatásunk azt mutatja, hogy az elektronikai termékek esetében is a márka már csak az 5. legfőbb szempont, 1. természetesen az ára
- mondta el a sajtóeseményen Szilágyi Gábor, a Media Markt Magyarország ügyvezetője. Ezen felül a Pénzcentrum kérdésére elmondták azt is, hogy ma már a sajátmárkás termékek is 2 százalék alatt tudják tartani a meghibásodási arányukat a Media Marktnál, akárcsak a klasszikus márkák.
A vezető beszélt arról is, hogy abszolút vásárlási trend az is, hogy egyre többen keresik az energiatakarékos készülékeket, az adatok szerint 10-15 százalékkal nő az ilyen termékek aránya ugyanabban a termékkategóriában a kevésbé energiatakarékos készülékekhez képest.
Ugyancsak nagy változás Magyar Norbert, kereskedelmi igazgató szerint, hogy egyre többen keresik a használt, de felújított gépeket is. Ez a szakértők szerint Nyugat-Európában már óriási piac, így itthon is nagy kiaknázatlan területről van szó. Érdekesség, hogy a használt/felújított eszközöket inkább a fiatalabb generációk keresik. Az is újdonság, hogy az IT-készülékek, és a mobilok mellett most már klasszikus nagygépeket is, például használt hűtőket is többen keresik.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Még mindig kevesebben vásárolnak
A Media Markt vezetői elmondták azt is, hogy továbbra is látogatószám csökkenés van, de nem olyan nagymértékű, mint ami tavaly volt, akkor kétszámjegyű volt ez a csökkenés az azt megelőző időszakhoz képest. Ettől eltekintve a slágertermékek továbbra is robognak, Magyar Norbert szerint az elkövetkező időszak legnagyobb robbanása a szolárgenerátorok lesznek.
Ez a szegmens még kicsi, de a kereskedelmi igazgató szerint egy ilyen 500 ezer – 1,5 milliós készülék egy feltöltéssel egy víkendház hétvégi energiaigényét el tudja látni. Ugyanígy őrölt tempóban emelkedik az e-mobilitáshoz kapcsolódó termékek iránti kereslet is. Így például újra kilőtt az elektromos rollerek iránti kereslet, de más eszközöket is egyre többen keresnek.
A szakember beszélt arról is, hogy az airfryerekért még mindig óriási a kereslet, a penetrációja a Media Marktnál már lassan akkor, mint a mikrohullámú sütőké. Az viszont érdekesség, hogy a nagyon olcsó készülékek technológiailag nem tudják azt, ami elégedettséggel töltené el a vásárlókat, emiatt pedig a vállalathoz is sok panasz érkezik.
Szilágyi Gábor végszóként kitért arra is, hogy bár a tavalyi évben jócskán csökkentek az elérhető 0% THM-es ajánlatok, hiszen ennek a költségét a vállalatok állják. Idén viszont, ahogy egyre inkább csökkennek a költségek, talán a kereskedők újra jobban megengedhetik maguknak ezeket az értékesítésösztönző ajánlatoka. Erre ráadásul a közelgő foci eb jó apropó is lesz.

Itt a 2025-ös nagy fűnyíróteszt: ezek a legjobb akkus gépek most a piacon, meglepő nevek a toplistán
Az akkumulátoros fűnyírókra egyre gyakrabban esik a vásárlók választása. Nem túl nagy kertekhez ideális megoldás, ha csendesebb, könnyen manőverezhető típust keresünk.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


