5 °C Budapest
Happy little boy having fun in the sea

Mi folyik itt? Idén akár 75%-kal is többet költünk ezekre a termékekre

2022. július 4. 11:31

A nyári szezonban jellemzően 2-6 ezer forintot költenek a magyar családok strandjátékokra, a legtöbben vízipisztolyt, úszógumit és strandlabdát vásárolnak egy friss kutatás alapján. Az átlagos áruházi kosár 7750 Ft, míg online 11000 Ft értékű ebben az időszakban, amikor az éves forgalom 20%-a realizálódik. Egyre többen ruháznak be egy otthoni medencére, ugyanakkor 10-ből 8 kisgyerekes család nyaralást is tervez, jellemzően inkább belföldi úticéllal. Minden második gyerek táborba is megy, a sport-, a 4-5 napos napközis és az alkotótáborok a legnépszerűbbek.

A kisgyermekes családok 2-6 ezer forintot költenek strandjátékra egy vásárlás során, a legtöbben a jó idő beköszöntével egy új vízipisztolyt, egy úszógumit vagy egy strandlabdát választanak a Regio Játék aktuális felmérése alapján. A vízi játékok mellett egyre több kosárba kerül egy medence is, évről-évre egyre nagyobb méretben. Ezzel nemcsak az egyre dráguló strandbelépők árát spórolják meg a szülők, de egy bármikor használható kinti programot is biztosítanak a kicsiknek és nagyoknak.

A nyárra szánt szabadtéri játékok (pl. biciklik, hinta, homokozó) beszerzése jellemzően májusban indul, a strandcikkvásárlás pedig az első nagy meleg beköszöntével kezdődik, idén ez a június 4. hetére esett. 

A tavaly nyári értékesítéshez képest ebben az évben már most 35%-os növekedést tapasztalunk online, illetve 75%-os növekedést áruházi vásárlás esetén, előbbi 11.000 forint, míg utóbbi 7.750 forint átlagos kosártértéket jelöl. Eddigi ismereteink alapján nyáron a teljes éves forgalmunk 20%-a valósul meg, de a szezonális termékekre - főleg a webáruházban - egyre nagyobb a kereslet, ezért idén még szélesebb kínálatot és nagyobb árukészletet biztosítunk a legmelegebb hónapokra

 – mondta el Gyaraki Dávid, a vállalat marketingvezetője. A felmérés szerint a gyerekek kedvenc nyári programjai a strandolás (72%), a játszóterezés (69%) és a kirándulás (47%). 

A legnépszerűbb játékaink összhangban vannak az eredményekkel, ugyanis a különböző - csővázas, felfújható vagy a babáknak való - medencék és strandfelszerelések a legkelendőbbek, ugyanakkor sokan gondolnak az árnyékban vagy otthon töltött időre is például egy LEGO készlettel, Rubik kockával vagy diavetítővel

- részletezte a nyári játéktrendeket Gyaraki Dávid.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A kisgyerekes családok többnyire belföldön nyaralnak

A megkérdezett családok 80%-a tervez idén nyaralást, közülük 20% megy külföldre, jellemzően Horvátország, Olaszország vagy Törökország felé veszik az irányt. Belföldön viszont 10-ből 6-an indulnak útnak, a legtöbben Balaton-parti, zalakarosi vagy hajdúszoboszlói úticéllal. A kiruccanás elmaradhatatlan kellékei a strandjátékok (57%), az alvós plüssök (38%) és a homokozójátékok (33%), az utazás idejét pedig egy mesével (32%) vagy szóbeli játékkal, például szólánccal, barkochbával (23%) dobják fel a családok.

Minden második gyermek táborozik idén

A nyári gyermekfelügyeletben a nagyszülők segítenek a legtöbbet, azonban sok család a táborozás lehetőségével is él, a felmérés alapján minden második 3 és 14 év közötti gyerek szerezhet idén tábori élményeket, akiknek 40%-a egy, 35%-a pedig két táborban is részt vehet. „Válaszadóink körében a sport-, a 4-5 napos napközis és az alkotótáborok a legnépszerűbbek, melyekre átlagosan 20-40 ezer forintot szánnak a magyar családok” – fejtette ki a marketingvezető. A táborválasztás során a biztonság és a változatos programkínálat a legfontosabb, illetve természetesen az, hogy a fiatal hova szeretne menni.


TOP5 játék a nyári szezonban áruházi vásárlás esetén:

  1. LEGO Technic Land Rover Defender
  2. Családi medence
  3. LEGO BOOST Kreatív robotok
  4. Rubik kocka
  5. Diafilm vetítő filmmel, katalógussal

TOP5 játék a nyári szezonban online vásárlás esetén:

  1. Csővázas medence
  2. Felfújható családi medence
  3. Kastély ugrálóvár labdahálóval
  4. Bébimedence árnyékolóval
  5. Textil úszómellény

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 17. 21:27
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem