A foodora decemberben Cegléden is elindította kiszállítási szolgáltatását, ezzel 2025-ben már 21 új városban vált elérhetővé a platform.
Európában az elmúlt évi adatokhoz képest az idén 19 százalékkal, 46,9 millióra csökkent a vágóhídra került kacsák száma, jövőre pedig további 2 százalékos visszaesés várható a hivatalos adatokból számolt előrejelzés szerint. A földrész kacsavágásaiból Franciaország mintegy 80, míg Magyarország csaknem 8 százalékos arányban veszi ki a részét. A NAIK Agrárgazdasági Kutatóintézet adatai szerint az idei első fél évben a hazai baromfivágások száma 2,2 százalékkal volt alacsonyabb az egy évvel korábbinál, ezen belül 47,5 százalékkal kevesebb libát és 30,1 százalékkal kevesebb kacsát vágtak.
Súlyosan érintette a Covid-19-járvány a korábban a szélsőséges állatvédők által támadott liba- és kacsamáj-termékpályát, ezt pedig tovább tetézte a madárinfluenza.
- mondta Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács elnök-igazgatója a Világgazdaságnak. Ennek az az egyik oka, hogy a szélsőséges állatvédő mozgalmak fogyasztásromboló kampányai, a másik, ma még aktuálisabb ok: az éttermek, vagyis a fogyasztás fő helyszíneinek a bezárása. Az áruházláncokban jóval kevesebbet értékesítenek, ezért a járvány súlyosabban érintette ezt a termékpályát - magyarázta Csorbai Attila.
A karácsony nagyon fontos időszak a hízottmáj-fogyasztásban, de kérdés, hogy e termékek hogyan kerülnek majd be a kiskereskedelmi láncokba. A termelők most megpróbálják ide átirányítani az értékesítésüket, felértékelődtek a számukra ezek a piacok, annak ellenére is, hogy nem fizetnek olyan jól, mint a gasztronómia.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








