23 °C Budapest
Többször, többet jattolnak a magyarok: te mennyit szoktál adni?

Többször, többet jattolnak a magyarok: te mennyit szoktál adni?

2019. február 5. 13:00

Mintegy 7-8 százalékkal növelheti a bevételt a kártyás fizetés a vendéglátóhelyeken, főként a gyorsabb és zökkenőmentes kiszolgálás miatt. Ráadásul a borravalót sem befolyásolja már a bankkártyás fizetés: a legtöbb fogyasztó a kiszolgálás minősége alapján dönt, és ha megfelelő a fizetési rendszer, a vásárlók 54 százaléka is ad legalább 5 százalék borravalót. 

A jelek szerint egyre inkább a készpénzmentesség felé tart a vendéglátás is; a kártyás fizetésnél ugyanis kevesebb a hibalehetőség, gyorsul a kiszolgálás miközben akár percről percre is nyomon követhető a pultok forgalma. A bizalom a kereskedők és a vásárlók részéről is folyamatosan nő, rádásul minél több vendég fizet kártyával, a tulajdonosok annál több és részletesebb információt kapnak mind a forgalomról, mind a kiszolgálás minőségéről.

Mindezt egy vendéglátó és fesztivál szektorra szabott kártyás fizetési rendszer teszi lehetővé, amelyet 2015-ben talált ki egy magyar cég. A HelloPay tip-slider rendszerét ma már közel száz budapesti szórakozóhely alkalmazza, amely révén sikerült visszahozni a borravalót nem csak a fesztiválokon hanem a zsúfolt fővárosi szórakozóhelyeken is. A rendszer alapja egy, a kártyaterminál mellé beépített érintőképernyő, amelyen a vásárló fizetés előtt kiválaszthatja a kívánt mértékű borravalót.

Rengeteget csippantanak, pittyentenek a vásárlók

A rendszer 2016-ban debütált, és azóta több mint 85 készpénzmentes rendezvényen, valamint közel száz fővárosi szórakozóhelyen alkalmazták. Tapasztalataik szerint 2018-ban a vendéglátó szektorba kihelyezett speciális terminálokon közel megduplázódott a bankkártya forgalom, a fizetést megkönnyítő rendszerek iránt pedig egyre növekvő a fogyasztói igény. 2018-ban a vendéglátó szektorban 2542 forintos, a fesztiválokon 2012 forintos volt a bankkártyás vásárlások átlaga HelloPay terminálokon.

Az alapvető készpénz mentesítési szolgáltatások mellett egyre nagyobb igény van a hozzáadott értékekre. Ez egy alapvetően innovatív terület, ahol gyorsan kell reagálni a piaci elvárásokra. A real time forgalmi adatokat biztosító rendszerünkkel például már a rendezvények ideje alatt nyomon követhető a pultok forgalma vagy akár az átlagos kosárérték változása is. A POS terminál és pincérrendszer integrációja pedig tovább tudja gyorsítani a kiszolgálást (tapasztalataink alapján mintegy 8-12 százalékkal) illetve minimalizálja a hibázási lehetőséget a kiszolgáló személyzet részéről

- mondta el Büttl Krisztián, a HelloPay Zrt vezérigazgatója.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor 2021-től így kalkulálhatsz: a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 39 550 forintos törlesztővel a Sberbank nyújtja (THM 7,11%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 39 604 forintos törlesztőt (THM 7,17%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A forgalmi adatokhoz való azonnali hozzáférés a pultosok, pincérek munkáját is ellenőrizhetővé teszi. A borravaló mértéke ugyanis a legtöbb esetben nem csak a fogyasztói magatartástól függ, hanem a kiszolgálás minőségétől, így ha a borravaló terminálonként feltűnően eltérő egy adott egységben, az a személyzet munkáját is minősíti. A különleges rendszeren keresztül 2018-ban több mint 1,2 millió fizetési tranzakciónál adtak borravalót a terminálokon, a leggyakoribb értékek a 0, 10 és 5 százalék voltak.

Jótékonykodni is segítenek

A tip-slider rendszer nemcsak vendéglátóhelyeknek nyújt megoldást: a HelloPay Interaktív Adomány Rendszere a bankkártyás fizetést köti össze az azonnali adományozással. A Rendszer 2016-ban, az Adventi Ünnep a Bazilikánál elnevezésű karácsonyi vásáron debütált, ahol már az első alkalommal több mint egymillió forint támogatást gyűjtöttek az Ökumenikus Segélyszervezet szeretet.éhség programjának. A nagy érdeklődésen fellelkesülve 2017-ben a magyar vállalat tovább gondolta a megoldását, immár lehetővé téve a látogatók számára az önálló, vásárlási tranzakcióhoz nem kapcsolódó adományozást is egy úgynevezett adomány automatán. Ennek köszönhetően 60 százalékkal több adomány érkezett, 2018-ban ugyanezzel a megoldással már hárommillió forintot gyűjtöttek.

NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. június 13. vasárnap
Antal, Anett
23. hét
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?