Az Ipsos ASI (Magyarországon a Szonda Ipsos) vizsgálta a reklámok iránti érdeklődést és attitűdöt. A felmérésből többek között kiderült, hogy a hazai televíziónézők ízlése többé-kevésbé megfelel az európai ízlésvilágnak: például kedveljük a humoros reklámokat és zavarónak tartjuk a hosszú reklámblokkokat. A felmérésből megtudtuk azt is, hogy a férfiakat az autós, a nőket az élelmiszerreklámok vonzzák igazán, de ami ennél meglepőbb, itthon nem igazán vagyunk vevők sem szépségápolási cikkeket, sem a pénzügyi szolgáltatásokat népszerűsítő reklámokra.
A Szonda Ipsos ASI csoportja országos reprezentatív omnibusz vizsgálatában 1500 főt kérdezett meg a reklámok iránti érdeklődéséről, amelyben többek között arra kereste a választ, hogy milyen típusú reklámokra figyelünk leginkább, milyen termékek reklámjait nézzük szívesen, illetve mi az, ami miatt nem nézzük a televíziós hirdetéseket.
Nincs jelentős eltérés a hazai és az európai nézők ízlése között
A kutatásból kiderül, hogy itthon elsősorban a humoros reklámokat szeretjük, emellett pedig nagyra értékeljük a jó zenei aláfestést. Ezek mellett a harmadik legfigyelemreméltóbb tényező, amikor aranyos kisbabákat látunk a képernyőn - a magyar válaszadók ugyanis ezeket az aspektusokat nevezték meg legfontosabb figyelemfelkelő motívumokként. Érdekesség viszont, hogy a vonzó, dekoratív hölgyek feltűnését csupán a válaszadók alig harmada, míg a meztelenséget, vagy érzéki szituációt ábrázoló reklámokat a nézők 15%-a tartotta figyelemfelkeltőnek.
A honi tévézők ízlése nem tér el jelentősen a kontinens átlagától, így a francia, német, olasz és spanyol tévénézők is a humort tartják a reklámok legfontosabb vonzerejének. Az említett országokban a komikumon túl nagyra értékelik, ha hírességeiket láthatják viszont a reklámokban.
A reklámokban sem szeretjük viszontlátni a házimunkát
A kutatók arra is keresték a választ, hogy milyen témájú reklámokhoz "vonzódnak" a nézők, melyeket nézik a legszívesebben. Az eredmények itt sem hoztak meglepő eredményt: az összes vizsgálatba bevont európai országban - így nálunk is - jobban érdeklődnek azon termékek reklámjai iránt, amelyek a szabadidőhöz - leginkább a hobbykhoz és az autókhoz - kapcsolódnak, de az élelmiszerreklámok is közkedveltek, ezzel szemben a házimunkához kötődő reklámokat már lényegesen kevesebben preferálják.
Ugyanakkor meglepő fordulat, hogy a pénzügyi szolgáltatásokról szóló reklámokat kevésbé szívesen nézzük, annak ellenére, hogy ebben a szektorban jelentősen nőtt a reklámköltés az elmúlt években. Számítógépeket és mozifilmeket bemutató reklám csak a válaszadók mintegy tizedénél érik el az "ingerküszöböt", aminek egyaránt oka lehet a viszonylag alacsony otthoni számítógép elterjedtség, és a kisebb reklámköltés is. A válaszadók nemét vizsgálva viszont nem született különleges eredmény: a férfiak az autók, a nők az élelmiszerek reklámjaival találkoznak szívesebben.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Európai viszonylatban a reklámfilmek vonzereje alapján igazolódni látszik néhány nemzetekhez kapcsolódó sztereotípia is. Így a franciák a parfümök, a testápolás, és a szépségápolás termékeit helyezik előtérbe, míg az angoloknál a lakberendezési termékek reklámjai a legnépszerűbbek.
Szeretnénk a reklámokat, de...
A magyar válaszadók több mint fele - 53%-a - azért nem szereti eléggé a reklámokat, mert azok túl gyakran szakítják meg a programokat. További egyharmaduk szerint túl sokszor látjuk ugyanazt a reklámot, vagy a reklámblokkot találjuk túl hosszúnak.
Az európai válaszadók is egységesen reagálnak arra, hogy a reklámok túl sokszor és túl hosszú ideig próbálják megszerezni a fogyasztó figyelmét: egyharmaduk gyakran eszik, egynegyedük gyakran beszélget családtagjaival, barátaival, illetve a nők egyötöde házimunkát is végez TV-nézés közben. Az eredmények ismeretében megállapítható, hogy a reklámoknak egyre keményebb versenyt kell folytatniuk a nézők figyelméért, ugyanakkor egyre többet tudunk meg arról, hogy mitől lehet sikeres egy reklám.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








