4 °C Budapest

Mi kell a jó reklámhoz? - Nő vagy gyerek?

Pénzcentrum
2007. január 18. 14:54

Az Ipsos ASI (Magyarországon a Szonda Ipsos) vizsgálta a reklámok iránti érdeklődést és attitűdöt. A felmérésből többek között kiderült, hogy a hazai televíziónézők ízlése többé-kevésbé megfelel az európai ízlésvilágnak: például kedveljük a humoros reklámokat és zavarónak tartjuk a hosszú reklámblokkokat. A felmérésből megtudtuk azt is, hogy a férfiakat az autós, a nőket az élelmiszerreklámok vonzzák igazán, de ami ennél meglepőbb, itthon nem igazán vagyunk vevők sem szépségápolási cikkeket, sem a pénzügyi szolgáltatásokat népszerűsítő reklámokra.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A Szonda Ipsos ASI csoportja országos reprezentatív omnibusz vizsgálatában 1500 főt kérdezett meg a reklámok iránti érdeklődéséről, amelyben többek között arra kereste a választ, hogy milyen típusú reklámokra figyelünk leginkább, milyen termékek reklámjait nézzük szívesen, illetve mi az, ami miatt nem nézzük a televíziós hirdetéseket.

Nincs jelentős eltérés a hazai és az európai nézők ízlése között

A kutatásból kiderül, hogy itthon elsősorban a humoros reklámokat szeretjük, emellett pedig nagyra értékeljük a jó zenei aláfestést. Ezek mellett a harmadik legfigyelemreméltóbb tényező, amikor aranyos kisbabákat látunk a képernyőn - a magyar válaszadók ugyanis ezeket az aspektusokat nevezték meg legfontosabb figyelemfelkelő motívumokként.  Érdekesség viszont, hogy a vonzó, dekoratív hölgyek feltűnését csupán a válaszadók alig harmada, míg a meztelenséget, vagy érzéki szituációt ábrázoló reklámokat a nézők 15%-a tartotta figyelemfelkeltőnek.

A honi tévézők ízlése nem tér el jelentősen a kontinens átlagától, így a francia, német, olasz és spanyol tévénézők is a humort tartják a reklámok legfontosabb vonzerejének. Az említett országokban a komikumon túl nagyra értékelik, ha hírességeiket láthatják viszont a reklámokban.

A reklámokban sem szeretjük viszontlátni a házimunkát

A kutatók arra is keresték a választ, hogy milyen témájú reklámokhoz "vonzódnak" a nézők, melyeket nézik a legszívesebben. Az eredmények itt sem hoztak meglepő eredményt: az összes vizsgálatba bevont európai országban - így nálunk is - jobban érdeklődnek azon termékek reklámjai iránt, amelyek a szabadidőhöz - leginkább a hobbykhoz és az autókhoz - kapcsolódnak, de az élelmiszerreklámok is közkedveltek, ezzel szemben a házimunkához kötődő reklámokat már lényegesen kevesebben preferálják.

Ugyanakkor meglepő fordulat, hogy a pénzügyi szolgáltatásokról szóló reklámokat kevésbé szívesen nézzük, annak ellenére, hogy ebben a szektorban jelentősen nőtt a reklámköltés az elmúlt években. Számítógépeket és mozifilmeket bemutató reklám csak a válaszadók mintegy tizedénél érik el az "ingerküszöböt", aminek egyaránt oka lehet a viszonylag alacsony otthoni számítógép elterjedtség, és a kisebb reklámköltés is. A válaszadók nemét vizsgálva viszont nem született különleges eredmény: a férfiak az autók, a nők az élelmiszerek reklámjaival találkoznak szívesebben.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,9 százalékos THM-el, és havi 82 061 forintos törlesztővel fel lehet venni a Gránit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az MKB Banknál 3,21% a THM; a Raiffeisen Banknál 3,44%; a CIB Banknál és a Gránit Banknál 3,45%; míg az Unicredit Banknál 3,58%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Európai viszonylatban a reklámfilmek vonzereje alapján igazolódni látszik néhány nemzetekhez kapcsolódó sztereotípia is. Így a franciák a parfümök, a testápolás, és a szépségápolás termékeit helyezik előtérbe, míg az angoloknál a lakberendezési termékek reklámjai a legnépszerűbbek.

Szeretnénk a reklámokat, de...

A magyar válaszadók több mint fele - 53%-a - azért nem szereti eléggé a reklámokat, mert azok túl gyakran szakítják meg a programokat. További egyharmaduk szerint túl sokszor látjuk ugyanazt a reklámot, vagy a reklámblokkot találjuk túl hosszúnak.

Az európai válaszadók is egységesen reagálnak arra, hogy a reklámok túl sokszor és túl hosszú ideig próbálják megszerezni a fogyasztó figyelmét: egyharmaduk gyakran eszik, egynegyedük gyakran beszélget családtagjaival, barátaival, illetve a nők egyötöde házimunkát is végez TV-nézés közben. Az eredmények ismeretében megállapítható, hogy a reklámoknak egyre keményebb versenyt kell folytatniuk a nézők figyelméért, ugyanakkor egyre többet tudunk meg arról, hogy mitől lehet sikeres egy reklám.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 19. kedd
Nándor
42. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?