A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai.
Nincs mese, ezek az ingatlanok többet érnek, mint a simák: rengetegen hajlandók többet fizetni értük
Az ingatlanbérlők ma már hajlandóak többek fizetni a zöld ingatlanokért, bár még nem értékelik annyira a fenntarthatósági szempontokat, mint az építtetők - közölte a KPMG.
A könyvvizsgáló és tanácsadó cég magyarországi vállalkozások körében végzett felmérése alapján az érintettek fele szerint elfogadható, ha a bérleti díj 5 százalékkal magasabb a zöld minősítésű ingaltanokban, további 44 százalék pedig akár 10 százalékkal is hajlandó többet fizetni. Kedvező jelként értékelték, hogy a megkérdezett cégek többsége ma már ügyel a környezeti és társadalmi elvárásokra (ESG), 56 százalékuk például készített vagy készít ESG-stratégiát.
Megjegyezték ugyanakkor, hogy a bérlők ma még inkább csak azért értékelik a zöld épületeket, mert ezekben alacsonyabb a működési költség, olcsóbban lehet bennük céget üzemeltetni. Nagy részük tehát - tették hozzá - egyszerűen csak anyagi előnyt vár attól, ha ilyen ingatlanba költözik, és nem a környezetvédelmi vagy a közösségi felelősségvállalás vezérli.
A vállalat szerint jobban kellene értékelni azt is, hogy a kedvező munkahelyi környezetben jobban érzik magukat az alkalmazottak, hiszen ennek is van anyagi haszna, még ha nehezebben is mérhető. A KPMG ugyanakkor bizakodó, és azt reméli, hogy a piaci igények ezen a téren is egyre magasabbak lesznek, eltűnnek az árazást megnehezítő feszültségek. Bár az ingatlanfejlesztők számára az ESG ma még fontosabb szempont, mint a bérlőknek, várhatóan egyre többen fognak jobb minősítésű ingatlanba költözni. Arra számítanak, hogy erősödni fog a kereslet a zöld ingatlanok iránt, a megtérülési mutatók pedig kedvezőbben alakulhatnak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza