7 °C Budapest

Nem semmi: ennyi pénzt keresnek a magyar influenszerek a TikTokon

2020. június 4. 16:31

Kíváncsi vagy, mennyit keres egy ismert magyar influenszer a TikTokon? Cikkünkből kiderül, hány forint haszon lehet Schobert Lara, Hollósi Jázmin vagy Szender Milán egy-egy TikTok-videóján. Akár 100 ezer forintot is megkereshetnek a legmenőbb magyar TikTokerek.

A TikTok nem csak a világban, hanem hazánkban is egyre népszerűbb: a Z-generáció körében az egyik legkedveltebb közösségi média alkalmazás, de az idősebb generációk tagjai is egyre szélesebb körben ismerik, használják. De nem csak amiatt érdekes a TikTok, mert a kamaszok rá vannak kattanva a rövid vicces, siralmas, cuki, stb. videókra, hanem mert az egyik leggyorsabban fejlődő alkalmazás jelenleg a világon, és itt is megjelentek az influenszerek, és nyomukban a mezei tartalomgyártók is. Akik nem csak a nézettségért pakolgatják fel a pár másodperces videókat. Hanem pénzért. Nade mennyi pénzért?

Fontos!
Maga a TikTok nem fizet önmagában a feltöltött videók után, ahogy pl. a YouTube. Ezen a felületen az egyik kereseti lehetőség a product placement, vagyis a termékelhelyezés, a cikkünkben feltüntetett összegek is e módszeren és a piaci viszonyok alapján végzett számításon alapulnak.

A TikToknak idén májusi adatok szerint 800 millió aktív felhasználója van világszerte, így a közösségi média platformok közötti népszerűségi rangsorban nem egészen négy év alatt (2016-ban indult Kínában) a 9. helyre kúszott fel megelőzve a Pinterestet, LinkedIn-t, Snapchatet, de még a Twittert is. Felhasználóinak 41%-a 16 és 24 év közötti kamasz vagy fiatal felnőtt. Nuheadz idei TikTok kutatása szerint Magyarországon elsősorban a 11 és 18 év közöttiek körében népszerű a TikTok (76%), a 18-24 évesek is jelentős számban használják (20%), a 25 év felettiek felhasználók száma egyelőre nem számottevő (4%).

A Google Trends statisztikái szerint viszont Magyarországon is rengetegen kíváncsiak rá, mennyit kereshetnek 1-1 TikTok videóval. Azonban ez, ahogy pl. a YouTubeon is, attól is függ, hogy mekkora a rajongói tábora a csatornának, mennyire aktív a tartalomgyártó, mennyien nézik, kedvelik a videóit. Egyáltalán hány videója van eddig és milyenek a statisztikái. Ez alapján egy kalkulátor is megmondja, hogy mennyit érhet az adott felhasználó 1-1 videója. Természetesen ezek csak becsült adatok, hiszen teljesen véletlenszerű, hogy mi robban be következő hónapban: egy rohanó dagadt macska lassított felvételben vagy egy földre ejtett fagyi.

Mennyit keresnek az ismert magyar TikTokerek?

Megnéztük néhány ismert magyar TikTok-sztár statisztikáit, és azt láttuk, hogy nem feltétlenül az keresi a legtöbbet, akinek a legtöbb követője van. A begyűjtött lájkok és a videók száma sokkal többet számít a kalkulátor által számított összegek alapján (a számítás mindig egy -tól -ig összeget határoz meg).

Látható, hogy a legtöbb feltöltött videóval és legtöbb lájkkal Schobert Lara rendelkezik, viszont Hollósi Jázminnak van a legtöbb követője, több mint 699 ezer. Jázmin azonban videóival a számítás szerint 42-106 ezer forintot tudna megkeresni, míg Lara 65-164 ezret is kereshet egy videóval. Jázminnál Szender Milán videói is többet érnek, 45-113 ezret, pedig videók számában csak a harmadik helyen áll a rangsorban.

Ez alapján, aki már nagyjából 1500 videót feltöltött már, begyűjtött több mint 20 millió lájkot, és több mint 300 ezren követik, az már 100 ezer forintot is kereshet egyetlen videón. Természetesen ez nem úgy történik, hogy posztolja a videót, és azonnal megjelenik a számláján a fizetség, hanem majd jóváírásra kerül az alapján, mennyire taksálja a TikTok a videót.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Az is látható az adatokból, hogy egy 100 ezres követőtáborral, túl a 150. videón már 1-1 feltöltött tartalom 10-20 ezer forintot is hozhat a konyhára. Természetesen ehhez nem elég mindig csak feltölteni egy random videót - az influenszerség ugyanolyan komoly munka, mint más vállalkozás, csak itt a termék, márka maga az ember. Stratégia, üzleti terv, ötletek nélkül a TikTokon se viheti sokra senki.

Mivel keresik valójában a magyar TikTok-influenszerek a pénzt?

A TikTok-videósoknak alapvetően három fajta bevétele lehet itthon a NuHeadz Talent Management szakértője szerint: az egyik az említett product placement (vagy termékelhelyezés) - fizetett tartalom. Ezeket, hasonlóan a hagyományos influencer hirdetésekhez, hosszas egyeztetés, szerződéskötés előzi meg. Itt a szakértők szerint azok vannak előnyben, akiket valamilyen ügynökség képvisel, mert rajtunk keresztül sokkal biztonságosabb egy hirdetés elhelyezése valamelyik TiKTok videósnál.

Arra is van lehetőség, és láthatunk is példát, hogy a TikToker a saját termékeit hirdeti, adja el. Illetve a harmadik bevételi forrás az lehet, hogy az influenszerek egyre gyakoribb szereplői rendezvényeknek, közönségtalálkozóknak. Ezekért a megjelenésekért is kérhetnek pénzt.  

Tehát nyilvánvalóan a TikTok sem egy aranytojást tojó tyúk, ahová csak töltögetik fel a videóikat az emberek, és rengeteg pénz hullik az ölükbe - a TikTok-bevételekért ugyanúgy meg kell dolgozni, mintha máshogy keresnék a pénzt, csak kívülről tűnhet gyerekjátéknak.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 19. kedd
József, Bánk
12. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
A diákok 97% kedvezménnyel, a 27 év alattiak 92% kedvezménnyel regisztrálhatnak! Gyere Te is!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem