A meglehetősen nehéz gazdasági körülmények ellenére idén is több tucat fiatal európai vállalkozó közül válogatta ki a BusinessWeek a legsikeresebbeket, melyek között akad izraeli technológiai cégtől kezdve, dán környezetbaráti fűtési rendszereket gyártó vállalkozásig minden. Lássuk a győzteseket!
A BusinessWeek 2008-as versenye a harmadik alkalommal került megrendezésre, ahol a korábbi évek feltételein annyiban enyhítettek, hogy most már nem csak 25, de 30 év alatti vállalkozók is jelentkezhettek.
A verseny során a feltételeknek megfelelő vállalkozók történeteit, karrier-útjukat, sikereit a magazin olvasói bírálhatják el, vagyis a végső sorrend kialakítása az ő szavazataikon múlik.
Idén az első helyezett egy izraeli, Innovid névre hallgató kis cég, illetve annak 27 éves vezetője, Tal Chalozin nyerte. Az Innovid online videó reklámozással foglalkozik, méghozzá interaktív bannerek gyártásával. Ezt úgy kell elképzelni, hogy ha például egy csésze kávé szerepel a videón, és az egeret fölé visszük, egy kis üzenet jelenik meg, hogy hol található a legközelebb adott kávézó. Egy amerikai üzleti angyal, Jeff Pulver fel is figyelt az üzleti lehetőségre, és tőkét fektetett a vállalkozásba.
Szintén a legjobbak közé válogatták azt a svéd, 23 éves fiatal üzletasszonyt, Therese Albrechtsont is, aki az elmúlt két évben három saját vállalkozást is indított, mindegyiket különböző iparágakban, és közben még konferenciákon is részt vett, ahol leendő vállalkozóknak igyekezet tanácsokat osztogatni. Első vállalkozása, amit nemrégiben adott el, a Bodyguard Säkerhetsprodukter volt, amely önvédelmi eszközök, úgy mint gázspray-k, riasztóberendezések gyártásával foglalkozott. Ez követően ékszerek, ruhák, és táskák értékesítésébe kezdett, 60 üzlettel Svédországon belül. Harmadik cége, az iBoards 2008-ban alakult, és interaktív táblák értékesítésével foglalkozik, iskolák, irodák számára.
Artisjok: fiatalok, tehetségesek
A harmadik díjazott egy holland csapat, amely hét, 21-24 év közötti fiatalból áll, nevük Artisjok. Ők úgy gondolták, hogy a fenntarthatóság a nagyobb cégek számára ma már szinte az alapértékek közé tartozik, így ezt némiképp továbbfejlesztve olyan bútorok tervezésébe kezdtek, melyek divatosak, elegánsak, de ami a legfontosabb, környezetbarátok. Forráshoz holland magánbefektetőktől, és bankoktól jutottak, és most tárgyalásokat folytatnak benelux kereskedőkkel, akik a forgalmazást végeznék.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Kristoffer Kumar egy 22 éves norvég fiatalember, aki videofilmek gyártásával foglalkozik. A 21. században azonban már igazán tehetségesnek kell lenni ahhoz, hogy ezen a területen valaki újat tudjon alkotni. 2005-ben létrehozta a Kumar Media nevű cégét, egyből főiskola után, és azonnal hírnévre is szert tett Norvégiában, mivel az ország legnagyobb tv-csatornájának kezdett el videókat gyártani, de újságok, együttesek és állami intézmények is adtak neki megrendeléseket.
Maikel van Heugten és Luc Prijt, két 23, illetve 20 éves holland vállalkozó, akik Money Tree nevű cégüket 2006-ban hozták létre. Az ötletük mindössze egy érméből áll, amely valójában egy növény magja, vagyis a pénzből egy kis fa növekedik. A terméket elsősorban cégek vásárolják, céges ajándéknak szánva. A két feltaláló terve között az érme után most a papírpénzből kinövő növény szerepel.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hétszeres életfogytiglant kapott az isztambuli robbantásos merénylet elkövetője
- Menteni kell a halakat egy hazai tóból
- Európa többet költ fegyverekre, mint a hidegháború idején
- Megint borul a belvárosi közlekedési rend – íme a részletek
- Káliuminjekciókkal ölte meg magatehetetlen betegét egy pécsi ápoló
- Rövidített útvonalon közlekedik a H5-ös HÉV a hétvégén