Kiváló a hazai természetes fürdővizek minősége – derül ki az NNGYK friss jelentéséből.

Balatonnál már arra készülnek, hogy az oltásnak köszönhetően a nyári turisztikai évad nem marad el. Sőt! Az idei szezonban még azok a családok is a hazai turisztikai övezetekben töltik majd szabadidejüket, akik egyébként a külföldi utakat preferálják, ha hosszabb utazásról van szó. Ennek legfőbb oka a vírustól való félelem és az utazási lehetőségek bizonytalansága. A megnövekedett igényekre már most fel kell készülniük a rendezvények szervezőinek. Idén több, Covid 19 biztos, a kor követelményeihez jobban igazodó gyerekprogram kell a turisztikai övezetbe – hangsúlyozza Éskovács Péter, az évente ötezer gyermeket és szülőt megmozgató Füred Kapitány - kincsvadászata elnevezésű akciósorozat tanácsadója.
Sok szállodai és vendéglátós szakember azt gondolja, hogy ha van pelenkázó és etetőszék a szállodában, akkor már gyerekbarát a Balaton. Túlzás lenne azt mondani, hogy nem családbarát a régió, de sokan úgy gondolják, hogy ezen a területen vannak a legnagyobb tartalékok, amelyeket idén biztos, hogy mozgósítani kell.
Az már biztos, hogy a nagy fesztiválok idén is elmaradnak. Kisebb, a vírus helyzethez igazodó művészeti, zenei, gasztronómiai és sportfesztiválok kavalkádja várható a Balaton partján. Az ilyen rendezvényeknek is köszönhető, hogy a térségben a vendégéjszakák száma évről évre növekszik, mostanra jóval meghaladja a négymilliót.
A régióban Hévíz adja a vendégéjszakák egyharmadát, amely inkább az idősebb generáció utazási aktivitásának köszönhető. A balatoni településeken megjelenő zenei fesztiválok a fiatalabb korosztályban is népszerűvé teszik a Balatont. Ugyanakkor a gyermekes családok száma még növelhető lenne a régióban, ha számukra is lennének színvonalas programok. Ezekből meglehetősen kevés van, és azok is leginkább a nyári szünidőre koncentrálódnak. A szolgáltatók többsége nincs is felkészülve az eltérő életkorú gyermekekkel érkező családok fogadására.
A legtöbb szállodában van ugyan pelenkázó és etetőszék, de ezekben a külsőségekben ki is merül a gyermekek iránti figyelem. Ráadásul a legtöbb helyen a gyermekbarát kifejezés egyenlő a bababarát szolgáltatásokkal, de az 5 és 16 év közötti gyerekek igényeivel nem foglalkoznak, a „kamaszbarát" szolgáltatás kifejezést egyáltalán nem ismerik. A legtöbb szolgáltató úgy tesz, mintha nem tudná, hogy a kamaszokat nem hozza lázba a gyerekanimáció, nem játszanak órák hosszat a légvárban
– mondta Éskovács Péter, a Füred Kapitány akció tanácsadója. Meg kell nézni, hogy mi érdekli ezeket a kamaszokat a hétköznapokban. Nehéz kihúzni őket a számítógépek elől, olyan sztárjaik vannak, akikről a szülők sosem hallottak. Meg kell próbálni az őket érdeklő virtuális világot a szabadba áthelyezni, és az őket érdeklő fiatalokkal szervezni programokat.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Idén ilyen programok kidolgozására vállalkozik az az akció, amelyben bevetik a hat éve létrehozott mesehőst, Füred Kapitányt is. A balatoni mesefigura segítségével próbálják majd „lefordítani” a gyerekek nyelvére is azokat az eseményeket, programokat, történelmi és természetismereti információkat, amelyek a családok számára is érdekesek lehetnek. Mindezt Covid 19 - biztos formában.
A családokat továbbra is arra próbálják rávenni, hogy preferálják a kevésbé látogatott, ám felfedezésre érdemes helyeket.
Az akcióban idén is együttműködnek majd a Balatoni Hajózási Zrt., a Balatoni Kör és a Balatoni Turizmus Szövetség szakembereivel. E mellett, számos német és osztrák játékgyártó, bank, francia naptejforgalmazó is támogatja az idei akciót. A kampányban részt vesznek majd autós márkák és sportszövetségek is. Ugyanakkor együtt szeretnének dolgozni a Magyar Turisztikai Ügynökség által kidogozott Kajla-programmal is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


