Társadalmi egyeztetésre bocsátották a magyar–osztrák határforgalmi együttműködést szabályozó, 2014-ben kötött megállapodás módosítását.
Balatonnál már arra készülnek, hogy az oltásnak köszönhetően a nyári turisztikai évad nem marad el. Sőt! Az idei szezonban még azok a családok is a hazai turisztikai övezetekben töltik majd szabadidejüket, akik egyébként a külföldi utakat preferálják, ha hosszabb utazásról van szó. Ennek legfőbb oka a vírustól való félelem és az utazási lehetőségek bizonytalansága. A megnövekedett igényekre már most fel kell készülniük a rendezvények szervezőinek. Idén több, Covid 19 biztos, a kor követelményeihez jobban igazodó gyerekprogram kell a turisztikai övezetbe – hangsúlyozza Éskovács Péter, az évente ötezer gyermeket és szülőt megmozgató Füred Kapitány - kincsvadászata elnevezésű akciósorozat tanácsadója.
Sok szállodai és vendéglátós szakember azt gondolja, hogy ha van pelenkázó és etetőszék a szállodában, akkor már gyerekbarát a Balaton. Túlzás lenne azt mondani, hogy nem családbarát a régió, de sokan úgy gondolják, hogy ezen a területen vannak a legnagyobb tartalékok, amelyeket idén biztos, hogy mozgósítani kell.
Az már biztos, hogy a nagy fesztiválok idén is elmaradnak. Kisebb, a vírus helyzethez igazodó művészeti, zenei, gasztronómiai és sportfesztiválok kavalkádja várható a Balaton partján. Az ilyen rendezvényeknek is köszönhető, hogy a térségben a vendégéjszakák száma évről évre növekszik, mostanra jóval meghaladja a négymilliót.
A régióban Hévíz adja a vendégéjszakák egyharmadát, amely inkább az idősebb generáció utazási aktivitásának köszönhető. A balatoni településeken megjelenő zenei fesztiválok a fiatalabb korosztályban is népszerűvé teszik a Balatont. Ugyanakkor a gyermekes családok száma még növelhető lenne a régióban, ha számukra is lennének színvonalas programok. Ezekből meglehetősen kevés van, és azok is leginkább a nyári szünidőre koncentrálódnak. A szolgáltatók többsége nincs is felkészülve az eltérő életkorú gyermekekkel érkező családok fogadására.
A legtöbb szállodában van ugyan pelenkázó és etetőszék, de ezekben a külsőségekben ki is merül a gyermekek iránti figyelem. Ráadásul a legtöbb helyen a gyermekbarát kifejezés egyenlő a bababarát szolgáltatásokkal, de az 5 és 16 év közötti gyerekek igényeivel nem foglalkoznak, a „kamaszbarát" szolgáltatás kifejezést egyáltalán nem ismerik. A legtöbb szolgáltató úgy tesz, mintha nem tudná, hogy a kamaszokat nem hozza lázba a gyerekanimáció, nem játszanak órák hosszat a légvárban
– mondta Éskovács Péter, a Füred Kapitány akció tanácsadója. Meg kell nézni, hogy mi érdekli ezeket a kamaszokat a hétköznapokban. Nehéz kihúzni őket a számítógépek elől, olyan sztárjaik vannak, akikről a szülők sosem hallottak. Meg kell próbálni az őket érdeklő virtuális világot a szabadba áthelyezni, és az őket érdeklő fiatalokkal szervezni programokat.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Idén ilyen programok kidolgozására vállalkozik az az akció, amelyben bevetik a hat éve létrehozott mesehőst, Füred Kapitányt is. A balatoni mesefigura segítségével próbálják majd „lefordítani” a gyerekek nyelvére is azokat az eseményeket, programokat, történelmi és természetismereti információkat, amelyek a családok számára is érdekesek lehetnek. Mindezt Covid 19 - biztos formában.
A családokat továbbra is arra próbálják rávenni, hogy preferálják a kevésbé látogatott, ám felfedezésre érdemes helyeket.
Az akcióban idén is együttműködnek majd a Balatoni Hajózási Zrt., a Balatoni Kör és a Balatoni Turizmus Szövetség szakembereivel. E mellett, számos német és osztrák játékgyártó, bank, francia naptejforgalmazó is támogatja az idei akciót. A kampányban részt vesznek majd autós márkák és sportszövetségek is. Ugyanakkor együtt szeretnének dolgozni a Magyar Turisztikai Ügynökség által kidogozott Kajla-programmal is.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








