Döglesztő hőség a fővárosi buszokon: csak döcögnek a légkondik

2019. augusztus 12. 09:35

A másodfokú hőségriasztás ellenére több mint 300 BKV-buszon nem működik a klímaberendezés - állítja a Közlekedő Tömeg Egyesület. Ez a BKV légkondicionálóval felszerelt buszainak több mint harmadát jelenti. Az állítást számos, hőmérővel végzett helyszíni ellenőrzésükre, és az általuk üzemeltetett hibabejelentő felület, a Tudatos Közlekedő adataira alapozzák.

Frissítés (2019.08.14.)! Cikkünk megjelenése után az alábbi közleményt kaptuk a BKV Zrt.-től; állásfoglalásukat vágatlanul közöljük:

"Kiemelt célunk utasaink komfortérzetének növelése

A BKV Zrt. mindent elkövet annak érdekében, hogy az utasoknak nyújtott szolgáltatása a lehető legjobb színvonalú legyen, beleértve a járművek utaskényelmi szolgáltatásait. A klímaberendezések javítására és karbantartására idén 180 millió forintot fordítottunk. A járműállomány fiatalítására a közelmúltban sikeres közbeszerzési pályázatot folytattunk. A napirenden lévő új autóbusz beszerzésink prioritást élveznek, melyekkel az a célunk, hogy véglegesen megoldjuk a fennálló problémákat és lényegesen felfrissítsük a járműállományt.

Társaságunk mindent megtesz annak érdekében, hogy az utasoknak nyújtott szolgáltatása a lehető legmagasabb színvonalú legyen, beleértve a járművek utaskényelmi szolgáltatásait, így a klímaberendezések működőképességét is.

Légkondicionáló berendezéseink javítására kiemelt figyelmet fordítunk, ennek keretében mind belső, mind külső erőforrásokat igénybe veszünk. 2019 júliusáig mintegy 180 millió forintot fordítottunk a klímaberendezések javítására és karbantartására, ennek ellenére az elöregedett és meglehetősen heterogén járműállomány okán a működőképesség folyamatos fenntartása esetenként akadályokba ütközik. A hektikus rendelkezésre állásban az is szerepet játszik, hogy egyes rendszerelemek megerősítése és javítása a jármű más pontjain okoz megemelkedett igénybevételt, vagy meghibásodást.

A légkondicionáló berendezések meghibásodása sajnos nem típusfüggő, a kiváltó ok minden esetben a járművek diagnosztizálását teszi szükségessé. Ugyanakkor jelentős erőfeszítések szükségesek ahhoz, hogy a közel 14 év átlagéletkorú autóbuszflotta üzembiztosan teljesíteni tudja a menetrendi elvárásokat.

Természetesen megértjük, hogy a leghatékonyabban a járműflotta megújításának útján szavatolható a megfelelő szolgáltatási színvonal, ezért erőforrásainkat erre koncentráljuk.

Ennek keretében a közelmúltban eredményes közbeszerzést folytattunk kulcsrakész autóbuszok vásárlására. Az új, kifejezetten budapesti igényekre specifikált járművek klímaberendezései és egyéb műszaki megoldásai is hosszútávon garantálják majd a magasszintű szolgáltatást és utasaink elégedettségét, ahogyan ezt az elmúlt években újonnan beszerzett autóbuszaink már bizonyították.

JÓL JÖNNE 2,9 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 899 096 forintot igényelnél 6 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 55 762 forintos törlesztővel a K&H Bank nyújtja (THM 12,82%), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 56 914 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Társaságunk képzett járművezetői a hőségriadó alatt is a legnagyobb biztonságban szállítják utasainkat. Minden végállomási tartózkodó klimatizált és szociális helyiséggel ellátott. A hőségriadó időtartama alatt fokozott figyelmet fordítunk a folyamatos védőital ellátásra, illetve a végállomási szódagépek megfelelő működésére, ezáltal járművezetőinknek lehetősége van hideg szóda vételezésére, amelyet igény szerint magukkal is tudnak vinni.

A forgalmi szolgálataink és az érdekképviseletek visszajelzései alapján számos viszonylaton történt üzemi menetrendi beavatkozás az elmúlt időszakban, amely biztosítja a munkakörülmények javítását, a végállomási pihenőidők növelését, továbbá mindezeken keresztül csökkenti az egy szolgálat alatt járművezetőink által teljesítendő fordulók számát. A hosszabb végállomási várakozási idők a nyári hőségben biztosítják, hogy a klimatizált végállomási épületekben legyen lehetőség néhány perces regenerálódásra, hűsölésre, illetve a szükséges ivóvíz vételezésére. A nagyobb csomópontokon úgynevezett hőleváltó járművezetők is teljesítenek szolgálatot, a járművezetők a diszpécserszolgálatokon keresztül operatívan kérhetik váltószemélyzet segítségét, amennyiben a hőség miatt szükségesnek érzik többlet pihenőidő igénybevételét.

Társaságunk a rendelkezésre álló pénzügyi forrásokhoz és műszaki lehetőségekhez mérten folyamatosan törekszik a klímahelyzet és az általános műszaki állapotok javítására, valamint elkötelezett az ehhez elengedhetetlenül szükséges járműcserék mellett. Napirenden lévő új autóbusz beszerzéseink nemcsak a klíma helyzetre jelentenek majd megnyugtató megoldást, hanem a teljes járműállomány megújításához is hozzájárulnak."

Az idei évben eddig összesen 381 BKV-busz légkondicionáló berendezésére érkezett panasz, a járművek jelentős részét pedig már több utas is bejelentette, egymástól függetlenül. A legtöbb panasz az 5-ös, 7-es, 9-es, 4-6-os, 200E, 136E, 194M, 223M, 32-es és 21-es vonalakon közlekedő buszokra érkezett.

A hibabejelentő felületükön ugyanis rendszeresen érkeznek újabb bejelentések ugyanazon járművekre, tavaly óta pedig semmit sem javult a helyzet. Az egyesület tagjai előző héten több alkalommal végeztek méréseket, és nem egyszer 35 fok feletti fülledt hőséget tapasztaltak a buszok fedélzetén.

Viszonyításképp: az EU rendelete alapján ekkora melegben szarvasmarhákat például már tilos lenne szállítani, melynek megszegéséért súlyos büntetés járhatna.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. december 15. vasárnap
Valér
50. hét
December 15.
Advent (3.)
December 15.
A tea világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. december 14. 19:19
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33