Vasárnap kezdődik a csillagászati tél, a napforduló 16 óra 3 perckor lesz
Így zárhatod üvegbe a magyarok kedvenc téli desszertjét: többé nem fogod megvenni a boltit!
Télen mindenkinek jólesik egy kis sütemény és egy bögre forró itallal begubózni, hogy onnan élvezzük a kinti hideget. A tél kezdetével pedig közeledik a Mikulás és a karácsony is, így elérkezett az idő, hogy egyedi, izgalmas gasztroajándékokat készítsünk.
Hiába ért véget a nyári-őszi befőzési szezon, decemberben is akadnak olyan lekváralapanyagok, amelyeket érdemes üvegbe zárnunk. A HelloVidék most különleges, téli desszertlekvárok receptjeit szedte össze. Ráadásul elárulták, hogy mégis mit keres a lekvárban a csoki, a mák vagy a mazsola, hogyan hozhatunk létre igazán extravagáns lekvárokat, amelyekkel a klasszikus karácsonyi desszertek ízvilágát idézhetjük föl.
Táplálkozásunkat ugyanis mindig megéri a szezonálisan kapható friss zöldségekre és gyümölcsökre alapozni, hiszen kedvenceink mindig akkor a legfinomabbak, amikor természetes módon érnek. Decemberben számos, lekvárnak is kiváló gyümölcs és zöldség szezonja indul be, amelyek telis-tele vannak vitaminokkal és ásványianyagokkal. A gyümölcsök között mindenképpen érdemes megemlítenünk a különböző citrusféléket – pl. mandarin, narancs, vérnarancs, grapefruit -, amelyekből kiváló szörpök és lekvárok készülnek, de kipróbálhatjuk a klasszikus befőzős recepteket olyan déligyümölcsökkel is, mint a kiwi, a mangó vagy az ananász, amelyek meglepően jól nőködnek lekvárként.
A hazai gyümölcsök között a hideg hónapokban abszolút vezet a birsalma, amiből sajtot, lekvárt és üdítőt is lehet készíteni, de ilyenkor érik a naspolya is. A legnemesebb szezonális gyümölcseink közé soroljuk továbbá a szelídgesztenyét, amiből sűrű, krémes lekvárt készíthetünk, emellett érdemes a hazai erdőkön, mezőkön is szétnéznünk, hiszen nincs is egészségesebb a dércsípte kökénynél, a szíverősítő galagonyánál vagy a szezon immunerősítő csipkebogyójánál, amiből literszámra gyárthatjuk a szörpöt.
A részletes recepteket, illetve a mazsolás-csokis lekvár receptjét, pedig itt találod meg.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








