A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
A horgászegyesületek nem csupán a csendes vizek partján található megnyugvást kínálják; közösségi eseményeikkel, versenyeikkel és családi napjaikkal igazi társadalmi hálót szőnek. A horgászat szeretete mellett a közös főzések, a természetvédelmi tevékenységek és a generációk közötti tudásátadás mind hozzájárulnak egy erős, összetartó közösség kialakításához - írja a HelloVidék. A Magyar Országos Horgász Szövetség vezetőségével folytatott beszélgetés során kiderült, hogyan formálják a MOHOSZ és a horgászegyesületek a jövőt.
"A horgászegyesületekre egyre inkább jellemző az a gyakorlat, amely szerint a vonatkozó jogszabályokban foglaltaknál szigorúbb halelviteli szabályokat állapítanak meg. Ezzel az észszerű keretek között meghatározott elvihető halmennyiséggel egyrészt a vízterület halfaunája válik hosszútávon fenntarthatóvá, másrészt a haltelepítésre fordítandó összeg lecsökkenthető, és az így felszabadult pénzeszközök olyan fejlesztésekre fordíthatók, amelyek a fenntartható halgazdálkodást segítik elő (pl. ívóhelyek kialakítása). A horgászok részéről szintén ezt a gondolkodást támogatja a fogd meg és engedd vissza-szemlélet, amely a fentiekben leírtakat erősíti" - tájékoztatta a MOHOSZ a lapot.
Azt is elmondták: a horgászegyesületek a saját környezetük megóvása érdekében elkötelezettek. Nem elhanyagolható közösségformáló ereje van például egy jól megszervezett és nem mellesleg eredményesen megvalósuló szemétszedésnek, amely mindamellett, hogy a környezet tisztán tartását szolgálja, pozitív példát is mutat a fiatalabb generáció számára.
A halőrök, a horgászok, mint az egyesületek szemei, a vizeket járva általában elsőként szembesülnek a negatív hatásokkal (pl. vízszennyezések, halpusztulások), amit időben jelentve az illetékes hatóságok felé, megelőzhetik a nagyobb problémák, vis maior helyzetek kialakulását.
A vízkezelő horgászegyesületek okszerű és ökológiai alapokon nyugvó halkihelyezésekkel nagyban hozzájárulnak a változatos halfauna kialakításához, a biológiai egyensúly fenntartásához. Ezzel egyidőben az inváziós halfajok célzott szelekciójával (pl. törpeharcsa, és busafajok halászata) elősegítik az őshonos halfajok számára kedvezőbb környezet kialakulását.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








