Az ország lakásállományának több mint 60 százaléka 1990 előtt épült.
Több gyümölcsöt és zöldséget, ugyanakkor kevesebb készételt fogyasztanak az emberek a koronavírus-járvány miatt elrendelt korlátozások közepette - derült ki egy friss felmérés előzetes eredményeiből.
A 11 ország - Ausztrália, Belgium, Chile, Uganda, Hollandia, Franciaország, Ausztria, Görögország, Kanada, Brazília és Írország - csaknem 11 ezer fogyasztójának megkérdezésével készült tanulmány szerint az otthonmaradásra kényszerült emberek továbbá előszeretettel próbálnak ki új recepteket, és kevesebb élelmiszert pazarolnak.
- mondta Charlotte De Backer, az Antwerpeni Egyetem FOOMS nevű kutatócsoportjának vezetője, a tanulmány egyik készítője.
A felmérés szerint az otthon főzés előtérbe kerülésével az összes vizsgált országban leáldozott a csillaguk a mikrohullámú sütőben elkészíthető készételeknek. A vizsgált országok csaknem felében a fogyasztók kevesebb sós és édes rágcsálnivalót vásárolnak, noha az összeladási mutatók nem változtak. De Backer szerint a sós, édes és zsíros termékek fogyasztása általában megugrik, amikor az emberek stresszt élnek meg, ám a mostani világjárvány idején sok országban házi készítésű finomságokkal csillapítják a nassolás iránti vágyat.
Az online felmérést, amelyet április 17. és május 7. között lehetett önkéntesen kitölteni, nagyjából 25 országra fogják kiterjeszteni és a végső eredmények június végére várhatóak. De Backer szerint az előzetes eredmények egyértelmű trendeket mutatnak, amelyek valószínűleg nem fognak változni a kibővített adatok miatt, mivel a járvány hatására az emberek elkezdtek nagyobb figyelmet fordítani az egészségesebb étkezésre. A szakember szerint a megváltozott táplálkozási szokások egy része valószínűleg rögzülni fog, mivel a járványügyi korlátozások sok országban meghaladják az egy-egy új szokás beépüléséhez szükséges hathetes időintervallumot.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Volodimir Zelenszkij gyorsítást kért az uniós vezetőktől
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését
- Ukrán műholdas tévéket állított le egy orosz támadás, az egyiknél az adást is lecserélték
- Exit poll: a HDZ nyert Horvátországban, de nem tud önállóan kormányt alakítani
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására