Magyarország élen járt az elmúlt években az ingatlanárak emelkedését tekintve, azonban csak a középmezőnyben vagyunk a teljes lakhatási költségeket illetően.
Több gyümölcsöt és zöldséget, ugyanakkor kevesebb készételt fogyasztanak az emberek a koronavírus-járvány miatt elrendelt korlátozások közepette - derült ki egy friss felmérés előzetes eredményeiből.
A 11 ország - Ausztrália, Belgium, Chile, Uganda, Hollandia, Franciaország, Ausztria, Görögország, Kanada, Brazília és Írország - csaknem 11 ezer fogyasztójának megkérdezésével készült tanulmány szerint az otthonmaradásra kényszerült emberek továbbá előszeretettel próbálnak ki új recepteket, és kevesebb élelmiszert pazarolnak.
- mondta Charlotte De Backer, az Antwerpeni Egyetem FOOMS nevű kutatócsoportjának vezetője, a tanulmány egyik készítője.
A felmérés szerint az otthon főzés előtérbe kerülésével az összes vizsgált országban leáldozott a csillaguk a mikrohullámú sütőben elkészíthető készételeknek. A vizsgált országok csaknem felében a fogyasztók kevesebb sós és édes rágcsálnivalót vásárolnak, noha az összeladási mutatók nem változtak. De Backer szerint a sós, édes és zsíros termékek fogyasztása általában megugrik, amikor az emberek stresszt élnek meg, ám a mostani világjárvány idején sok országban házi készítésű finomságokkal csillapítják a nassolás iránti vágyat.
Az online felmérést, amelyet április 17. és május 7. között lehetett önkéntesen kitölteni, nagyjából 25 országra fogják kiterjeszteni és a végső eredmények június végére várhatóak. De Backer szerint az előzetes eredmények egyértelmű trendeket mutatnak, amelyek valószínűleg nem fognak változni a kibővített adatok miatt, mivel a járvány hatására az emberek elkezdtek nagyobb figyelmet fordítani az egészségesebb étkezésre. A szakember szerint a megváltozott táplálkozási szokások egy része valószínűleg rögzülni fog, mivel a járványügyi korlátozások sok országban meghaladják az egy-egy új szokás beépüléséhez szükséges hathetes időintervallumot.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








