Idén az ingatlanpiacot a főváros és a vidék közötti különbségek növekedése, valamint az Otthon Start Program hatására erősen átalakuló vevői és eladói motivációk jellemezték.
Régen vége van a nyárnak, ám még mindig kaphatók a piacon olyan kiváló befőzőgyümölcsök, amelyekből a legfinomabb magyar lekvárok készülnek. Októberben és novemberben dúskálunk a birsalmában, ami az egyik legkülönlegesebb, savanykás ízvilágú kompót- és lekváralapanyagunk – ráadásul egészséges is. Tudd meg, mi mindenre jó a birsalma, mennyibe kerül kilója és hogyan készülnek belőle a magyarok kedvenc klasszikusai, a birslekvár és a csodás birsalmasajt!
Szeptember végétől november közepéig tart a birsalmaszezon, ilyenkor úton-útfélen ezekbe a különleges gyümölcsökbe botlunk. Az árak – habár régen szinte ingyen vágták hozzá a gyümölcsöket az arra járókhoz – ma már meredeken emelkednek, azonban a birsalma/birskörte kilóját kis- és nagytételben is beszerezhetjük a termelőktől, jellemzően 200-300 Ft/kg-os áron, cefrének való birsalmát még ennél is olcsóbban - írja a HelloVidék.
Mindenképpen érdemes megkeresnünk a termelőt a filléres birsalmáért, ugyanis a piacokon az elharapódzó infláció közepette jóval magasabb áron kínálják a birsalmát – jellemzően 600-700 Ft-ot is elkérhetnek érte, mondhatni lassan luxusgyümölcs lesz a birsalmából is (a brutális, 2022-es inflációnak hála nem filléres alapanyag már a káposzta sem, de kedvenc őszi gombáink ára is jelentősen megemelkedett). Vidéken könnyebb a gyümölcsöt beszerezni, mint a drága városi vásárcsarnokokban, nagyobb piacokon, hiszen a szilvafához hasonlóan egy olyan hétköznapi gyümölcsfáról van szó, ami lépten-nyomon rengeteg gyümölcsöt terem.
A tökéletes receptekért kattints!
Címlapkép: HelloVidék
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








