A 2025-ös karácsonyi szezon egyik legerősebb mozgatórugója a közösségi média, különösen a TikTok.
A kertépítési szezon körülbelül márciustól májusig tart, így már javában a közepén járunk: szép számmal fogynak a kertészeti kellékek, mint a palánták, virágföldek és a kaspók, de a függőágyak és a grillek is. Mennyit költenek az emberek ilyesmire, melyek a slágertermékek, és érdemes lesz-e valahova elindulni fűnyírót venni most vasárnap?
Amint kisüt a nap, vagy a hőmérséklet átlag felett alakul, a muskátlikkal teli virágládák, a függőágyak és a grillek kötelező kellékekké válnak, és már nemcsak a nagyobb kertekben, hanem a teraszokon és az erkélyeken is. Sokan kapnak kedvet, hogy hangulatosabbá tegyék otthonuk kültéri részeit és szívesen is költenek erre. Megkérdeztünk néhány áruházláncot, hogy milyen akciókkal várják a hobbikertészeket a következő hónapokban, és hogy mikor nyitnak ki újra a vasárnapi vásárlóknak.
Már annak is kerti dísz kell, akinek csak erkélye van
Most, hogy tovább van világos, egyre melegebbek az esték és a hétvégék is, és lassan itt a grillszezon, az emberek szívesen látnak hozzá kertjük otthonossá tételéhez.
Kedvelt újdonságnak számítanak a kerttulajdonosok körében a kerti függőszékek, amelyek többféle formában és méretben kaphatóak" - mondta el a KIKA a Pénzcentrum megkeresésére. Áprilistól már kedvezményesen hirdetnek bizonyos termékeket az aktuális szezonból, április utolsó hetétől pedig várhatóan minden kerti bútor és kiegészítő akciós áron kapható a lakberendezési láncnál.
Javában tart a szezon az Oázis Kertészetnél is, ahol szintén a kültéri díszeké a főszerep a hagyományos kertészeti termékek mellett.
"Időről időre vannak akciós ajánlatok az üzletekben, a nyár egyes hétvégéin például a hőmérséklet alapján adunk százalékos kedvezményt, de az olimpiával kapcsolatban is lesz majd játék és kedvezmény" - árulta el Boross Dávid, az Oázis Kertészet marketing és fejlesztési igazgatója.
A Praktiker szintén gondol azokra is, akik kikapcsolódásra szeretnék használni a kertjüket: nagy népszerűségnek örvendenek a kerti garnitúrák és a grillek, de a május 4-ig érvényes extra ajánlatban függőágyak, függőszékek, napozóágyak és felfújható fotelek is szerepelnek. Virágföldek, kaspók, balkonládák és fűnyírók is vásárolhatók akciósan, április 17-ig pedig ingyenesen házhoz szállítják a 30 ezer forint feletti webshopos rendeléseket.

Ne olcsó legyen, hanem szép
Bár az akció és a kedvezmény szavak, minden esetben csalogatják a vásárlókra, ebben a termékkategóriában nem az alacsony ár az elsődleges. A több mint 3 millió magyar háztartás mintegy tizedének van kertje, amibe akár egy kisebb kocsibejáró is beletartozik, de ezeknek csak a harmadát hasznosítják díszkertként, vagyis összesen 100-150 ezer háztartás van Magyarországon, amely egyáltalán költ ilyesmikre (ebben nincsenek benne a teraszok) - tudta meg a Pénzcentrum az Oázis Kertészettől.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ez egy meglehetősen szűk réteg, de a kertjüket kevesen szépítgetik kényszerből: ők tehát valóban lelkesek, és ebből következik, hogy nem sajnálják rá a pénzt. Ezek a vásárlók nem a legolcsóbb termékeket keresik, hanem hajlandóak egy kicsit többet költeni a minőségre, hogy egész nyáron szép legyen a kert. A Praktiker szerint is megfigyelhető egyfajta elmozdulás a minőség irányába az ár-érték arány tekintetében. Az átlagvásárlás értéke változó ennél a termékkörnél, de elmondható, hogy az átlagköltéshez képest, kerti termékekre ennek háromszorosát is elköltik a vevők.
Mi lesz most vasárnap?
A KIKA tapasztalatai szerint az elmúlt néhány év márciusában nagyobb volt az érdeklődés a kerti bútorok iránt, mint az idei évben. Lehetségesnek, hogy mivel tavaly március közepén lépett érvénybe a vasárnapi boltzár törvénye, a többség sietett letudni a kertészettel kapcsolatos nagybevásárlást még a vasárnapi vásárlási lehetőség megszűnése előtt.
Ha kihirdetésre kerül a törvénymódosítás, a KIKA a jogszabályoknak megfelelően fogja átszervezni a nyitva tartást. Várhatóan május 8-án lesznek nyitva először vasárnap KIKA-áruházak a korábbi nyitva tartás szerint, vagyis 10-től 19 óráig.
Az Oázis Kertészet is üdvözli a vasárnapi boltzár visszavonását, hiszen a kertészkedés többnyire hétvégi családi program, és sokszor az utolsó pillanatban derül ki, hogy szükség van még valamire. Korábban náluk a vasárnap volt a hét második legforgalmasabbja, a boltzár óta pedig a 10 százalékkal megnövekedett szombati forgalom miatt kényelmetlenebbé vált a vásárlás és nehezebbé a minőségi kiszolgálás biztosítása. Az átállás azonban itt sem megy egyik napról a másikra: bár vasárnaptól már nyitva tartanak az üzletek, most csak délután 14 óráig, és csak olyan munkavállalókkal, akik önként jelentkeztek. A tervek szerint április 24-től visszaállnak az eredeti vasárnapi nyitva tartásra, vagyis 18 óráig tartanak majd nyitva.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








