Ünnepi hangulat költözött a Veszprémi Állatkertbe, ahol december 17-én immár hagyományosan megrendezték az Állatok karácsonyát.
Ezek a most a legnépszerűbb képzések Magyarországon: több helyen emelt érettségit sem kérnek
2023-ban az alap- és osztatlan képzéseken ugyan már nem kötelező az emelt szintű érettségi, de az egyetemek és főiskolák dönthettek úgy, hogy egyes szakokra felvételi követelményként előírnak emelt szintű vizsgát. Az Eduline összegyűjtötte a legnépszerűbb szakokat, amelyek között több esetben már nem elvárás az emelt vizsga.
2022-es felvételi adatok alapján a legtöbben az alábbi szakokat jelölték meg a felvételi lista első helyén. Idén már ezek közül a felére nem követelmény emelt szintű érettségi a bekerüléshez.
A legnépszerűbb szakok és bekerülési feltételek:
- Semmelweis Egyetem, általános orvosi: két tárgyat kell emelt szinten teljesíteni
- Eötvös Loránd Tudományegyetem, pszichológia: egy tárgyat emelt szinten kell teljesíteni
- Eötvös Loránd Tudományegyetem, programtervező informatikusi: nincs kötelező emelt szintű érettségi
- Budapesti Corvinus Egyetem, gazdálkodási és menedzsment: 2023-ban nincs kötelező emelt szintű érettségi
- Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, mérnökinformatikusi: egy tárgyat emelt szinten kell teljesíteni
- Eötvös Loránd Tudományegyetem, jogász: egy tárgyat emelt szinten kell teljesíteni
- Semmelweis Egyetem, ápolás és betegellátás: nincs kötelező emelt szintű érettségi
- Budapesti Gazdasági Egyetem, kereskedelem és marketing: 2023-ban nincs kötelező emelt szintű érettségi
- Óbudai Egyetem, mérnökinformatikusi: egy tárgyat emelt szinten kell teljesíteni
- Budapesti Gazdasági Egyetem, turizmus és vendéglátás: 2023-ban nincs kötelező emelt szintű érettségi
Kiemelték, hogy attól, hogy nem kötelező az emelt érettségi, a bejutáshoz még szükséges lehet a plusz pontokra, hogy a jelentkezők elérjék a ponthatárt.
Tavaszi szünet 2026: mikor lesz és meddig tart a húsvéti szünet? Itt az összes iskolai szünet dátuma
Mikor lesz pontosan a tavaszi szünet, mikor lesz a húsvét 2026-ban? Mutatjuk, hogyan alakul a további iskolai szünetek rendje a 2025/2026-os tanév során.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








